ماهان شبکه ایرانیان

تولیدکنندگان پوشاک داخلی قربانی منافع ۱۰۰فروشگاه برند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، هفته گذشته بود که حمیدرضا دهقانی‌نیا، مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به آغاز برخورد با برندهای محرز پوشاک قاچاق در واحدهای تجاری، از تشکیل تیم‌هایی با حضور نمایندگان سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اتاق اصناف و پلیس خبر داده بود که به مجتمع‌های هدف مراجعه و اخطار کتبی نهایی پیش از مقابله را به واحدهای صنفی ابلاغ کرده‌اند. اینجا است که دیگر هیچ بهانه‌ای باقی نمی‌ماند و البته از هفته آجاری نیز با اضافه شدن نمایندگان تعزیرات به تیم‌های عمل‌کننده، طرح برخورد با عرضه‌کنندگان پوشاک قاچاق آغاز شده است.

به موازات این، درست از دوشنبه 11دی‌ماه هم، برخورد گام به گام با پوشاک محرز قاچاق شروع شد و به اذعان بهرام شهریاری، نائب رئیس اتحادیه نساجی و پوشاک ایران، در گام اول با فروشگاه‌های با متراژ بیش از 400متر در مجتمع‌های شناخته شده تهران برخورد صورت گرفته است که این فروشگاه‌ها با تابلوی یک برند، پوشاک غیرمجاز را عرضه می‌کردند.

اما گویا این موضوع به مزاج بعضی افراد خوش نیامده و با بهانه‌های واهی، درصدد متوقف کردن و اشکال‌گیری از طرح مذکور هستند؛ به طوری که مجید افتخاری، عضو هیات مدیره اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران نیز در این باره اعلام کرده که در چند روز اخیر، برخی از مسئولان و افراد در حوزه‌های مختلف صنعت پوشاک به بهانه اینکه این اقدامات، منجر به از بین رفتن آرامش بازار می‌شود، سعی در توقف طرح داشته‌اند.

وی با طرح این پرسش که چگونه ممکن است، جمع‌آوری متقلبین منجر به از بین رفتن آرامش بازار شود، گفت: این افراد یک جریان سازمان‌یافته را تشکیل می‌دهند که با دو کلید «واژه آرامش بازار از بین می‌رود» و «بازار پلیسی می‌شود»، قصد جلوگیری از برخورد با برندهای متلقب را دارند.

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که به اذعان سعید جلالی‌قدیری، دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک، 100هزار فروشگاه عرضه‌کننده پوشاک در کشور وجود دارد که مسلماً برخورد با 100فروشگاه، آن‌ هم فروشگاه‌هایی که پوشاک خارجی را در قالب برندهای معتبر بین‌المللی عرضه کرده و مربوط به دهک مصرف‌کننده پوشاک لاکچری است، هیچ تأثیری در عرضه عمومی پوشاک کشور ندارد. در واقع اینگونه می‌توان گفت که نسبت یک به هزار فروشگاه، عدد ناچیزی است و نمی‌توان گفت که برخورد با این تعداد فروشگاه، کمبودی در بازار شب عید ایجاد می‌کند و به این ترتیب، نظم بازار را به هم می‌ریزد.

همچنین به اذعان رضا تازیکی، مدیر طرح ملی تکاپو نیز در زنجیره صنعت پوشاک ایران، 860هزار نفر مشغول به کار هستند و یا آنکه بنا بر آمارهای موجود، 15هزار واحد صنفی و 1500واحد صنعتی تولیدکننده پوشاک در کشور وجود دارد که این اعداد و ارقام نشان می‌دهد، این صنعت به عنوان صنایع کاربر شناخته شده و موجب ایجاد اشتغال بسیار، با سرمایه کم می‌شود.

با همه این شرایط، حالا باید پرسید که آیا منافع این 100فروشگاه عرضه‌کننده پوشاک محرز قاچاق ارجح است یا 15هزار واحد صنفی و 1500واحد صنعتی تولیدکننده پوشاک؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان