همزمان با دعوت اردوغان از ترامپ برای سفر به ترکیه

ارتش ترکیه نیروهای بیشتری به سمت مرزهای شمال غرب سوریه اعزام کرد

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد به دستور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شمار زیادی از نیرو‌های نظامی ترکیه به مرز سوریه اعزام شدند.

دعوت اردوغان از ترامپ همزمان با ارسال نیرو‌های نظامی ترکیه به سوریهبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان و به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دستور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه شمار زیادی از نیرو‌های نظامی ترکیه به مرز سوریه اعزام شدند.
 
ترکیه که برخلاف سایر متحدین آمریکا از تصمیم ترامپ مبنی بر خروج 2000 تن از نظامیان این کشور از سوریه، استقبال کرد، روز گذشته(دوشنبه) نیرو‌های بیشتری به مرز سوریه اعزام کرد.
 
همزمان با این اقدام ترکیه، کاخ سفید از دعوت اردوغان از ترامپ برای دیدار از آنکارا خبر داد.
 
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که اردوغان از ترامپ برای دیدار از ترکیه در سال 2019 دعوت کرده است. اگرچه هنوز جزئیات این دیدار مشخص نشده، اما ترامپ برای این ملاقات احتمالی اعلام آمادگی کرده است.
 
ترامپ و اردوغان در مکالمه تلفنی یکشنبه که هر دو طرف از آن به عنوان گفتگویی سازنده یاد کردند، در مورد اجتناب از پر کردن خلأ قدرت ناشی از خروج نظامیان آمریکا از سوریه توافق کردند.

ابراهیم کالین سخنگوی اردوغان می‎گوید: یک هیئت نظامی آمریکایی این هفته برای بحث و مذاکره در مورد چگونگی هماهنگی خروج نظامیان با همتایان ترکیه‌ای خود وارد این کشور خواهند شد. وی افزود یک هیئت از وزارت خارجه ترکیه نیز برای مذاکرات در اوایل ماه ژانویه به واشنگتن خواهد رفت.

ترامپ با اعلام تصمیمش مبنی بر خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از سوریه تنها چند روز پس از هشدار اردوغان مبنی بر آغاز آغاز عملیات قریب الوقوع آنکارا در مناطق شمالی سوریه، نهاد‌های سیاسی و متحدان خود را شوکه کرد.
 
منتقدان این تصمیم ترامپ از وجود هزاران تروریست داعشی در سوریه علیرغم ادعای آمریکا در مورد نابودی کامل آن‌ها خبر می‌دهند. رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به منتقدان اعلام کرد اردوغان به وی گفته که آنکارا باقی مانده عناصر داعش را نابود خواهد کرد.
 
آنکارا هدف از اعزام نیرو‌هایش به سوریه را در روز دوشنبه هدف قرار دادن یگان مدافع خلق و داعش در ماه آتی اعلام کرد.
 
خبرگزاری دولتی آناتولی روز گذشته گزارش داد که کاروان نظامی ترکیه شامل هویتزرها، واحد‌های توپخانه‌ای و چندین واحد نیرو‌های مسلح در منطقه مرزی البیلی در استان کیلیس مستقر شده اند.

به گزارش رسانه‌های محلی در مناطق مرزی، یک کاروان نظامی ترکیه شامل وسایل نقلیه روز دوشنبه وارد سوریه شد.

به گزارش رسانه‌های ترکیه، بخشی از این کاروان که وارد خاک سوریه شده، تدریجا تقویت خواهد شد.

حریت نیز از آغاز اعزام نیرو‌های ترکیه با حدود 100 وسیله نقلیه در آخر هفته خبر داد. این نیرو‌ها پس از عبور از منطقه الباب به سمت جرابلس و منبیج حرکت خواهند کرد.

هفته گذشته، آمریکا فروش 3.5 میلیارد دلاری تسلیحات به ترکیه را علیرغم تخطی این کشور از تحریم‌های آمریکا در مورد خرید عمده اسلحه از روسیه تایید کرد.
 
البته ترکیه همچنان بر استرداد فتح الله گولن که به گفته مقام‎های آنکارا عامل اصلی کودتای نافرجام 2016 بوده است، تاکید دارد.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان