بدترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ ازنظر پیتر دبروگ

بدترین فیلم ازنظر یک منتقد سینمایی ممکن است بهترین فیلم ازنظر منتقد دیگری باشد، اما منتقدان سایت ورایتی Variety، پیتر دبروگ Peter Debruge و اوون گلیبرمن Owen Gleiberman باید سر این موضوع به تفاهم می‌رسیدند و خوشبختانه امسال فیلم‌های زیادی پتانسیل قرار گرفتن در این لیست را داشتند. بدترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ ازنظر پیتر دبروگ:

بدترین فیلم ازنظر یک منتقد سینمایی ممکن است بهترین فیلم ازنظر منتقد دیگری باشد، اما منتقدان سایت ورایتی Variety، پیتر دبروگ Peter Debruge و اوون گلیبرمن Owen Gleiberman باید سر این موضوع به تفاهم می‌رسیدند و خوشبختانه امسال فیلم‌های زیادی پتانسیل قرار گرفتن در این لیست را داشتند.
بدترین فیلم‌های سال 2018 ازنظر پیتر دبروگ:

«انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» Avengers: Infinity War( فیلم) شخصیت‌های داستان‌های دنیای سینمایی مارول دیگر دارند از کنترل خارج می‌شوند، یا کل سیاره را منفجر می‌کنند (پایان فیلم «ثور: راگناروک» Thor: Ragnarok) و یا خشم تانوس Thanos باعث کشته شدن نیمی از موجودات زنده کهکشان می‌شود. وقتی این اتفاق افتاد دلم می‌خواست فریاد بزنم: “نمی‌توانی همچین کاری بکنی!” و نه به خاطر این‌که اهمیتی به شخصیت‌های داستان می‌دهم (همه آن‌ها موجودات بی‌مصرف شکست‌ناپذیری هستند، البته وقتی تانوس بلک پنتر را شکست داد، داشت کم‌کم از این شخصیت خوشم می‌آمد)، بلکه به این خاطر که الآن باید یک سال دیگر صبر کنیم تا ببینیم برای جبران این نابودی بزرگ، قرار است چه داستانی سرهم کنند. مثلاً در فیلم سال 1978، سوپرمن آن‌قدر سریع دور زمین گشت که توانست زمان را به عقب برگرداند و لوئیس لین Lois Lane را زنده کند. در «لیگ عدالت» Justice League، بعد از کشته شدن مرد آهنی، اعلام شد که “تقریباً مرده” بوده است. می‌دانم که این شخصیت‌ها، شخصیت‌های دی‌سی DC هستند اما مارول باید این را بداند که بیست فیلم در طول 10 سال واقعاً تعداد زیادی است. می‌توانی همه این شخصیت‌ها را بکشی، ازنظر این منتقد خسته، هیچ ارزشی ندارند.

Duck Butterاگر معنی عنوان این فیلم را نفهمیدید، دیکشنری هم کمکی به شما نمی‌کند. این فیلم درام و کمدی بدون فیلم‌نامه از کارگردان مستقل، میگل آرتتا Miguel Arteta در جشنواره فیلم تریبکا Tribeca Film Festival نمایش داده شد. هدف از این فیلم حرکتی مفید در راستای جنبش بالا بردن دانش عمومی در رابطه با روابط جنسی است، اما این هدف در داستان ضعیف آن و بازی‌های غیرحرفه‌ای بازیگرانش، لایا کوستا Laia Costa و آلیا شاوکات Alia Shawkat، گم شد. وقتی این دو عاشق شروع به سربه‌سر هم گذاشتن و زدن یکدیگر با کیسه‌ای پر از مدفوع سگ کردند، سالن سینما را ترک کردم.

«گوتی» Gotti

باید قانونی برای جلوگیری از ساخت فیلم‌هایی مثل این وجود داشته باشد. مطمئنم جان تراولتا John Travolta با خود فکر می‌کرده است که با بازی در نقش شخصیتی سرسخت و خشن مثل جان گوتی John Gotti، رئیس خانواده جنایتکار گامبینو Gambino که به 5 قتل و 8 جرم دیگر محکوم شده است، شانسی برای بردن اسکار به دست خواهد آورد؛ اما به نظر می‌رسد تراولتا برای بازی در این نقش زیاده‌روی کرده است و درنهایت این داستان مسخره گانگستری که قرار بود نشان دهد که گوتی پدر خوبی است و دولت زیادی به او و پسرش سخت می‌گیرد، بیشتر به داستانی در مورد این خانواده و ذکر خوبی‌های این مرد تبدیل شده است؛ و بدتر از آن این‌که پس‌ازاین فیلم، تراولتا در نقش شخصیت بد دیگری، در فیلم ضعیف «سرعت می‌کشد» Speed kills بازی کرد.

«خود زندگی» Life Itselfدن فوگلمن Dan Fogelman در مجموعه تلویزیونی «این ما هستیم» This Is Us، برای کشتن شخصیت محبوب بیننده‌ها، جسارت زیادی نشان داد؛ اما دیگر نتوانست همین کار را در فیلم ملودرام اخیر خود بکند. چراکه تمام این شخصیت‌ها و داستان، اصلاً واقعی به نظر نمی‌رسیدند و بیننده نتوانسته بود ارتباطی با آن‌ها برقرار کند. فوگلمن دوست دارد باور کند که از باقی نویسنده‌ها عمیق‌تر و فهیم‌تر است؛ اما در واقعیت فقط دارد نقش خدا را بازی می‌کند و شخصیت‌هایی را خلق می‌کند که حرف‌های او را به زبان بیاورند و این واقعیت را القا کنند که “زندگی غیرقابل‌اعتمادترین راوی است” . درحالی‌که در واقعیت به‌جای زندگی باید حواسمان به این کارگردانان و نویسنده‌های از خود متشکر باشد.

«زمین‌های لندن» London Fieldsبه نظر من اصلاً نباید فیلمی بر اساس این رمان اسرار‌آمیز نوشته مارتین آمیس Martin Amis ساخته می‌شد و امتیاز آن در سایت روتن توماتوز Rotten Tomatoes و میزان فروش آن، نظر من را تائید می‌کنند. این‌ حقیقت که بحث‌هایی بین کارگردان فیلم، متیو کولن Mathew Cullen و تهیه‌کننده‌هایش وجود داشت نیز نمی‌تواند ضعیف بودن فیلم‌نامه این فیلم را توجیه کند. داستان بر روی شخصیت زنی (با بازی امبر هرد Amber Heard، با حضور همسر سابقش جانی دپ در بین بازیگران مکمل) تمرکز دارد که می‌داند قرار است به قتل برسد، اما نمی‌داند به دست چه کسی. آیا قاتل پسر خوشگل داستان، گای کلینچ Guy Clinch (با بازی تئو جیمز Theo James) است و یا بازیکن دارت ماهر، کیت تلنت Keith Talent (با بازی جیم استرجس Jim Sturgess در دومین بازی ضعیف سال)؟ و یا نویسنده‌ای که این شخصیت‌ها را خلق کرده است؟

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان