۵۰ فیلم برتر آمریکایی در سال ۲۰۱۸ به انتخاب روزنامه گاردین – قسمت دوم

با نزدیک شدن به کریسمس و جشن سال نوی میلادی داستان فیلم‌های سال ۲۰۱۸ هم به پایان خود نزدیک می‌شود. روزهای پیش از شروع شدن تعطیلات سال نو فرصت خوبی‌ست تا به برترین فیلم‌هایی که امسال اکران شدند، نگاه دوباره‌ای بیندازیم و بهترین‌های آن‌ها را برای تماشا کردن به همراه دوستان و خانواده انتخاب کنیم

با نزدیک شدن به کریسمس و جشن سال نوی میلادی داستان فیلم‌های سال 2018 هم به پایان خود نزدیک می‌شود. روزهای پیش از شروع شدن تعطیلات سال نو فرصت خوبی‌ست تا به برترین فیلم‌هایی که امسال اکران شدند، نگاه دوباره‌ای بیندازیم و بهترین‌های آن‌ها را برای تماشا کردن به همراه دوستان و خانواده انتخاب کنیم.
در ادامه لیست 50 فیلم برتر سینمای آمریکا در سال 2018 را مرور می‌کنیم:

50 فیلم برتر آمریکایی در سال 2018 به انتخاب روزنامه گاردین – قسمت اول

1. Roma

کارگردان مکزیکی آلفونسو کوارون Alfonso Cuarón خاطرات دور خود را از بزرگ شدن در مکزیکوسیتی در دهه‌ی 1970 میلادی در یک فیلم جذاب خانوادگی به تصویر می‌کشد.

2. Leave No Traceاین درام هوشمندانه از کارگردان «زمستان استخوان‌سوز» Winter’s Bone، دبرا گرانیک Debra Granik درباره‌ی پدر و دختری (با بازی بن فاستر Ben Foster و توماسین مکنزی Thomasin McKenzie) است که درجایی دور از شهر در اورگان زندگی می‌کنند و خود را از نزدیک شدن به زندگی متمدن و آسیب‌های آن محافظت می‌کنند.3. Lovelessدومین شاهکار متوالی از کارگردان خوش‌دست آندری زویاگینتسف Andrey Zvyagintsev، داستان دل‌خراشی از یک ازدواج سست‌بنیان و بچه‌ای است که از خانه ناپدید می‌شود.

4. Eighth Gradeاین فیلم نوجوانانه اولین تجربه‌ی کارگردانی بو بورنهام Bo Burnham محسوب می‌شود که در آن السی فیشر Elsie Fisher در نقش یک بچه‌مدرسه‌ای بسیار مضطرب و پرتنش که درگیر اولین تجربه‌های عاشقی و چالش‌های شبکه‌های اجتماعی است، نقش‌آفرینی می‌کند.

5. Private Lifeاین کمدی هوشمندانه به کارگردانی کارگردان فیلم «خانواده‌ی سوج» The Savages، تامارا جنکینز Tamara Jenkins ساخته شده و در آن پل جیاماتی Paul Giamatti و کترین هان Kathryn Hahn در نقش چهل‌ و اندی ساله‌های اهل نیویورک بازی می‌کنند که تمام سعی‌شان را می‌کنند بچه به دنیا بیاورند.

6. Black Panther

این فیلم ابرقهرمانی مارول Marvel بسیار موفق بود، و در آن چادویک بوزمن Chadwick Boseman نقش یک پادشاه آفریقایی را بازی می‌کند که پادشاهی مخفی‌اش توسط بیگانه‌هایی که به طمع مواد معدنی دارای قدرت‌های خاص دست به تصرف زده‌اند تهدید می‌شود.7. The Favourite

این کمدی سیاه نخراشیده‌ی قرن هجدهم به کارگردانی کارگردان فیلم «خرچنگ» The Lobster، یورگوس لانتیموس Yorgos Lanthimos ساخته شده و در آن ریچل وایس Rachel Weisz و اما استون Emma Stone نقش‌آفرینی می‌کنند.

8. ?Can You Ever Forgive Meدر این کمدی هوشمندانه درباره‌ی یک جعل کننده‌ی بی اعصاب آثار تاریخی ادبی، هنرمندی بی‌نظیر ملیسا مک‌کارتی Melissa McCarthy و ریچارد ای گرنت Richard E Grant را شاهد هستیم.

9. Cold Warاین فیلم حماسی چشم‌نواز از پاول پاولیکوفسکی Paweł Pawlikowski است که در آن یک خواننده‌ و یک پیانیست لهستانی عاشق هم می‌شوند اما به‌مرور رابطه‌ی آن‌ها دست‌خوش اتفاقات سیاسی-جغرافیایی خارج از کنترلشان می‌شود.

10. Widowsکارگردان «12 سال بردگی» 12 Years a Slave اقتباسی آمریکایی از شوی تلویزیونی لیندا لاپلانت Lynda LaPlante ساخته است که درباره‌ی گروهی از همسران دزدان است که نقشه‌ی یک سرقت را می‌کشند.

11. Hereditaryدر این فیلم ترسناک روان‌شناسانه تونی کولت Toni Collette در نقش یک مادری هنرمند و مجسمه‌ساز که دختر نوجوانش توسط روح مادربزرگ مرده‌اش تسخیر می‌شود نقش‌آفرینی می‌کند.12. Shopliftersآخرین اثر هیروکازو کوره-ادا Hirokazu Kore-eda ژاپنی درباره‌ی خانواده‌ای عجیب‌وغریب در قالب گروهی از جنایت‌کاران خرده‌پا است که از دختر کوچی که ظاهراً در خیابان رها شده بود، نگه‌داری می‌کنند.

13. The Wifeگلن کلوز در درام بیورن رونگه Björn Runge، به زیبایی نقش همسر پریشان نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل (با نقش‌آفرینی جاناتان برایس Jonathan Pryce) را بازی می‌کند.

14. You Were Never Really Hereواکین فونیکس Joaquin Phoenix در این فیلم خیال گونه و خشن لین رمزی Lynne Ramsay، نقش یک مزدور مسخ‌شده را بازی می‌کند که استخدام شده تا رد یک دختر نوجوان ربوده شده را بزند.15. If Beale Street Could Talk

این فیلم که اقتباسی از رمان جیمز بالدوین James Baldwin در سال 1974 است، درباره‌ی دو عاشق جوان است که با متهم شدن اشتباهی یکی از آن‌ها به تجاوز، رابطه‌شان مورد تهدید واقع می‌شود.

16. Zamaاین اولین فیلم کارگردان آرژانتینی لوکرسیا مارتل Lucrecia Martel در یک دهه‌ی گذشته است. یک درام اسرارآمیز درباره‌ی یک افسر کلونی اسپانیایی در قرن 18 است که زندگی‌اش را در مرز پادشاهی می‌گذراند.

17. The Death of Stalinاین کمدی سیاسی پارانوییک از آرماندو یانوچی Armando Iannucci با گروه فوق‌العاده‌ای از بازیگران مانورهای دلهره‌آوری را به تصویر می‌کشد که بعد از خواندن غزل خداحافظی عمو جو (استالین) به وقوع پیوست.18. The Ballad of Buster Scruggs

این فیلم وسترن خنده‌دار و صریح از برادران کوئن Coen با بازی جیمز فرانکو James Franco، زویی کازان Zoe Kazan، و تام ویتس Tom Waits فوق‌العاده از آب درآمده است.19. A Fantastic Womanاین درام برنده‌ی جایزه‌ی اسکار از کارگردان اهل شیلی به نام سباستین للیو Sebastián Lelio با نقش‌آفرینی بازیگر ترنس دنیلا وگا Daniela Vega درباره‌ی خواننده‌ای است که زندگی‌اش پس از مرگ معشوقش به هم می‌ریزد.

20. Paddington 2

این فیلم قسمت دوم کمدی دوست‌داشتنی درباره‌ی خرس عاشق مارمالاد است، که در آن هیو گرانت Hugh Grant به‌عنوان بازیگری خبیث و بدذات که برای پدینگتون Paddington پاپوش دزدی می‌دوزد، نقش‌آفرینی می‌کند.21. Burningاین فیلم اسرارآمیز تحسین‌برانگیز کره‌ای به کارگردانی لی چانگ-دونگ Lee Chang-dong درباره‌ی داستان‌نویسی است که شک می‌کند دختری که عاشقش است توسط دوست‌پسر پولدار و عجیب‌وغریبش ربوده شده باشد.

22. A Quiet Placeاین فیلم ترسناک که موفقیت غیرمنتظره‌ای به دست آورد با کارگردانی و نقش‌آفرینی جان کرازینسکی John Krasinski در کنار امیلی بلانت Emily Blunt ساخته شده است، که در آن باید سکوت مطلق برقرار کنند تا از چنگ موجودات فضایی خون‌خوار (اما نابینا) جان سالم به در ببرند.23. The Old Man & the Gun

این فیلم درام جنایی دلنشین، که آخرین نقش‌آفرینی رابرت ردفورد Robert Redford بود، درباره‌ی یک بازمانده‌ی جنگی است که راننده‌ی کامیون شده است، و کارگردانی آن را دیوید لاوری David Lowery عهده‌دار بوده است.

24. The Hate U Giveاین درام نوجوانانه‌ی لبریز از عصبانیت، روایتگر خشم پشت پویش زندگی سیاه‌پوستان #BlackLivesMatter است و در آن آماندلا استنبرگ Amandla Stenberg در نقش دانش‌آموزی که شاهد یک تیراندازی از طرف پلیس است، بازی می‌کند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان