زمانی که شستن روزانه موهای تان را متوقف می کنید چه اتفاقی می افتد؟

برای بسیاری از افراد خصوصا خانم ها که عمدتا موهای بلندتری دارند این سئوال پیش می آید که هرچند یک بار باید موهای خود را شامپو کرده و بشویند. البته جنس مو، ژنتیک، شرایط جغرافیایی، فصول مختلف سال و عوامل بسیار دیگری می تواند پاسخ را از فردی به فرد دیگر متفاوت گرداند اما با فرض داشتن موهای نرمال، بهتر است که شستشوی مو به صورت روزانه انجام نشود.

زمانی که شستن روزانه موهای تان را متوقف می کنید چه اتفاقی می افتد؟

برای بسیاری از افراد خصوصا خانم ها که عمدتا موهای بلندتری دارند این سئوال پیش می آید که هرچند یک بار باید موهای خود را شامپو کرده و بشویند. البته جنس مو، ژنتیک، شرایط جغرافیایی، فصول مختلف سال و عوامل بسیار دیگری می تواند پاسخ را از فردی به فرد دیگر متفاوت گرداند اما با فرض داشتن موهای نرمال، بهتر است که شستشوی مو به صورت روزانه انجام نشود.

یکی از آرایشگران مجرب به نام «الی کینی» در این باره می گوید: ” بهتر است مو بیش از اندازه شسته نشود تا کف سر فرصت آن را پیدا کند تا میان ترکیبات شیمیایی موجود در شامپوها و کف سر تعادلی را به وجود آورد. بین هر بار شستشو با دفعه بعد زمانی بین دو تا سه روز را اختصاص دهید. اگر موهای تان در بیشتر از این زمان چرب نمی شود می توانید فواصل شستشوی سرتان را افزایش نیز بدهید.”

اگر هر روز موهای خود را نشویید اتفاقات زیر را تجربه خواهید کرد:

1

موهای تان خشک نخواهد شد

کف سر ما به طور طبیعی نوعی چربی را تولید می کند. اما شستشوی هر روز مو سبب خواهد شد که این چربی مفید و طبیعی از دست برود. خانم «الی کینی» به نقش این چربی تاکید می کند و آن را به اندازه ماسک های تقویت کننده مو و نرم کننده های ترمیمی مهم می داند.

2

موهای تان درخشان تر می شود

الی می گوید باز هم باید از همان چربی طبیعی مو تشکر کرد که با ساخت مجدد خود به براق شدن موها می انجامد. وی بر این باور است که با شانه کردن مو از کف سر می توان این چربی مفید را به تمام نقاط مو رسانید.

3

فِر موهای تان نرم تر و خوش حالت تر خواهد شد

الی بر این باور است که موهای مجعد و فر بیشتر در معرض خشک شدن قرار دارند. به جای آنکه هر روز موهای خود را شسته و با محصولات حالت دهنده مو به آن حالت دهید، در روز دوم پس از حمام کردن، با ماساژ دادن سر، چربی طبیعی آن را به تمام نقاط سر برسانید. همان طور که قبلا هم گفته شد می توانید این کار را با یک شانه از کف سر به سمت پایین موها انجام دهید.

4

رنگ موها بهتر و پردوام تر می شود

برای یک آرایشگر خبری بدتر از آن نیست که به او بگویید هر روز موهای تان را شامپو می کنید. رنگ مو درست همانند رنگ لباس است. هر اندازه بیشتر شسته شود، تغییر کرده و کم کم محو می شود.

«ویل فرانسیس» از متخصصان رنگ سالن «سالی هرشبرگر» در شهر نیویورک می گوید: “حتی اگر هر روز به موهای تان آب بزنید و آن را شامپو نیز نکنید، آب به تنهایی می تواند به محو شدن رنگ موهای تان بیانجامد.”

وی براین باور است که شستن مو با آب بسیار گرم نیز می تواند نتیجه مشابهی را به دنبال داشته باشد. بنابراین برای حفظ رنگ موهای تان بهتر است آن را با آب سرد یا ولرم بشویید. وی می افزاید: “آب گرم منافذ پوست را می گشاید و به خروج رنگ از مو می انجامد.”

5

موهای حالت داده شده، چند روزی باقی می ماند

زمانی که برای درست کردن موهای تان و رفتن به یک مهمانی به آرایشگاه مراجعه می کنید، هزینه نسبتا قابل توجهی را برای این کار پرداخت می کنید. اگر می خواهید زمان بیشتری آن حالت مو را حفظ کنید بهتر است از آرایشگرتان بخواهید که برای انجام این کار از موادی با خاصیت چرب کنندگی زیاداستفاده نکند.

سپس از انواعی از شامپوهای خشک کننده مو همچون John frieda Luxurious یا سایر شامپوهای خشک کننده مو که در دسترس تان  هستند در روزهای پس از مراجعه به سالن استفاده کنید و ریشه های موهای تان را با این شامپو بشویید. با خیس کردن مو، چربی طبیعی روی کف سرتان تولید می شود.

1

یک روز قبل از شامپو کردن موها می توانید موها را به صورت دم اسبی ببندید و تا روز بعد که نوبت شتسشوی آن فرا می رسد این حالت را حفظ کنید.

2

احتمالا منجر به افزایش شوره سر می شود

دکتر «آنی چیو» از متخصصان پوست در «ردندوبیچِ» کالیفرنیا می گوید، ممکن است کمی متناقض به نظر برسد اما چربی بیش از اندازه می تواند سبب پوسته پوسته شدن و خارش کف سر شود.

6

ممکن است برخی از مواد بهداشتی یا ترمیم کننده مو روی سرتان باقی بماند

دکتر چیو می گوید اگر عادت به استفاده از برخی از حالت دهنده ها یا کرم های مخصوص مو دارید در صورت عدم شستشوی موهای تان در چند روز متمادی، این احتمال وجود دارد که مواد شیمیایی موجود در کرم های یاد شده، سبب ایجاد عفونت هایی در فولیکول های موهای تان شوند.

متخصصان توصیه می کنند برای جلوگیری از این وضعیت ماهی یک بار، موهای تان را با شامپوهای مخصوص از بین بردن این مواد بشویید. فقط مراقب باشید که این کار را بیش از اندازه انجام ندهید.

7

موهای تان چرب به نظر می رسد

همان طور که در مقدمه نیز به آن اشاره شد، جنس مو می تواند در این مورد به خصوص نقش تعیین کننده ای داشته باشد چرا که در برخی از افراد عدم شستشوی روزانه مو سبب چربی بیش از اندازه آن می شود.

متخصصان بر آن باورند زمانی که چربی کف سر را با شانه کردن به تمام بخش های مو منتقل می کنید، کف سر نیز چربی بیشتری تولید می کند اما با گذشت زمان میزان این چربی کاهش پیدا می کند. این زمان می تواند چیزی در حدود چند هفته باشد اما بعد از آن کف سر قادر به ایجاد تعادل در ساخت چربی طبیعی می شود.

الی بر این باور است که با دم اسبی کردن مو می توانید در روزهای بعد از شستشوی مو اندکی چربی روی آن را پنهان کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان