ماهان شبکه ایرانیان

قیمت BMW Z۴ sDrive۳۰i اعلام شد!

BMW Z۴ M۴۰i که با شروع قیمت ۶۴٫۶۹۵ دلار به اضافه‌ی یک هزینه‌ی تحویل ۹۹۵ دلاری عرضه می‌گردد از یک موتور ۳٫۰ لیتری شش سیلندر اینلاین توربو شارژ با توان تولید ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۹ پوند فوت گشتاور برخوردار است که خروجی این موتور از طریق یک سیستم انتقال قدرت هشت سرعت اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل خواهد شد

قیمت BMW Z4 sDrive30i اعلام شد!

در اوایل ماه جاری مدارک فاش شده قیمت در نظر گرفته شده برای قدرتمند‌ترین ورژن از BMW Z4 یعنی مدل M40i را مشخص کرد.

BMW Z4 M40i که با شروع قیمت 64٫695 دلار به اضافه‌ی یک هزینه‌ی تحویل 995 دلاری عرضه می‌گردد از یک موتور 3٫0 لیتری شش سیلندر اینلاین توربو شارژ با توان تولید 382 اسب بخار قدرت و 369 پوند فوت گشتاور برخوردار است که خروجی این موتور از طریق یک سیستم انتقال قدرت هشت سرعت اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. این خودرو همچنین در مقایسه با مدل باکستر S کمپانی پورشه در حدود 6000 دلار ارزان‌‌تر بوده و دارای 32 اسب بخار قدرت بیشتر نیز می‌باشد. BMW Z4 شاید ارزان‌تر از باکستر S باشد اما همچنان نمی‌توان آن را خودرویی با قیمتی معقول خواند. خوشبختانه کمپانی BMW همچنین ورژن ضعیف‌تری از مدل Z4 به نام sDrive30i را نیز ارائه می‌کند و سرانجام از قیمت این خودرو در بازار آمریکا نیز اطلاع داریم.

قیمت مدل پایه‌ی Z4 sDrive30i از 49٫700 دلار آغاز شده و با اضافه شدن یک هزینه‌ی 995 دلاری تحویل خودرو،‌ قیمت کلی آن به 50٫595 دلار می‌رسد. sDrive30i با قیمتی در حدود 14٫000 دلار کمتر از مدل M40i،‌ از یک موتور 2٫0 لیتری چهار سیلندر توربو شارژ با توان تولید 255 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور نیز بهره می‌برد که خروجی این موتور از طریق یک سیستم انتقال قدرت هشت سرعت اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌گردد. قیمت این خودرو تقریباً با قیمت خرده فروشی مدل 2016 Z4 sDrive28i که در مقایسه با مدل جدید 15 اسب بخار ضعیف‌تر می‌باشد، برابری می‌کند که این شباهت قیمت به احتمال زیاد تصادفی نیست. اینکه شاهد ارائه‌ی قدرت و پرفورمنس بیشتر در ازای قیمتی مشابه توسط کمپانی BMW هستیم بسیار قابل تحسین است، با این حال مدل قدیمی Z4 از یک آپشن دنده‌ی شش سرعت دستی نیز برخوردار بود که مدل جدید فاقد آن بوده و تنها به همراه یک دنده‌ی اتوماتیک عرضه خواهد شد. طرفداران دنده‌ی دستی افسوس پدال سوم غایب را خواهند خورد اما با این حال سیستم کنترل لانچ جدید Z4 قادر است این خودرو را در تنها 5٫2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برساند.

حتی در مدل پایه‌ی Z4 نیز شاهد امکانات پیش فرض فراوانی از جمله چراغ‌های جلو LED، پنل ابزاری Live Cockpit Professional کمپانی BMW، فرمان دارای کاربری چندگانه، صندلی‌های M Sport، و کروز کنترل منطبق شونده هستیم. با انتخاب پکیج دلخواه Track از امکاناتی مانند تعدیل کننده‌های منطبق شونده، دیفرانسیل لغزش محدود، و ترمز‌های M Sport که از تجهیزات پیش فرض مدل M40i به شمار می‌روند برخوردار خواهید شد. BMW Z4 sDrive30i در مقایسه با رقبای خود، در حدود 9500 دلار از مدل پایه‌ی پورشه باکستر ارزان‌تر بوده اما در عین حال چند صد دلار گران‌تر از آئودی TT و مرسدس SLC 300 قیمت گذاری شده است. با این وجود BMW Z4 نسبت به آئودی TT و مرسدس SLC 300 جدید‌تر و قدرتمند‌تر می‌باشد و بنابراین احتمالاً رقیبی قدرتمند در این کلاس خودرو خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان