به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین اکبری در جلسه تبیین مدل ارزیابی تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی استان هرمزگان با اشاره اینکه تکریم ارباب رجوع ریشه در فرهنگ دینی ما دارد، خاطرنشان کرد: اجرای طرح تکریم ارباب رجوع، بسترساز رضایتمندی مردم به عنوان بزرگترین سرمایه و تکیه گاه دستگاه قضایی است.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد: اجرای موفق این طرح به شکوفایی و توسعه سلامت اداری و تسریع در روند خدمت رسانی به مردم منجر شود.
حجت الاسلام و المسلمین اکبری در ادامه، گشاده رویی، پاسخگویی، پیگیری مطالبات مراجعین، سعه صدر و صبور بودن در مواجهه با مردم را از مهمترین شاخصهای تکریم ارباب رجوع عنوان نمود.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین بر توجه ویژه دستگاه قضایی استان هرمزگان به موضوع تکریم ارباب رجوع تأکید کرد و تجهیز اماکن و فضاسازی شایسته محیطی از طریق ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی برای مراجعین، ارتباط برخط با مخاطبان از طریق یکپارچهسازی سیستم پاسخگویی، خطوط مستقیم ارتباطی و ایجاد سامانه جامع، استقرار صندوقهای انتقادات و پیشنهادات به جهت تسهیل ارتباط مراجعان با مسئولان قضایی، برگزاری مستمر جلسات ملاقات مردمی، نظارت مستمر بر عملکرد کارکنان و ضابطین، تسریع در رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی، مکانیزه نمودن خدمات قضایی و استفاده از فناوریهای نوین به ویژه در حوزه ابلاغات الکترونیک با هدف صرفه جویی در هزینهها، حفاظت هر چه بیشتر از حریم خصوصی افراد و کاهش نیاز به مراجعات مردم را بخشی از اقدامات دستگاه قضایی استان هرمزگان به منظور تکریم ارباب رجوع عنوان کرد.