ماهان شبکه ایرانیان

رئیس سازمان ثبت احوال کشور:

سامانه ثبت تغییر نشانی افتتاح شد/ ۱۵ میلیون نفر هنوز کارت هوشمند ملی نگرفته‌اند

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ۴۷ میلیون نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده‌اند.

سامانه ثبت تغییر نشانی افتتاح شد/ 15 میلیون نفر هنوز کارت هوشمند ملی نگرفته‌اند

سامانه ثبت تغییر نشانی افتتاح شد/ 15 میلیون نفر هنوز کارت هوشمند ملی نگرفته‌اندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید درخشان‌نیا رئیس سازمان ثبت احوال کشور و معاون وزیر کشور صبح امروز در مراسم صدمین سالگرد تأسیس ثبت احوال که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: این روز یادآور تلاش صادقانه کارکنان ثبت احوال و پاسداران مرز‌های هویتی است و روزی است که تجلی ثبت هویت ایرانی بر پهنای تاریخ است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه ثبت احوال تنها سازمانی است که تمام مردم با آن سر و کار دارند و روزانه همه به آن مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: مجموعه‌ای که کارکنان آن بیشترین ارتباط را با مردم دارند ثبت احوال است.

وی تأکید کرد: از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و رئیس خزانه‌داری کل کشور که در بحران‌های اقتصادی سال 97 ما را یاری کرده‌اند تشکر می‌کنم.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه ثبت احوال در اعتبارات خود مشکلی داشت، ولی با همکاری سازمان برنامه و بودجه آن را تأمین کردیم اظهار کرد: روز گذشته پاداش آخر خدمت تمام بازنشستگان ثبت احوال را تا پایان سال 96 پرداخت کردیم و به زودی در کوتاه‌ترین زمان پاداش آخر خدمت بازنشستگان سال 97 را هم پرداخت میکنیم.

درخشان نیا با بیان اینکه با توفیقات الهی توانستیم موفقیت‌هایی را کسب کنیم که جز با تلاش کارکنان ثبت احوال در گوشه و کنار کشور محقق نشده است، اظهار کرد: ضمن تشکر از همه کسانی که در سال‌های گذشته تلاش کردند از همه کسانی که در این 5 سال اخیر تلاش مضاعف هم داشتند تشکر می‌کنم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: ارتقای کمی و کیفی پایگاه‌های جمعیت برای احراز هویت در دولت الکترونیک به شکلی صورت گرفت که حجم پایگاه داده‌ها تا قبل از دولت تدبیر 300 ترابایت بود و امروز به بیش از هزار ترابایت ارتقا پیدا کرده که در حال حاضر از 90 درصد آن استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بیشترین استعلامات از پایگاه داده‌ها مربوط به روز انتخابات است که در یک روز 40 میلیون استعلام از پایگاه جمعیت صورت می‌گیرد، گفت: سرعت بخشیدن به پروژه کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک است که تاکنون 47 میلیون و 200 هزار نفر ثبت نام کرده و برای 45 میلیون نفر هم کارت هوشمند ملی صادر شده است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه در سه سال اخیر 44 میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده که اقدامی ارزشمند است گفت: کمتر از 15 میلیون نفر از واجدین شرایط باقی مانده است تا با دریافت کارت هوشمند ملی توسط آن‌ها این پروژه را تکمیل کرده و به پایان برسانیم.

درخشان‌نیا با بیان اینکه قصد داشتیم در روز 3 دی ماه پروژه کارت هوشمند ملی به اتمام برسانیم گفت: به خاطر مشکلات بودجه و اعتباری که در اواخر سال گذشته پیش آمد این کار با تأخیر انجام شد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه بیش از 190 دستگاه اجرایی و نهاد عمومی به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به صورت برخط (آنلاین) متصل شده‌اند، گفت: در بیش از 200 نقطه کشور استعلامات پاسخ داده می‌شود و پایگاه اطلاعات جمعیت کشور امروز از بزرگترین پایگاه داده‌های کشور است که همه پایگاه‌ها از آن استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر دستگاهی برای خدمت رسانی به اتباع کشورمان اول باید آن‌ها را احراز هویت کند، اظهار کرد: کارگروه اصلاح و بازنگری ثبت احوال را تشکیل دادیم و اکنون بعد از 4 دهه در مرحله نهایی است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه این کارگروه ساختار سنتی سازمان را به ساختاری مدرن و الکترونیک تبدیل کرده گفت: در این ساختار همه چیز با سامانه کار می‌کند و از آن جایی که ما نیاز داشتیم متناسب با تحولات جدید قانون داشته باشیم، قانون را بازنگری کردیم.

درخشان‌نیا با بیان اینکه کار بازنگری قانون با جدیت آغاز شده و امروز در پایان این مرحله هستیم، اظهار کرد: تلاش ما این است که پایگاه اطلاعات جمعیت کشور را از حیث اطلاعات نسبی و سببی تکمیل کنیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه ارائه خدمات سکونت محور برای همه ایرانیان با بهره‌گیری از آرشیو الکترونیکی اسناد صورت می‌گیرد، گفت: همه این تلاش‌ها برای این است که بتوانیم از کارت هوشمند ملی به نحو شایسته بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: از مزایای این اتفاق شفاف‌سازی اطلاعات و جلوگیری از جعل و فساد است که مهمترین هدف دولت محسوب می‌شود و این کار جزو تکمیل این پروژه انجام نمی‌شود.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه دفاتر اسناد رسمی با اثر انگشت و استعلام آنلاین از پایگاه داده‌های جمعیت می‌تواند اقدام به خدمات‌دهی کنند، گفت: این فرایند یک اقدامی بزرگ است که از جعل و فساد و آسیب به حقوق مردم جلوگیری می‌کند.

درخشان‌نیا با بیان اینکه امروز به مناسبت صدمین سالگرد ثبت احوال از سامانه ثبت نشانی رونمایی می‌شود، گفت: سامانه تعبیر نشانی از سال 76 با قانون کد ملی و کد پستی در دستور کار قرار گرفت و ما شکل گیری پین را در کنار لین داشتیم که مکان و نشانی افراد در کنار شماره ملی آن‌ها درج می‌شد، اما قرار گرفتن این دو و به روزرسانی آن‌ها را نداشتیم که امروز این کار را آغاز کردیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه شکل گیری پین در کنار لین یکی از راهکار‌های کشور‌ها برای توسعه یافتگی است، گفت: این کار از سال 76 آغاز شده بود و امروز پروژه بروزرسانی آن انجام می‌شود و سامانه ثبت تغییر نشانی را افتتاح می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی کشور وظیفه دارند آدرس افراد را فقط از ثبت احوال استعلام کنند و این آدرس مبنای کار خواهد بود.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه درس‌ها از تمام فرم‌های اداری حذف می‌شود، اظهار کرد: این مصوبه شش ماه قبل اعلام شده که ما امروز موفق شدیم که از این سامانه پرده‌برداری کنیم و کار را آغاز کنیم و حفظ حقوق شهروندی افراد از مهمترین مزایای این سامانه است.

درخشان‌نیا با بیان اینکه از امروز مردم می‌توانند به سامانه ثبت احوال مراجعه کرده و نشانی خود را ظرف مدت 20 روز اعلام کنند، گفت: ظرف یک سال دیگر دستگاه‌ها وظیف دارند که دیگر از مردم آدرس نگیرند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور شناخت جمعیت و آمار جمعیت را از دیگر مزایای این سامانه برشمرد و گفت: ما در گذشته نمی‌توانستیم آمار مهاجرت را به صورت دقیق بدهیم، ولی با اجرای این کار امکان ارائه دقیق آمار مهاجران میسر می‌شود و این کار کمکی بزرگ به تصمیم سازان است.

وی خاطر نشان کرد: پروژه ثبت نشانی آغاز شده و ظرف مدت یکسال به پایان می‌رسد.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان