بیست اتفاق جالب در پشت‌ صحنه فیلم Mad Max: Fury Road ـ قسمت اول

«مکس دیوانه: جاده خشم» Mad Max: Fury Road در سال ۲۰۱۵ اکران شد و با وجود داشتن داستان دیوا‌نه‌وار اکشن، به دلیل داستان‌سرایی و شخصیت‌های قوی و فیلم‌نامه پیچیده و جالبش توانست نامزد ۱۰ جایزه اسکار، ازجمله جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی و درنهایت برنده ۶ اسکار شود

«مکس دیوانه: جاده خشم» Mad Max: Fury Road در سال 2015 اکران شد و با وجود داشتن داستان دیوا‌نه‌وار اکشن، به دلیل داستان‌سرایی و شخصیت‌های قوی و فیلم‌نامه پیچیده و جالبش توانست نامزد 10 جایزه اسکار، ازجمله جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی و درنهایت برنده 6 اسکار شود.
«جاده خشم» پرفروش‌ترین فیلم مجموعه فیلم‌های «مکس دیوانه» و یکی از موفق‌ترین فیلم‌های اکشن سینما، شد، اما مدت طولانی تولید «جاده خشم» به شایعات زیادی در مورد این ساخته کارگردان استرالیایی، جرج میلر George Miller، بازیگران، مراحل ساخت و داستان آن، دامن زد.
در زیر 10 تا از بیست حقیقت در مورد این فیلم جذاب را بیان کرده‌ایم.

20- ایده فیلم از سال 1998 ایجاد شده بود.در ابتدا قرار بود این فیلم در بیابانی خشک در شهر بروکن‌ هیل Broken Hill در استرالیا، لوکیشن فیلم اول «مکس دیوانه»، ساخته شود؛ اما درست قبل از شروع فیلم‌برداری، پس از 18 سال در این منطقه باران می‌بارد و به همین دلیل تمام صحرا پر از گل‌های خودرو می‌شود. این تصویر با تصویری که کارگردان از این فیلم در نظر داشت متفاوت بود. به همین دلیل به‌سرعت لوکیشن‌های جدیدی برای فیلم‌برداری انتخاب شد. بیشتر صحنه‌های «جاده خشم» در بیابان‌های نامیبیا Namibia در جنوب غربی آفریقا فیلم‌برداری شده است.

19- 120 روز در بیابانفیلم‌برداری «جاده خشم» در 26 ژوئن سال 2012 آغاز شد و به مدت 120 روز ادامه داشت. نامیبیا که در نیم‌کره جنوبی قرار دارد، فصل‌های متفاوتی نسبت به نیم‌کره شمالی دارد؛ بنابراین خوشبختانه در هنگام فیلم‌برداری از آن گرمای سوزان تابستان در آفریقا که گاهی حتی تا 40 درجه نیز می‌رسد، خبری نبود.

18- 150 ماشین دست‌سازدر «جاده خشم» مانند سه فیلم قبلی این مجموعه، ماشین‌های بزرگ و قوی وجود دارند، اما این بار با جزییات بیشتر و موتورهای قوی‌تر. در این فیلم 150 ماشین وجود دارد که طراح همه آن‌ها طراح تولید، کالین گیبسون Colin Gibson بود که در فیلم‌های قبلی جرج میلر، ازجمله «بیب» Babe و «خوش‌قدم» Happy Feet، نیز با او همکاری داشته است.
ساخت این تعداد ماشین با جزییات زیاد، 9 سال قبل از شروع فیلم‌برداری، در سال 2003 آغاز شد.

17- نگرانی در مورد محیط‌زیستبسیاری از ماشین‌هایی که برای «جاده خشم» ساخته شده در صحنه‌های تصادف و انفجارها از بین رفتند که بیشتر این انفجارها بدون کمک از تکنیک‌های کامپیوتری بود؛ اما میزان سوختی که برای راندن این ماشین‌های بزرگ و سپس منفجر کردنشان استفاده شد، نگرانی دولت نامیبیا و گروه‌های حامی محیط‌زیست در مورد تأثیر این اتفاقات بر روی محیط بیابان را برانگیخت.
بر اساس گفته روزنامه گاردین The Guardian، یک گزارش محیط‌زیستی این فیلم‌ساز و عوامل این فیلم را به صدمه زدن به طبیعت و درخطر قرار دادن گونه‌های خزنده آن، محکوم کرد.

16- بازگشت به بیابانپس از 120 روز فیلم‌برداری، جرج میلر و عوامل فیلم، برای ویرایش و تنظیمات فیلم، آفریقا را ترک کردند؛ اما فیلم‌های گرفته شده با تصویری که این کارگردان در ذهن داشت کاملاً تطابق نداشت. برای هماهنگی بهتر صحنه‌ها و ریتم داستان، یک سال بعد از فیلم‌برداری، میلر از بازیگران اصلی فیلم خواست که برای سه هفته دیگر به آفریقا بروند. این تصاویر جدید باعث باورپذیرتر شدن صحنه‌های فیلم شد.
درمجموع آن‌ها 138 روز را در آفریقا مشغول فیلم‌برداری بودند.

15- هزار نفر در هنگام فیلم‌برداری حضور داشتند.حتی بدون در نظر گرفتن تأثیر این انفجارها، ماشین‌ها و موتورسیکلت‌ها بر روی این بیابان، تنها حضور این تعداد آدم در آنجا، باعث ایجاد مشکل برای گونه‌های حاضر در آن می‌شد.
عوامل این فیلم به حدود 1700 نفر می‌رسید و به‌طور متوسط روزانه هزار نفر در صحنه فیلم‌برداری حضور داشتند.

14- هیث لجر Heath Ledger در نقش مکس راکاتانسکیبا این‌که تام هاردی به دلیل بازی در فیلم‌های بزرگی در چند سال اخیر به شهرت و موفقیت زیادی رسیده است، اما انتخاب اول میلر برای بازی در نقش مکس دیوانه نبود. هیث لجر استرالیایی انتخاب اول این کارگردان بود؛ اما پس از مرگ او در سال 2008، میلر هاردی را برای بازی در این نقش انتخاب کرد.

13- بازیگر ایمورتان جو، بازیگر شخصیت توکاتر Toecutter در اولین فیلم «مکس دیوانه» استشخصیت بد داستان، ایمورتان جو، احساسات بیننده را در بسیاری از صحنه‌ها برمی‌انگیزد، او به دسترسی مردم به آب و سبزیجات کنترل دارد، برای کنترل مردن از خشونت استفاده می‌کند و زنان زیبای او، ازجمله شارلیز ترون Charlize Theorn، در نقش امپراتور فیوریوسا، موضوع اصلی داستان هستند؛ اما بازیگر پشت این نقاب با داستان‌های «مکس دیوانه» بیگانه نیست. بلکه هیو کیز-برن Hugh Keays- Bryne یکی از شخصیت‌های مهم اولین فیلم «مکس دیوانه»، توکاتر Toecutter را در سال 1979 بازی کرده بود. با این‌که یک بازیگر هر دوی این نقش‌ها را بازی کرده است، اما این شخصیت‌ها هیچ ارتباطی باهم ندارند و توکاتر در آخر فیلم اول کشته شد.

12- «منو ببین!»یکی از معروف‌ترین نقل‌قول‌های فیلم که پسران جنگ War Boys هنگامی‌که می‌خواستند خود را برای رسیدن به هدف‌های ایمورتان جو فدا کنند، به کار می‌بردند، «منو ببین» بود. ایمورتان جو با شست‌وشوی مغزی، به آن‌ها القا کرده بود که با فدا کردن خود در این نبردها، به زندگی خوبی پس از مرگ می‌رسند. وقتی کسی خود را برای فدا کردن آماده می‌کرد، این جمله را فریاد می‌زند و اسپری رنگی بر روی دهان خود می‌زد؛ اما ازآنجایی‌که قرار نبود بازیگران این نقش‌ها زندگی خود را برای بازی در این فیلم به خطر بیندازند، به‌جای اسپری از اسپری تزیین کیک استفاده می‌شد.

11- در موقع فیلم‌برداری فیلم‌نامه نداشتند؟یکی از شایعاتی که در هالیوود به خاطر مدت طولانی تولید «مکس دیوانه» پیچیده بود، این بود که جرج میلر بدون داشتن فیلم‌نامه بازیگران را برای فیلم‌برداری به بیابان برده است.
شارلیز ترون در مصاحبه‌ای گفت: «فکر کنم این شایعه را ما بازیگرهای فیلم شروع کردیم. چراکه فیلم‌نامه‌ای وجود داشت، اما نه مانند فیلم‌نامه‌هایی که ما به آن عادت داشتیم. در ابتدا فقط یک خط داستان مشخص بود و در طول سه سال به جزییات آن اضافه شد.»

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر