ماهان شبکه ایرانیان

آنچه که قبل از خرید بسترن b۵۰ دست دوم باید بدانید

چند ماه پیش سازمان استاندارد کشور لیستی از خودروهای غیراستاندارد منتشر کرد که موجب شد عده‌ای گمان کنند توقف تولید بسترن b۵۰F به دلیل کیفیت پایین بوده است

چند ماه پیش سازمان استاندارد کشور لیستی از خودروهای غیراستاندارد منتشر کرد که موجب شد عده‌ای گمان کنند توقف تولید بسترن b50F به دلیل کیفیت پایین بوده است.
به دنبال این شایعات بهمن موتور اعلام کرد توقف تولید این خودرو هیچ ارتباطی به کیفیت آن ندارد و شرکت فاو دو سال است که دیگر b50F را عرضه نمی‌کند و به همین دلیل مونتاز آن در ایران هم متوقف شده است. بنابراین خرید بسترن b50 کارکرده در بازار دست دوم خودرو ادامه دارد و این خودرو هم‌چنان از بهترین چینی‌های موجود در بازار به حساب می‌آید.

کمبود قطعات و خدمات پس از فروش
علی‌زغم توقف تولید، بهمن موتور خود را متعهد دانسته که تا 10 سال به ارائه خدمات پس از فروش b50 ادامه دهد. b50 از همان ابتدا که به بازار عرضه شد به علت کمبود قطعات یدکی موجب اعتراض خریداران بود. خدمات پس از فروش بهمن موتور برای این خودرو چندان تعریفی نداشته و صدای عده بسیاری را درآورده است. عدم تامین قطعات بسترن B50F توسط نمایندگی، گران‌تر بودن برخی قطعات در بازار آزاد، عدم توانائی تعمیر برخی موارد از جمله عوامل نارضایتی خریداران بوده است. یکی از دلایل این امر، قرارداد کوتاه مدت بهمن موتور و تیراژ پایین عرضه این خودرو بوده است. بنابراین اگر در شهرستان‌ ساکن هستید خرید بسترن b50 کارکرده به شما توصیه نمی‌شود چون در تهران قطعات خودرو راحت‌تر پیدا می‌شود.

نکات خرید بسترن b50 دست دوم
برای خرید بسترن b50 به سراغ نمونه فیس‌لیفت شده بروید که در آنها نقاط ضعف سری اول این خودرو تا حدود زیادی جبران شده است. مثلا در نمونه‌های جدیدتر، از سیستم NVH به منظورش کاهش لرزش و صدا استفاده شده است و در کل مونتاژ با کیفیت بالاتری صورت گرفته است. در غیر این صورت برای خرید بسترن b50 کارکرده سری اول در تست رانندگی به میزان سر و صدای کابین دقت کنید. اگرچه در b50 اف و نسل سوم هم در کارکردهای بالا ایجاد سر و صدا در کابین گزارش شده است. پس ترجیحا خودروهایی را انتخاب کنید که زیر 100 هزار کیلومتر کارکرد داشته‌اند.
اگرچه کیفییت قطعات b50 اف در حد مطلوب است، اما هر چه خودرو بیشتر کار کرده باشد، احتمال استهلاک موتور و گیربکس آن هم بیشتر است. برخی از مالکان برای جبران نقاط ضعف بسترن b50، به اصطلاح خرج ماشین کرده‌اند و خودرو را به امکانات و قطعات باکیفیت‌تری مجهز کرده‌‌اند. در میان آگهی‌ها به دنبال چنین گزینه‌هایی بگردید. عملکرد ضعیف کولر b50 از رایج‌ترین مشکلاتی است که مالکان به آن اشاره می‌کنند به ویژه زمانی که کارکرد این خودرو بالا می‌رود. پس حتما سیستم خنک‌کننده را هم به دقت بررسی کنید.

از کجا بخریم؟
با مراجعه به سایت دیوار می‌توانید گزینه‌های متعددی را برای خرید بسترن b50 کارکرده بررسی کنید. در میان آگهی‌ها تعداد کمی b50 سری اول مربوط به سال 92 و بیشترین آگهی‌ها مربوط به b50 سری فیس‌لیفت و ساخت سال 96 است. قیمت این خودرو از 80 میلیون تومان برای نسل اول شروع می‌شود و به 180 میلیون تومان برای سری دوم کم‌کارد و در حد صفر می‌رسد.

منبع: ویرلن
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان