ماهان شبکه ایرانیان

در «چشم شب روشن» مطرح شد

یادی از آهنگسازی سریال «وفا»/ کار با اصفهانی برایم متفاوت است

رضا مهدوی کارشناس مجری بخش موسیقی «چشم شب روشن» سه شنبه ۲۹ فروردین ماه، میزبان علیرضا کهن دیری آهنگساز شناخته شده بود.

یادی از آهنگسازی سریال «وفا»/ کار با اصفهانی برایم متفاوت است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کهن دیری آهنگساز در ابتدای برنامه «چشم شب روشن» که شب گذشته 29 فروردین ماه روی آنتن رفت درباره آغاز فعالیت خود در حوزه موسیقی از سال 1374 اظهار کرد: علاقه من به موسیقی فیلم باعث شد کارم را در این حوزه شروع کنم چون فکر می کردم اینگونه می توانم چیزهایی را که در ذهنم هست و توانایی آن را دارم، به راحتی تجربه کنم. بنابراین موسیقی فیلم همیشه برایم مهم تر بوده است. «عاشق فقیر» نخستین تجربه ام بود که برای سال 74 خوب بود.

وی با بیان اینکه مجموعا 120 فیلم و سریال را آهنگسازی کرده ام، بیان کرد: لحظاتی که با کارگردان ها درباره موسیقی صحبت می کنم، برایم لذت بخش است و تجربیات خوبی به دست آوردم. احساس من این است که موسیقی فیلم یکی از شاخه های موسیقی است که شما می توانید در آن بسیار تاثیرگذار باشید.

کهن دیری پس از پخش قطعات «سلام آخر» با صدای احسان خواجه امیری و «درد گنگ» به خوانندگی محمد اصفهانی که آهنگسازی آثار را بر عهده داشت درباره رمز ماندگاری قطعات موسیقی تأکید کرد: شعر «سلام آخر» را از اهورا ایمان گرفتم و بلافاصله ساخت قطعه را آغاز کردم. من در کارهای باکلام سختگیری بیشتری دارم و موسیقی را انتخاب می کنم که همه احساس خواننده، تنظیم و شعر با هم همخوانی داشته باشند و به یکدیگر کمک کنند.

این آهنگساز در پایان درباره همکاری با محمد اصفهانی برای تیتراژ پایانی سریال «وفا» گفت: کار با آقای اصفهانی برای من متفاوت است، چون صدایش را دوست دارم و وقتی کاری به او پیشنهاد می دهم احساس می کنم خیلی به هم نزدیک هستیم و آنچه را که برای کار مشترک لازم است با یکدیگر داریم.

«چشم شب روشن» به تهیه کنندگی امیر قمیشی و با اجرای محمد صالح علا، شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت 23 از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان