سود ۱۰۰ میلیاردی متهمان از فروش ارز دولتی در بازار آزاد

خبرگزاری فارس: براساس اعلام نماینده دادستان تهران متهمان از فروش ارز دولتی در بازار آزاد سودی معادل 100 میلیارد ریال به دست آورده اند.

نماینده دادستان در جلسه رسیدگی به اتهامات اخلال‌گران نظام ارزی درخصوص اتهامات وارده به متهم فرخزاد توضیح داد: براساس اعلام سازمان اطلاعات سپاه سود فروش ارز دولتی توسط این افراد 10 میلیارد تومان برآورد شده است و علی قاسمی که با همکاری متهم اقدام به اخلال در نظام ارزی کرده متواری است.

وی افزود: فرخزاد با همدستی متهم پروفرم صوری شرکت ترکیه‌ای را تهیه و توسط آن ارز دولتی دریافت کرده و در بازار آزاد فروخته ا. ست.

نماینده دادستان افزود: پس از دریافت سود فروش ارز دولتی در بازار متهم پس از گذشته 4 ماه دوباره تصمیم می‌گیرد در مرحله دوم از بانک اقتصاد نوین مبلغ بیشتری را دریافت کند به طوری که در تیر ماه از بانک اقتصاد نوین مبلغ 98 میلیون و 122 هزار و 240 دلار ارز دولتی دریافت می‌کند بدون اینکه اقدام به واردات کالایی کرده باشد.

وی گفت: فرخزاد با همکاری امیر اسدبیگی اقدام به دریافت این مبالغ کرده و به اسدبیگی وکالت می‌دهد که کارت بازرگانی را در اختیار او قرار دهد و اسدبیگی نیز تحت تعقیب قضایی قرار دارد.

نماینده دادستان توضیح داد: اسدبیگی با تهیه پرفرم صوری اقدام به واردات نوشابه و ام‌دی‌اف می‌کند و ارز دولتی دریافتی را به حساب فرخزاد واریز می‌کند که ارز‌های دولتی در بازار آزاد فروخته شده و اسدبیگی سهم قربانعلی فرخزاد را پرداخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: فرخزاد اعلام کرده که اسدبیگی مبلغی بین 7 تا 10 میلیارد را طی دو مرحله چک به وی پرداخت کرده است که سود حاصل از فروش ارز دولتی 350 میلیارد و 612 میلیون تومان بوده است که فرخزاد 30 درصد آن را دریافت کرده و 70 درصد در اختیار اسدبیگی است که وی متواری شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان