حادثه دوباره برای سرویس دانش‌آموزان!

بر اثر این حادثه ۳ دانش‌آموز دچار جراحت سطحی و ۳ نفر نیز دچار شکستگی از ناحیه دست شده‌اند که در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه مورد درمان قرار گرفتند.

روز گذشته واژگونی سرویس مدارس منتشر شد. خبری که دوباره پرونده فرسوده بودن و البته نبود ایمنی ناوگان حمل و نقل مدارس را باز کرد.
 
حادثه دوباره برای سرویس دانش‌آموزان!
آن‌طور که در خبر‌ها آمده بود خودروی پراید که به‌عنوان سرویس مدرسه حامل 6 دانش‌آموز متوسطه اول بود حوالی 8 صبح دیروز در مسیر حرکت از روستای فیروزیان بخش صومای برادوست ارومیه به سمت روستای گنبد واژگون شد. در پی این حادثه 3 نفر از دانش‌آموزان پسر برای درمان به بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه منتقل شدند.
 
آن‌طور که رئیس اداره اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرده است: از 6 دانش‌آموز سرنشین این سرویس مدرسه، پنج نفر پسر و یک نفر هم دختر بودند که دو نفر در مقطع هشتم و چهار نفر هم در مقطع هفتم تحصیل می‌کنند.

بر اثر این حادثه 3 دانش‌آموز دچار جراحت سطحی و 3 نفر نیز دچار شکستگی از ناحیه دست شده‌اند که در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه مورد درمان قرار گرفتند.
 
خبری که با واکنش برخی از کاربران فضای مجازی مواجه شد آن‌ها نوشتند در همین سال تحصیلی اتفاقات ناگواری در دانشگاه و مدارس افتاده است چه کسی مسئول حفظ جان دانش‌آموزان و دانشجویان است. گرچه تصادف سرویس مدارس به‌دلیل فرسودگی، خبر دور از ذهن و تازه‌ای نیست.

همه ما بار‌ها در مورد حوادث تلخ به وجود آمده برای دانش‌آموزان شنیده‌ایم؛ از بخاری‌هایی که مدرسه را به آتش کشیدند تا اتوبوس‌هایی که تصادف کردند و از سرویس‌هایی که به مشکلات جدی فنی بر‌خورد کردند و جان بسیاری از دانش‌آموزان را به خطر انداختند. همه این اتفاق‌ها در حالی رخ می‌دهد که مسئولان آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند که تمامی سرویس‌های مدرسه معاینه فنی دارند.

نور علی عباسپور، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره ایمنی سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان و حادثه ارومیه می‌گوید: بلافاصله عوامل امدادی و عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی در محل حاضر شده و شش مصدوم این حادثه را خارج کردند که سه دانش‌آموز به بیمارستانی در ارومیه منتقل شده و سه دانش‌آموز نیز در محل خدمات درمانی را دریافت کردند. البته جاده لغزنده بوده است و راننده پراید بیش از ظرفیت مجاز خودرو اقدام به سوار کردن دانش‌آموزان کرده بود که این یک تخلف است. ما هم این تخلف را پیگیری می‌کنیم.

وی درباره سرویس مدارس می‌گوید: حدود 3 میلیون دانش‌آموز از سرویس مدرسه استفاده می‌کنند و ما هم نظارت را روی سرویس مدارس بالا برده‌ایم. شهرداری و سازمان تاکسیرانی به طور ویژه روی سرویس مدارس نظارت می‌کنند. می‌توانم بگویم ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزان فرسوده نیست.
 
امسال تمامی خودرو‌های سرویس مدارس موظف به رعایت مسائل ایمنی و اخذ معاینه فنی بودند. ما در این بخش الزاماتی را برای این خودرو‌ها داشتیم به طوری که در سال تحصیلی 98 - 97 پراید بالای 10 سال از چرخه سرویس مدارس حذف شد.

به‌گفته عباسپور هم‌اکنون وزارت آموزش و پرورش به‌دنبال خودرو‌های ویژه برای سرویس مدارس است ما می‌خواهیم ضریب ایمنی ناوگان حمل و نقل مدارس را بالا ببریم. عباسپوربه برچسبی که روی خودرو سرویس مدارس نصب می‌شود، اشاره می‌کند و می‌گوید: این برچسب امسال ویژگی‌هایی نسبت به سال‌های گذشته دارد که از آن جمله می‌توان به اینکه این برچسب برای یک خودرو مشخص صادر شده و مشخصات راننده از طریق کد تصویری قابل پیگیری است، اشاره کرد.
 
منبع: ایران
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان