باکس آفیس آخر هفته: Aquaman در صدر قرار گرفت

«آکوامن» Aquaman از کمپانی برادران وارنر Warner Bros. در دومین آخر هفته‌ی خود سر و صدای زیادی در باکس آفیس به پا کرد

«آکوامن» Aquaman از کمپانی برادران وارنر Warner Bros. در دومین آخر هفته‌ی خود سر و صدای زیادی در باکس آفیس به پا کرد. این فیلم با افت 24 درصدی توانست 51.6 میلیون دلار بفروشد و جمع فروش داخلی خود را به 188.8 میلیون دلار برساند، که تا به حال بهترین عملکرد را در تعطیلات شلوغ پایان سال داشته است.
این فیلم بزرگ 200 میلیون دلاری در خارج از آمریکا 85.4 میلیون دلار دیگر در 78 مارکت فروخت و جمع فروش خارجی خود را به 560 میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به 748.8 میلیون دلار رساند و پیروزی شیرینی را برای دنیای ابرقهرمانی دی‌سی DC به ارمغان آورد (این فیلم همچنین پیروزی قابل ملاحظه‌ای برای کارگردان جیمز وان James Wan و بازیگر اصلی آن جیسون موموآ Jason Momoa محسوب می‌شود). فروش این فیلم در چین به تنهایی از مرز 250 میلیون دلار فراتر رفته است.

«آکوامن» Aquaman توانسته است از سایر فیلم‌های دی‌سی DC از جمله «لیگ عدالت» Justice League (با فروش 657.9 میلیون دلار) و «جوخه‌ی انتحار» Suicide Squad (با فروش 746.7 میلیون دلار) پیشی بگیرد، و مصمم است ماراتن باکس آفیس خود را با فروشی بالغ بر 900 میلیون دلار در سطح جهانی به پایان برساند. این بهترین فروش برای فیلم‌های دی‌سی DC بعد از «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» The Dark Knight Rises در سال 2012 بوده است.
فروش پرقدرت «آکوامن» Aquaman و سایر فیلم‌هایی که برای کریسمس اکران شدند باعث شد باکس آفیس امسال، حتی بدون وجود فیلم «جنگ ستارگان» Star Wars، رکورد جدیدی ثبت کند. در روز یکشنبه درآمد باکس آفیس به 11.8 میلیارد دلار رسید. رکورد قبلی برای درآمد باکس آفیس 11.4 میلیارد دلار در سال 2016 بود.

«بازگشت مری پاپینز» Mary Poppins Returns از کمپانی دیزنی Disney که در طول تعطیلات در جایگاه دوم قرار داشت در دومین آخر هفته‌ی اکران خود توانست 28 میلیون دلار بفروشد و جمع فروش خود را در داخل آمریکا به نزدیکی 100 میلیون دلار (به مقدار دقیق 98.9 میلیون دلار) برساند. این فیلم موزیکال خانوادگی پس از شروعی نه چندان پرقدرت توانسته است به ثبات نسبی برسد و نسبت به آخر هفته‌ی قبل 18 درصد افزایش فروش داشته است.
این فیلم که قسمت جدیدی از نسخه‌ی کلاسیک آن در سال 1964 است در خارج از آمریکا 28.9 میلیون دلار در 37 مارکت فروخت که جمع فروش خارجی آن‌را به 74.4 میلیون دلار و جمع فروش جهانی آن‌را به 173.3 میلیون دلار رساند.

اسپین‌آف «تبدیل‌شوندگان» Transformers به نام «بامبلبی» Bumblebee که با رقابت سختی از سوی «آکوامن» Aquaman برای جلب نظر مخاطبان مرد مواجه شد، در دومین آخر هفته‌ی خود با 20.5 میلیون دلار فروش با جایگاه سوم قرار گرفت و جمع فروش داخل آمریکا را به 64.6 میلیون دلار رساند. این فیلم که مورد استقبال منتقدان قرار گرفته است، به کارگردانی تراویس نایت Travis Knight ساخته شده و هیلی استاینفلد Hailee Steinfeld در آن نقش‌آفرینی کرده است.
«بامبلبی» Bumblebee در خارج از آمریکا فروش 45.7 میلیون دلاری در 55 مارکت خارجی رقم زد که جمع فروش خارجی آن‌را به 90 میلیون دلار و جمع فروش جهانی آن‌را به 154.6 میلیون دلار رساند.

«اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی» Spider-Man: Into the Spider-Verse از کمپانی سونی Sony در سومین آخر هفته‌ی خود با 18 میلیون دلار فروش به جمع فروش داخلی 103.6 میلیون دلار دست یافت و جایگاه چهارم جدول باکس آفیس را تصاحب کرد. «دنیای عنکبوتی» Spider-Verse پس از فروختن 27.4 میلیون دلار در 60 مارکت خارج از آمریکا به جمع فروش خارجی 109.6 میلیون دلار دست یافت و جمع فروش جهانی خود را از مرز 200 میلیون دلار رد کرد.

«قاطر» The Mule کلینت ایستوود Clint Eastwood هم در سومین آخر هفته‌ی خود با 11.8 میلیون دلار به جمع فروش دلپذیر 60.7 میلیون دلار در داخل آمریکا رسید و در جایگاه پنجم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت. این فیلم پیروزی دیگری برای وارنر Warner محسوب می‌شود، و پس از «سالی» Sully و «تک‌تیرانداز آمریکایی» American Sniper پرفروش‌ترین فیلم ایستوود Eastwood در سال‌های اخیر به حساب می‌آید.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان