نسخهی فیس لیفت مرسدسبنز کلاس اس ، به همراه پیشرانههای 6 سیلندر جدیدی با آرایش خطی معرفی شد. مرسدسبنز از سال 1997 تصمیم به استفاده از پیشرانههای 6 سیلندر خورجینی گرفت و حال برای اولین بار این شرکت محصولات خود را با پیشرانه 6 سیلندر خطی عرضه خواهد کرد.
پیشرانههای خطی جدید، که به زودی در سایر محصولات مرسدسبنز نیز استفاده خواهد شد، از معماری یکسانی با سری پیشرانههای 4 سیلندر این شرکت بهره میبرند و طبق تصمیماتی که از سوی مرسدسبنز اتخاذ شده است، نوع دیزلی این پیشرانهها نیز همزمان با شروع فروش نسخهی فیس لیفت کلاس اس در سال جاری و در بریتانیا، وارد روند تولید خواهد شد.
یکی از نسخههای بنزینی با یک سیستم الکتریکی 48 ولتی همراه شده است که امکان استفاده از یک بوستر الکتریکی کمپرسور و یک راهانداز ژنراتور را فراهم میکند که در حقیقت بخشی از استراتژی ملایم قوای محرکهی هیبریدی مرسدس بنز محسوب میشود که با هدف بهبود عملکرد و کاهش مصرف سوخت در نظر گرفته شده است و طبق ادعای مرسدس، در سال 2018 بهکار گرفته خواهد شد.
نسخههای دیزلی رده بالا که شامل مدلهای S350d و S400d است، از پیشرانهی دیزلی 6 سیلندر با آرایش خطی، حجم 6 لیتر و مجهز به توربوشارژر استفاده میکنند که طیف قدرت این دو نسخه 207 اسببخار و 336 اسببخار است. همچنین در بین خودروهای معرفی شده از کلاس اس فیس لیفت، نسخهی S560 قرار دارد؛ این نسخه احیاکنندهی یکی از قابل احترامترین طراحیهایی است که توسط مرسدسبنز به کار رفته است. این نسخه دارای پیشرانهی 8 سیلندر بنزینی با آرایش خورجینی است که مجهز به توربوشارژر است؛ این پیشرانه در نسخهی S500 قبل از فیسلیفت وظیفهی تامین قدرت را در اختیار داشت.
یک نسخه نیز به نام S560e وجود خواهد داشت که جایگزین S500e فعلی خواهد شد؛ این نسخه نیز از سری پیشرانههای بنزینی 6 سیلندر با آرایش خطی بهره میبرد که مجهز به تقویت کنندهی کمپرسور برق و موتور الکتریکی است که با سیستم الکتریکی 48 ولت، ترکیب شده است.
در صدر نسخهها، S63 با به روزرسانی همراه شده است و پیشرانهی 4 لیتری 8 سیلندر AMG که مجهز به توربوشارژر دوقلو است، جایگزین نمونهی 8 سیلندر 5.5 لیتری نسل قبلی شده است. توان خروجی این پیشرانه با 26 اسببخار افزایش، به 612 اسببخار رسیده است و گشتاور چشمگیر 900 نیوتنمتر را تولید میکند. عملکرد این سدان لوکس فول سایز بهبود یافته است و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن، با کاهش نیم ثانیهای نسبت به نسل قبلی، در 3.5 ثانیه اتفاق میافتد.
باشکوهترین نسخهی اس کلاس، که S65 نام دارد، همچنان با پیشرانهی 12 سیلندر خورجینی با توربوشارژر دوقلو عرضه خواهد شد؛ این پیشرانه توانی معادل با 621 اسببخار و گشتاور 1000 نیوتنمتر را ارائه میکند. سایر نسخهها در سال 2018 معرفی خواهند شد که شامل جایگزینهای S300h ،S400 و همچنین نسخههای S600 و S650 میباخ هستند و از پیشرانهی 12 سیلندر بهره میبرند.
فیسلیفت کلاس اس، در نمای ظاهری با یک سری تغییرات ظریف همراه شده است که متمایز از نسل قبلی است. این تغییرات شامل جلوپنجرهی جدید که در تمامی نسخهها تغییر یافته است؛ چراغهای جلو نیز بازطراحی شدهاند و نوارهای LED سه ردیفه به عنوان چراغهای روزتاب استفاده شدهاند؛ سپرهای جلو و عقب از نمای ظاهری جدیدی برخوردار هستند و طراحی چراغهای عقب نیز با طرحهای کریستالی دچار دگرگونی شده است.
در داخل کابین کلاس اس، سیستم اطلاعات و سرگرمی و تجهیزات دیجیتال نیز تغییراتی را تجربه کردهاند و قابلیت انتخاب حالاتی مانند کلاسیک، اسپرت و برنامهریزی شده (تغییر تدریجی تم) ارائه میکنند. سیستم اطلاعات و سرگرمی به دکمههای کنترلی لمسی مجهز شده است و همچنین سیستم کروز کنترل نیز همراه با غربیلک فرمان دچار بازنگری و طراحی جدیدی شده است. آپشن شارژ بیسیم تلفنهای هوشمند به خودرو اضافه شده است و LED-های نورپردازی داخل کابین، طیف رنگی بیشتری خواهند داشت و 64 رنگ مختلف را میتوانند در داخل کابین خلق کنند.
برجستهترین ویژگی کابین فیسلیفت کلاس اس، آپشن جدیدی موسوم به سیستم "کنترل راحتی انرژیبخش" است؛ این آپشن شامل تهویهی مطبوع شبکهای، صندلیهای مجهز به ماساژور، رایحهی کابین، روشنایی کابین و سیستم صوتی است که باعث افزایش راحتی و رانندگی بهتر میشود. این سیستم دارای 6 برنامهریزی مختلف طراوت، گرمی، نشاط، شادی، راحتی و ورزش است.
بین طیف گستردهای از سیستمهای کمکی راننده، این سدان لوکس ردهبالا میتواند به پیشرفتهترین فناوریهای رانندگی خودکار مجهز شود که توسط مرسدسبنز ارائه میشود؛ این سیستمها "کنترل مجاورت فعال Distronic" و "دستیار هدایت فعال" نام دارند. کلاس اس جدید، به کمک این سیستمها میتواند در محدودهی سرعت تعیین شده، عمل شتابگیری و ترمزگیری را انجام دهد، در حالی که سیستم هدایت مستقل فرمان حداکثر در بازههایی به مدت 30 ثانیه فراهم است.
امکانات بیشتر برای کلاس اس جدید، شامل سیستم تعلیق بادی مرسدسبنز موسوم به Magic Body Control است که بهروزرسانی شده است و از عملکرد پیچشی جدیدی بهرهمند است. این سیستم بدنهی خودرو را به میزان 3 درجه در پیچها به سمت داخل پیچ متمایل میکند؛ سیستم مورد بحث در نسل فعلی کلاس اس کوپه نیز موجود است. چراغهای LED نسل قبلی مورد بازبینی قرار گرفته است و چراغهای جدید با عملکرد و روشنایی فوقالعاده وسیع به عنوان آپشن قابل سفارش است. بنابر ادعای شرکت مرسدسبنز، میزان پرتاب نور چراغهای اصلی بیش از یک لوکس برای فاصلهای به میزان 650 متر است.
فروش نسل جدید از ماه اکتبر سالی جاری آغاز خواهد شد. به نظر میرسد که مرسدس بریتانیا با توجه به آمار فروش سال قبل که بیش از 80 درصد کلاس اسهای خریداری شده نسخهی AMG Line بودهاند، از فروش نسخههای پایهی SE سر باز زند. قیمت نسخهی پایهی کلاس اس AMG Line با کمی افزایش روبهرو شده است، با این حال قیمت نسخهی 350d از 71,585 پوند شروع میشود.