۱۷ ترفند آرایشی و زیبایی برای خانم‌های جاافتاده

آرایش برای هر گروه سنی و هر نوع پوست، تکنیک‌های متفاوتی دارد. شما نمی‌توانید در هر سنی که هستید از تکنیک‌های آرایشی یکسان استفاده کنید. اگر میانسال هستید و می‌خواهید زیبا به نظر برسید، ۱۷ ترفند آرایشی برای افراد میانسال را در بامیلوبلاگ بخوانید.

آرایش برای هر گروه سنی و هر نوع پوست، تکنیک‌های متفاوتی دارد. شما نمی‌توانید در هر سنی که هستید از تکنیک‌های آرایشی یکسان استفاده کنید. اگر میانسال هستید و می‌خواهید زیبا به نظر برسید، 17 ترفند آرایشی برای افراد میانسال را در بامیلوبلاگ بخوانید.

آراستگی فواید بسیاری دارد و در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که محدودیت‌های گذشته در آن حاکم نیست. امروزه می‌توانیم انتخاب کنیم که چگونه به نظر برسیم. بااین‌حال اصول و تکنیک‌های مراقبت از بدن و زیبایی در هر سن‌وسالی اقتضائات متفاوتی دارد. هرچه بیشتر عمر می‌کنیم، وضعیت بدنمان با گذشته تفاوت‌هایی پیدا می‌کند و طبیعتاً با شناخت واقعیت بدن می‌توانیم بهترین تصمیمات مراقبتی را اتخاذ کنیم. مثلاً به‌تدریج کلاژن‌سازی در پوست و مو کاهش پیدا می‌کند و احتمال ایجاد شیارها و خطوط پوستی، خشکی و ریزش مو بیشتر می‌شود یا کارکرد ارگان‌های حیاتی ضعیف‌تر از قبل می‌شود که البته طبیعی است. اما می‌توانید از میان‌سالی با این روند مقابله کنید و اجازه ندهید که شرایط بر شما غلبه کند. تغییر سبک زندگی می‌تواند حس‌و‌حال متفاوتی به شما بدهد و کاری کند که همیشه باطراوت باشید. مهم‌ترین موهبت زندگی ما سلامت بدن و نشاط روح است که در گرو عادت‌ها و قواعد مشخص است. لطفاً آشفتگی‌های گذرا را از ذهنتان دور کنید و سروسامانی به عادت‌های کسل‌کننده و روزمره بدهید. گاهی تغییرات ساده، تفاوت‌های شگرفی ایجاد می‌کنند. تغییرات کم‌هزینه و وجدآوری مثل نوشتن و مطالعه کردن، فعالیت‌های هنری ورزش‌کردن، آب‌نوشیدن، استفادۀ مداوم از مرطوب‌کننده، خواب کافی، پرهیز از مصرف غذاهای بی‌خاصیت، استفاده از ویتامین‌های ضروری، تنوع در نحوۀ لباس‌پوشیدن و آرایش‌کردن، ترمیم ابرو، خلاص شدن از شر تارهای سفید و از همه مهم‌تر لبخند زدن به زندگی با همۀ ویژگی‌ها و قوانین حاکم برآن از ما آدم‌های قوی‌تری می‌سازند. در بامیلوبلاگ از 17 ترفند آرایشی برای افراد میانسال برایتان گفته‌ایم.

1- وداع با پنکیک و پودرهای آرایشی

پودر آرایشی ماهیتاً خاصیت پوشانندگی و مات‌سازی دارد. اگر پوست چربی دارید، پودرزدن ایدۀ جالبی است اما واقعیت این است که چربی پوست با بالارفتن سن کم‌تر می‌شود. هرچه سن پوستمان بیشتر می‌شود، کم‌آب‌تر می‌شود و در این حالت پودرزدن فقط جلوۀ خشک، خسته و غبارگرفته‌ای به پوست می‌دهد و سن‌و‌سالتان را بیشتر نشان می‌دهد. ما چیزی می‌خواهیم که جوانی و طراوت پوست را بازگرداند نه این‌که نتیجۀ عکس داشته باشد. به‌ جای پودر از اسپری ثابت‌نگهدارنده استفاده کنید تا میک‌آپتان به هم نریزد و ثابت بماند و حتماً قبل از آرایش در نواحی خشک و کم‌آب از مرطوب‌کننده استفاده کنید که رطوبت پوست حفظ شود. خیلی از چین‌ها و خطوط پوستی با آبرسانی بیشتر کاهش می‌یابند و رفته‌رفته از بین می‌روند. یادتان باشد که کلاً از محصولات آبرسان استفاده کنید. به‌کارگیری فاندیشن‌های مایع، حاوی ذرات آرایشی سبک و کرم‌ها و برنزرهای آبرسان ایدۀ بسیارخوبی برای حفظ طراوت پوست است. البته در ترفند دوم اشاره می‌کنیم که پنکیک می‌تواند جای دیگری کاربرد داشته باشد.

2- استفاده از برس‌های ریمل برای پودرزدن به مژه و ابرو

به این فکر افتادیم که پودرهای آرایشی را حذف کنیم چون سن پوستمان را بالا می‌برند بااین‌حال پودرها یک خاصیت مهم دارند. اگر می‌خواهید مژه‌های ضخیم‌تر و پرحجم‌تری داشته باشید پودر زدن به ابرو و مژه به شما کمک می‌کند. می‌توانید قبل از استفاده از ریمل، برای زیرسازی و پوشش بیشتر مژه و ابرو از پنکیک‌های سبک استفاده کنید. اگر فقط پنکیک فشرده دارید از برس ریمل تمیزی برای سست‌کردن و برداشتن پودر استفاده کنید. برس آغشته به پودر را قبل از ریمل‌زدن به مژه‌ها بکشید تا جلوه و پوشانندگی ریمل را افزایش بدهد. از ریشه تا نوک مژه را با حرکات رفت‌و‌برگشتی پودر بزنید. این کار را با دقت تا نزدیک تیغۀ بینی و نرسیده به بخش داخلی چشم ادامه بدهید. بعد با برس تمیز دیگری پودر اضافه را از مژه‌ها بگیرید و ریمل بکشید.

3- از بین‌بردن سریع پف زیر چشم و خطوط اطراف لب

متخصصان زیبایی و مراقبت از پوست تأکید می‌کنند که هرچه زودتر فکری برای چروک‌های پوستی بکنید. گذشت زمان فقط کار را سخت‌تر می‌کند چون چین‌و‌چروک‌ها عمیق‌تر و مقاوم‌تر می‌شوند. اخیراً دو پژوهشگر بررسی‌هایی جنجالی در این باره انجام داده‌اند و شرح داده‌اند که جراحان زیبایی همۀ واقعیت را به ما نمی‌گویند و نمی‌خواهند ترفندهای سادۀ مقابله با چین‌و‌چروک و پیری پوست را بازگو کنند. لابد به این علت که جوان‌سازی پوست فواید مالی هنگفتی برایشان در پی دارد. حتماً در مقالۀ جداگانه‌ای به این موضوع خواهیم پرداخت.

4- استفاده از روغن بچه برای پاک‌کردن آرایش

نازک‌شدن و از بین رفتن مژه‌ها یکی دیگر از عوارض جانبی ِ بالا رفتن سن‌ و سال است. این مسأله کاملاً طبیعی است اما کاری که می‌توانید برای کندشدن این روند انجام دهید این است که هرشب باقیماندۀ ریمل را از مژه‌هایتان پاک کنید تا چربی طبیعی را حفظ و از مژه‌ها مراقبت کنید. حتی برای اطمینان از فراموش نکردن این کار و تأکید بر مراقبت از مژه‌ها، پس از مواد پاک‌کننده از کمی روغن بچه برای چرب‌کردن مژه استفاده کنید. این روغن برای کودکان خردسال و مصارف آرایشی بسیار ملایم و بی‌خطر است اما برای اجتناب از تماس روغن با محدودۀ داخل چشم، چند قطره از آن را روی پنبۀ مخصوص بریزید و به مژه‌ها بکشید. چشمتان را ببندید و پنبه را با ضربات ملایم به مژه‌ها بزنید و به‌طور رفت‌و‌برگشتی، سراسر مژه را چرب کنید. یک قطرۀ اضافه هم برای بخش‌های کناری استفاده کنید و آن‌قدر پنبه را به این نواحی بکشید تا آلودگی و ریمل اضافه را کاملاً از بین ببرد.

5- نصب مژه مصنوعی به کمک چسب مژه و سنجاق سر

اگر تکنیک‌های مراقبت مژه کارساز نباشد، می‌توانید از مژه‌های مصنوعی استفاده کنید و بر زیبایی چشم‌ها بیفزایید. خبر خوب این است که خیلی راحت‌تر از آنچه تصور می‌کنید، می‌توانید مژه‌های مصنوعی را نصب کنید و دربیاورید. از بخش‌های کم‌پشت شروع کنید و با ظرافت یک لایه مژه مصنوعی به بخش‌های خالی بچسبانید. البته باید از خیر یک‌سوم داخلی بگذرید. یک ‌سوم مژه به کارتان نمی‌آید. این بخش را ببرید و دو سوم خارجی‌تر را استفاده کنید. در این مرحله از سنجاق‌سر کمک بگیرید تا بتوانید بهتر و ظریف‌تر مژه را نصب کنید. یک قطره چسب در بخش گرد انتهایی سنجاق‌سر بریزید و به راحتی نوار مژه را بچسبانید. 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا نوار بچسبد. سپس با موچین، نوار اتصال مژه به لبۀ پلک  را به آرامی فشار بدهید تا کار دقیق‌تر صورت بگیرد.

6- برای زیبایی مژه و ابرو به هر راهکاری متوسل نشوید

اگر از صبح به صبح ریمل‌زدن جانتان به لبتان رسیده یا تلاش برای چسباندن مژه مصنوعی راه به جایی نمی‌برد، شیوۀ ماندگارتر یا برند مرغوب‌تری را امتحان کنید. نصب مژه مصنوعی ممکن است برایتان دشوار و وقت‌گیر باشد و حالتی مصنوعی و اغراق‌شده به چشمانتان بدهد. طبق تحقیقات انجام‌شده، آرایش مصنوعی برای مردها خوشایند نیست. مقاومت در برابر وسوسۀ استفاده از محصولات زیبایی مژه هم احتمالاً آسان نیست. باید توجه کرد که خیلی از ریمل‌ها و مژه‌های مصنوعی صرفاً اخاذی تجاری هستند و اگر محصول آرایشی را درست انتخاب نکنید ممکن است تهدیدی برای زیبایی و سلامت بدنتان باشند. اکستنشن‌های افزایندۀ طول مژه، ریمل‌های رنگی و حجم‌دهنده و محصولات مکمل مژه و ابرو همگی مدعی‌اند که زیبایی را دوچندان می‌کنند اما راه‌های زیادی برای تشخیص خوب و بدِ محصولات آرایشی وجود دارد. این راه‌ها به شما کمک می‌کنند در گسترۀ محصولات متنوع مژه و ابرو بتوانید انتخاب درستی انجام دهید و یکی از بهترین راه‌ها استفاده از برندهای معتبر و تضمین‌شده است.

7- رنگ لب خودتان را بسازید

همۀ ما با چیزهایی که در اختیار داریم کار می‌کنیم. اگر از آن دسته افرادی هستید که در انتخاب رنگ رژ لب سخت‌گیرند و درعین‌حال حوصلۀ انتخاب رنگ از طیف‌های مختلف را ندارند، خودتان دست به کار شوید و رنگ محبوبتان را بسازید. کافی است یک‌بار به خودتان زحمت بدهید و رنگ موردعلاقه را انتخاب کنید. می‌توانید در پالت تمیزی یک تکه رنگ را با بالم لب یا بعضی ژله‌های گیاهی مناسب مخلوط کنید. اگر غلظت رنگ مناسب نیست بیشتر رنگ اضافه کنید. اگر خیلی غلیظ است بالم را بیشتر کنید. سپس رنگ آماده را در محفظه‌ای بریزید و نگهداری کنید.

8- مرطوب‌کنندۀ رنگی خودتان را بسازید

این‌که جاافتاده شده‌اید و سنتان افزایش پیدا کرده، به این معنا نیست که نباید از فاندیشن رنگی روی پوست استفاده کنید. چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد. می‌توانید از ترفندهای مناسب آرایش استفاده کنید و بدرخشید. حتماً از محصولات حاوی مرطوب‌کننده استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌ها پوست شما را جوان‌تر نشان می‌دهند. کافی است یک تکه از مرطوب‌کنندۀ محبوبتان را با فاندیشن صورت ترکیب کنید. ترکیب این دو بافت طبیعیِ بی‌نظیری ایجاد می‌کند و جلوۀ بسیار خوبی دارد. این طور به‌نظر می‌رسد که اصلاً آرایش نکرده‌اید. می‌توانید نسبت دلخواه فاندیشن- مرطوب‌کننده را برای زمان‌های موردنظر خودتان بسازید و نگهداری کنید. ضمناً استفاده از مرطوب‌کننده ایدۀ خیلی خوبی برای روزهای سرد زمستان است که فاندیشن تابستانه پاسخگوی خشکی هوا نیست و ظاهر کدر و گرفته‌ای به پوستتان می‌دهد. حتماً استفاده از مرطوب‌کننده را در اولویت قرار دهید و زیرسازی با ضدآفتاب حاوی SPF مناسب را فراموش نکنید. اصلاً مهم نیست که از میزان آرایشتان کاسته می‌شود. آن‌چه اهمیت دارد جلوۀ طبیعی آرایش است.

9- استفاده از رژگونۀ کرمیِ ساخته‌شده از رژلب به‌جای رژگونۀ پودری

اگر می‌خواهید از خشکی محصولات آرایشی و اثر مخربشان بر چروک‌ها و شیارهای پوستی بکاهید، از فرمولاسیون کرمی و مرطوب‌کننده استفاده کنید. رژگونه‌های کرمی نسبت به انواع پودری ماندگاری بیشتر و اثر مناسب‌تری دارند. یادتان باشد که همیشه نیاز به صرف هزینه و خرید محصولات جدید ندارید. می‌توانید ترفندهای مقتصدانه و خردمندانه‌ای به‌کار بگیرید و نیازتان را برطرف کنید. از رژلب‌های هلویی، صورتی یا قرمز برای ساخت رژگونه استفاده کنید. فقط یک یا دو لکه رنگ کوچک کفایت می‌کند، خصوصاً اگر رژلبتان رنگ قابل توجهی دارد. کمی دورتر از پایین‌ترین بخش بینی، روی استخوان گونه را درنظر بگیرید. یکی دو لکه رنگ به این ناحیه بزنید، با انگشت‌ها رنگ را پخش کنید و نهایتاً با برس‌گونه کلیت رنگ را تنظیم و تعدیل کنید.

10- ترفند سرخوشانۀ استفاده از کردیت‌کارت برای تنظیم آرایش

بیزنس‌کارت، کردیت‌کارت، کارت‌بانکی، کارت‌تردد، می‌توانید این قبیل کارت‌ها را به‌عنوان ابزار تنظیم زوایای آرایش به‌کار بگیرید. مثلاً اگر گوشۀ بیرونی چشمتان قدری افتاده است و کشیدن سایه چشم و خط‌ چشم را دشوار می‌کند، یکی از این کارت‌های شق‌ورق به کارتان می‌آید. کارت را گوشۀ چشمتان با زاویۀ مناسب قرار دهید و سایه و خط‌چشم را به‌راحتی در راستای زاویۀ کارت طراحی کنید. اصلاً جای نگرانی نیست چون کارت حکم خط‌کش را دارد و حتی یک میلیمتر هم خطای ترسیم اتفاق نمی‌افتد. از این ترفند برای ریمل‌کشیدن هم می‌توانید استفاده کنید خصوصاً اگر غلظت ریمل زیاد باشد و امکان کثیف‌کاری و ریختن مایع ریمل وجود داشته باشد. کارت را پایین چشمتان و زیر مژه‌ها نگه دارید و با هر شتاب و به هرمیزانی که دلتان می‌خواهد ریمل بکشید. کارت را که بردارید متوجه می‌شوید که ذره‌ای شلختگی و کثیف‌کاری اتفاق نیفتاده.

11- استفاده از کانسیلر برای کانتور لب

طراحی ناشیانه، نامتقارن و نافرمِ اطراف لب‌ها، سایه‌های طبیعی و زیبایی‌های طبیعی لب را از بین می‌برد. پس اگر می‌خواهید لب‌هایتان بهترین جلوۀ ممکن را داشته باشند، ناحیۀ اطراف لب را کانسیلر بزنید که بی‌نظمی‌ها و بدرنگی‌های این ناحیه را بپوشاند. این کار حجم بیشتری به لب‌هایتان می‌دهد. ضمناً می‌توانید پس از استفاده از رژلب برای پاک‌کردن اشتباهات آرایشی و ایجاد بافت تمیز و یکدست اطراف لب‌ها هم از کانسیلر استفاده کنید. اگر تمایل داشته باشید که لب‌ها قدری حجیم‌تر و برجسته‌تر شوند، استفاده از مقدار کمی کانسیلر یا هایلایتر به شما کمک می‌کند. کافی است بعد از استفاده از رژلب، چند نقطۀ کوچک کانسیلر یا هایلایتر در مرکز لب‌ها ایجاد کنید و از برس تمیزی برای محو و یکنواخت کردن کانسیلر استفاده کنید. کانسیلر بُعد و جلوۀ بهتری به لب‌هایتان می‌بخشد و می‌تواند راهگشا باشد.

12-استفاده از چند ماسک متفاوت برای بهبود و جوان‌سازی پوست

ترفند آرایشی برای افراد میانسال

هر ناحیه از پوستتان نیاز متفاوتی دارد. منافذ باز روی بینی و شکاف چانه مستعد آکنده‌شدن از گرد و غبارند، گونه‌ها بر اثر خشکی یا قرارگرفتن در معرض آفتاب به‌راحتی ملتهب می‌شوند، پیشانی بعضی‌ها بیش از حد چرب می‌شود و در برخی دیگر آن‌قدر خشک است که شیارهای پوستی را تشدید می‌کند. به همین دلیل استفاده از ماسک‌های مختلف برای نواحی مختلف پوست می‌تواند ایدۀ خوبی باشد. مثلاً ماسک‌های خاک‌رس قادرند حفره‌های مسدود پوست را باز کنند. ماسک‌های ژل و بابونه می‌توانند التهاب گونه‌ها را التیام ببخشند. ماسک زغال یا عصارۀ رز، پوست پیشانی را احیا و بافتش را متعادل می‌کنند. ماسک‌های هیدروژلی هم برای نواحی زیر چشم بسیار مؤثرند. پس استفاده از ماسک‌های متنوع را فراموش نکنید.

13- فاندیشن یا کانتورینگ؟

این روزها کانتورینگ اهمیت بسیاری یافته و شالودۀ اصلی آرایش محسوب می‌شود و به همین علت خیلی از محصولات آرایشی به‌طور ویژه بر کانتورینگ تمرکز یافته‌اند. هرچند ممکن است بعضی از این محصولات به کارتان نیایند چون ممکن است به‌نظرتان بیش از حد پرمایه‌ یا خیلی تیره باشند و  فکر می‌کنید پوستتان را گرفته و تیره می‌کنند. واقعیت این است که شما نیاز به استفاده از محصول خاصی برای کانتورینگ ندارید. فقط کافی است فاندیشنی بیابید که پایۀ رنگ موردنظرتان را داشته باشد. به‌این‌ترتیب می‌توانید قید انواع کانتور با تنالیتۀ نامناسب را بزنید. ضمن آنکه غالب کانتورها حاوی رنگ‌های تیره در طیف محدودند و به‌نظر می‌رسد دستتان در انتخاب رنگ باز نیست. اگر تازه سراغ این تکنیک آرایشی رفته‌اید و نگران میزان مهارتتان هستید، توصیه می‌کنیم نه با کانتور که با فاندیشنی شروع کنید که فقط یکی دو درجه از پوست طبیعی‌تان تیره‌تر است.

14- درست عطر بزنید

اثر رایحۀ خوش، بی‌پایان و وصف‌ناپذیر است اما تأثیر عطر به نحوۀ استفاده از عطر و حس و حال ما بستگی دارد. مشکل این است که غالب عطرهایی که در آغاز روز استفاده می‌کنیم، با پایان روز تدریجاً از بین می‌روند. اما می‌توانید با تکنیک‌هایی ماندگاری بیشتری به عطرتان بدهید. نباید عطر را صرفاً به خودتان بپاشید بلکه باید در نواحی درست و مؤثر عطر بزنید. در محصولاتی مثل انواع اسپری که فرمولاسیون سبک‌تری دارند، اسپری‌کردن بلامانع است ولی درمورد عطرهای قوی‌تر باید با انگشتانتان روی نواحی مورد نظر ضربه بزنید. بهترین کار این است که به نقاط نبض‌دار بدن مثل مچ دست و پشت گوش‌ها، عطر بزنید که گرما و ضربان به انتشار رایحه کمک کند. با ضربۀ انگشت به ناحیۀ ناف و شکاف زانو و آرنجتان هم عطر بزنید و حتی برای ماندگاری بیشتر عطر در بدن، پیش از لباس پوشیدن به پشتتان هم قدری اسپری کنید.

15- بهره‌گیری از نور طبیعی برای آرایش و بررسی رنگ پوست در نقاط مختلف

آیا نور سرویس بهداشتی سن پوستتان را بیشتر نشان می‌دهد؟ نور مهتابی می‌تواند سایه‌هایی به صورتتان اضافه کند و پوستتان را رنگ‌پریده نشان بدهد. خیلی مهم است که میز توالت در جایی قرار گرفته باشد که از نور مناسب برخوردار باشد. بااین‌حال هیچ چیز نور طبیعی نمی‌شود. جایی را برای آرایش روزمره پیدا کنید که از نور طبیعی برخوردار است و زمانی که آرایشتان به پایان رسید، میزان روشنایی پوستتان را در نقاط مختلف مثل آینۀ اتومبیل، مناطق خارجی خانه، اتاق‌های کم‌نور و زوایای متفاوت بررسی کنید تا از تعادل آرایش مطمئن شوید. این کار به شما سرنخ‌هایی می‌دهد (سرخی بیش از حد گونه یا خطوط ناشیانه) و مشخص می‌کند که به چه نکاتی باید بیشتر توجه کنید و چه چیزهایی را لازم است تعدیل کنید.

16- فاندیشن برای خانم‌های بالاتر از 50 سال (استفاده از طیف زرد کم‌رنگ)

خیلی از مقالات و شیوه‌های آموزشی بر اهمیت فاندیشن ملایم و کم‌رنگ روی پوست تأکید می‌کنند. تکنیک‌های مختلفی برای تعیین بهترین رنگ فاندیشن وجود دارد. بعضی از این تکنیک‌ها رنگ چشم و ترجیح شما برای پوشیدن زیورآلات طلایی یا نقره‌ای را هم در انتخاب رنگ فاندیشن دخالت می‌دهند. البته انتخاب رنگ فاندیشن هم مثل خیلی از مقولات دیگر با بالارفتن سن آسان‌تر می‌شود. به‌جای سردرگمی برای انتخاب از طیف صورتی یا زرد تردید نداشته باشید و خیلی قاطع بروید سروقت زرد کم‌رنگ. نمی‌شود گفت که این قاعده‌ای کلی است اما آرایشگران به تجربه دریافته‌اند که بسیاری از زنان این ردۀ سنی با این پایۀ رنگ و استفاده از طیف‌های گرم‌تر روی این زمینه بهتر به‌نظر می‌رسند. ته‌رنگ طلایی گرما و سرزندگی بیشتری به چهره می‌دهد و  سبب می‌شود جوان‌تر و شاداب‌تر به‌نظر برسید. همین قاعده در مورد رنگ مو هم مصداق دارد. بلوند طلایی در این سن‌وسال جذابیت بیشتری نسبت به طیف‌های خاکستری دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب رنگ مو

17- اصلاح آرایش با کاغذ توالت

حتی اگر کمتر از محصولات چرب‌کنندۀ پوست استفاده کنیم، ممکن است تی‌زُن (بخش حساسی از صورت متشکل از پیشانی، بینی، چانه و ناحیه اطراف دهان) در روزهای پرحرارت کمی براق به نظر برسد. بسته‌های دستمال‌کاغذی ویژۀ صورت (بلاتینگ پیپرها) در این شرایط خیلی به کارتان می‌آیند و واقعاً به دردبخورند. راه‌های زیادی برای کاهش چربی و عرق پوست بدون پاک کردن آرایش وجود دارد و استفاده از کاغذ توالت ملایم یا بلاتینگ پیپر یکی از بهترین راه‌هاست. این دستمال‌های کاغذی وقتی قصد لکه‌گیری بدون پاک کردن میک‌آپ داشته باشید بسیار مؤثرند چون رطوبت و پرز دستمال مرطوب را ندارند و باعث نمی‌شوند که آرایشتان پاک شود.

در این مقاله 17 ترفند آرایشی برای افراد میانسال را شرح دادیم. برای ما بنویسید که در میان‌سالی و سنین بالای 50 چه حس‌وحالی دارید؟ آیا به سلامت و زیبایی بدنتان توجه می‌کنید؟ شما از چه ترفندهای آرایشی استفاده می‌کنید؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان