از بازی شهروندخبرنگارها با مرگ تا افتتاح سه ایستگاه مترو در منطقه ۱۰

سرخط خبرهای چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه

بازی شهروندخبرنگارها با مرگ، حرکت رو به جلو در احیای تالاب‌ها، اهدای سلول‌های بنیادی، ۷۸ درصد زنان خشونت دیده دارای پدر معتاد هستند، ابلاغ دستورالعمل سنجش نوآموزان از ابتدای خرداد+هزینه سنجش، افتتاح سه ایستگاه مترو در منطقه ۱۰ و بررسی پرونده محیط زیستی شورای شهر سرتیتر برخی از مهمترین اخبار اداره اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه است.

سرخط خبرهای چهارشنبه 30 فروردین ماه

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا امروز بیش از 55 خبر را در سرویس‌های مختلف خبری خود (جامعه شهری، سلامت، خانواده، آموزش و پرورش، محیط زیست و حوادث انتظامی) منتشر کرد که برخی از مهمترین آنها به صورت خلاصه به همراه لینک در زیر می‌آید:

سرویس سلامت ایسنا در یکی از اخبار خود به موضوع اهدای سلول های بنیادی پرداخته است. در این خبر آمده: "گاهی برایشان این آخرین راه نجات است؛ آخرین امید. وقتی نام "پیوند" به میان می‌آید، یعنی دیگر دارو اثر ندارد؛ اینجاست که چشم‌ امید به داوطلبانی‌ست که عصاره‌های وجودشان را در طبق اخلاص می‌گذارند. سلول‌های بنیادی خون‌ساز که در مغز  استخوان همه ما جا خوش کرده‌اند، امید آخر برخی بیماران هستند؛ امیدی که بی‌چشمداشت برای بیماران حواله می‌شوند".

در خبر دیگری از این سرویس، رییس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت با بیان اینکه در اواخر سال گذشته تعداد پیوند عضو در کشور از مرز 50 هزار نفر گذشت، گفت: این تعداد پیوند انجام شده، بیش از یک میلیارد و 800 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور در بر داشته است.

خبر کارخانه «زمرم» برنامه‌ای برای خروج ندارد/ افتتاح سه ایستگاه مترو در منطقه 10 بزودی، از اخبار پربازدید امروز سرویس جامعه شهری بوده است. شهردار منطقه 10 با اشاره به افتتاح سه ایستگاه مترو در منطقه بزودی گفت: دو ایستگاه ظرف هفته‌های آینده و ایستگاه بزرگ بریانک که در دستور کار قرار دارد در مرحله بعدی به اتمام خواهد رسید.

تمدید مهلت ارایه مدارک واجدین شرایط طرح ترافیک 96 از اخبار دیگر این سرویس بوده است. مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک گفت: مهلت ارایه مدارک واجدین شرایط طرح ترافیک سالیانه96 اعم از حقیقی و حقوقی، خبرنگاران و وانت‌بارها تا پایان وقت اداری پنجم اریبهشت ماه تمدید شد. 

معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از رشد 40.34 درصدی تعداد دهیاران زن در پایان دوره چهارم شوراها در استان‌های کشور خبر داد. ادامه این خبر سرویس جامعه شهری با کلیک روی تیتر رشد 43 درصدی زنان دهیار در مدت 3 سال قابل مشاهده است.

در خبری از سرویس خانواده به موضوع نوع جدید خشونت علیه زنان پرداخته شده است. همچنین در این خبر آورده شده است که  78 درصد زنان خشونت دیده دارای پدر معتاد هستند.

خبر تحقق اهداف برنامه ششم در رشد کمی سمن‌ها تا پایان دولت از اخبار دیگر سرویس خانواده بوده است. مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم مجوز 1500 سازمان مردم‌نهاد جوانان صادر شده است، گفت: قصد داریم تا پایان دولت مجوز 1000 سمن دیگر را صادر کنیم و بدین ترتیب به هدفگذاری رشد کمی سمن‌ها تا پایان برنامه ششم توسعه دست می‌یابیم.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیش از دو میلیون خانوار بسته‌های امنیت غذایی اسفندماه خود را دریافت نکرده‌اند گفت: مشمولان تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند از بن کارت های خود با مراجعه به فروشگاه‌های معین خرید کنند. ادامه این خبر سرویس خانواده با کلیک روی تیتر مهلت وزارت رفاه به نیازمندان و مددجویان برای دریافت «سبد غذایی»/ ارائه بسته جدید در فصل بهار قابل مشاهده است.

سرویس آموزش و پرورش ایسنا در گفت و گو با رئیس آموزش و پرورش استثنایی به موضوع ابلاغ دستورالعمل سنجش نوآموزان از ابتدای خرداد+هزینه سنجش پرداخته است.

در خبری دیگر از این سرویس، رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش از تمدید مهلت پرداخت وجه ثبت نام متقاضیان آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان خبر داده است.

سرویس محیط زیست ایسنا با بررسی پرونده دولت در حوزه محیط زیست به بحث احیای تالاب ها پرداخته است. معاون امور تالاب‌ها در دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق در سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور احیای تالاب‌ها در سال‌های اخیر گفت: در دولت یازدهم در قسمت‌های مختلف احیای تالاب‌ها حرکت‌های رو به جلو اتفاق افتاده و در مجموع در هر سه زمینه قانونگذاری، اجرا و جلب مشارکت‌ها پیش رفته‌ایم، هر چند هنوز شرایط در حد ایده‌آل نیست.

در خبر دیگری از این سرویس به موضوع اقدامات شورای شهر تهران در حوزه محیط زیست پرداخته شده است. رییس دانشکده محیط زیست دراین باره گفته است: در شورای شهر فعلی جز یکی دو چهره که مدام در رسانه ها یا صحن علنی شورا نسبت به مسائل محیط زیستی شهر هشدار می دهند، از بقیه اعضا حتی یک جمله در مورد محیط زیست نشنیدیم.

سرویس حوادث نیز در گفت و گو با معاون سازمان مدیریت بحران به موضوع لزوم تدوین پروتکل‌هایی برای فعالیت شهروند خبرنگار پرداخته است. در این خبر آمده است: "وقوع سیل در آذربایجان قربانیانی داشت که می‌شد قربانی این حادثه نشوند. بسیاری از آنان در شرایطی جان خود را از دست دادند که پیش از این بارها و بارها درباره آن هشدار داده شده است". 

4 تن در سیل آذربایجان همچنان مفقودند. رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با تشریح آخرین جزئیات عملیات سیل و آبگرفتگی در 9 استان کشور طی شش روز گذشته، گفت: بنا بر گزارش سیل و آبگرفتگی از ٢٥ تا ساعت شش صبح امروز، 15هزار و 470 تن از هموطنان 9 استان درگیر در سیل و آبگرفتگی خدمات امدادی لازم را دریافت کردند.

در خبر دیگری از سرویس حوادث، شهردار منطقه 11 تهران از نصب مجسمه "برد شیر" اهدایی قوم بختیاری به خانواده شهدای آتش نشان شهر تهران، در میدان حسن آباد مقابل نخستین ایستگاه آتش نشانی شهر تهران در هفته آینده خبر داد.

پربازدیدترین‌های اجتماعی ایسنا در 22 فروردین ماه

بازی شهروندخبرنگارها با مرگ

ابلاغ دستورالعمل سنجش نوآموزان از ابتدای خرداد+هزینه سنجش

حرکت رو به جلو در احیای تالاب‌ها

تقویت قدرت حافظه سالمندان با آب انار

بی‌توجهی شورای شهر به مسایل محیط زیست/ وجود چهره‌های متخصص در شورا ضرورت است

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان