ماهان شبکه ایرانیان

بسته خبری سرویس اجتماعی ایسنا در دوازدهمین روز زمستان

روزی با بوی مرموز

انتشار بوی نامطبوع در بخش وسیعی از پایتخت،آسمان ۸ استان برفی و بارانی، سرقت خواهر و برادر با چاقوی سلاخی، ثبت نام سفرهای نوروزی بازنشستگان از اول اسفند و...از پربازدیدترین اخبار تحریریه اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه ۱۲دی هستند.

روزی با بوی مرموز

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده است که با کلیک روی هر تیتر می‌توانید به متن کامل خبر دسترسی پیدا کنید.

تشکیل کارگروهی ویژه برای بررسی منشاء بوی نامطبوع در تهران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پی انتشار بوی نامطبوع در تهران گفت: کارگروه ویژه‌ای در محیط زیست شهر تهران برای بررسی منشاء این بو تشکیل شده است ولی هنوز به نتیجه مستندی نرسیده‌ایم.

به گزارش ایسنا، کیومرث کلانتری اظهار کرد: از ساعت 16 امروز گزارش‌های مردمی مبنی بر انتشار بوی مشمئز کننده در مناطق مختلف تهران از جمله مناطق 2، 6، 7، 11، 12، 19 و 7 به دست ما رسید که به دنبال آن کارگروه ویژه‌ای در محیط زیست شهر تهران با حضور شهرداری، آتش نشانی و مدیریت بحران تشکیل شد تا منشاء آن را پیدا کنیم.

وی افزود: بررسی‌های ما تا این لحظه به نتیجه مستندی نرسیده است ولی این بو تقریبا شبیه  یک ماده شیمیایی به نام "مرکاپتان" است که معمولا به لوله‌های گاز تزریق می‌شود؛ ولی هنوز مدیرعامل شرکت گاز تهران نیز این موضوع را تایید نکرده است.

شدت بوی نامطبوع در مناطق مرکزی شهر ادامه دارد

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با استناد به اطلاعات واصله از مرکز سنجش آلودگی هوا، گفت: خبرها حاکی از آن است که آلاینده‌ها به طرز ناگهانی افزایش یافته است.

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دقایقی پس از همه‌گیر شدن بوی نامطبوع در سطح شهر در پی بررسی‌های انجام شده و بنا به اطلاعات واصله از مرکز سنجش آلودگی هوا ،خبرها حاکی از آن است که آلاینده‌ها به طرز ناگهانی افزایش یافت.

وی با بیان اینکه وسعت و شدت بو در سطح شهر تهران بسیار زیاد است و تلاش‌ها برای یافتن منشأ آن ادامه دارد، گفت: البته بنا به گزارش‌های مردمی از شدت بو کاسته شده است اما همچنان در مناطق مرکزی تهران این بو با شدت ادامه دارد.

مدیریت بحران به دنبال منشاء بوی نامطبوع/ منشاء بو هنوز مشخص نیست

شاهین مظفری، مدیر روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تشکیل جلسه این سازمان برای بررسی منشاء بوی نامطبوع در تهران خبر داد.

وی در این باره گفت: پس از انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر تهران که در نقاط مختلفی به مشام رسیده بود، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تشکیل جلسه داده و نسبت به بررسی این مسئله اقدام کرد.

مظفری با بیان اینکه در حال حاضر در حال بررسی منشاء این بو هستیم، درباره اظهارات مطرح شده مبنی بر ترکیدگی لوله فاضلاب و ایجاد این بو اظهار کرد: چنین مواردی مورد تایید نیست. به هیچ عنوان ترکیدگی لوله فاضلاب را تایید نمی‌کنیم و دیگر مواردی که هم به عنوان دلیل این حادثه بیان می‌شود، صحیح نیست.

انتشار بوی نامطبوع در بخش وسیعی از پایتخت

رییس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: منشاء بوی نامطبوع در شهر تهران که عمدتا در مناطق مرکزی پایتخت انتشار یافته است هنوز مشخص نیست.

در حالی که بویی مشمئز کننده در سطح شهر تهران استشمام می‌شود، رییس اداره محیط زیست شهر تهران به ایسنا گفت: هنوز منشاء بو مشخص نیست و تیم‌های آتش‌نشانی و محیط زیست در تلاش هستند تا منشاء آن را پیدا کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد که اگر مورد مشکوکی در سطح شهر دیدند آن را به محیط زیست یا آتش‌نشانی اطلاع دهند.

درآمد 4000 میلیاردی از جرائم رانندگی محقق شدنیست؟

در لایحه بودجه سال 98 پیش بینی دولت از محل درآمد جرائم راهنمایی و رانندگی 4000 میلیارد تومان است و این یعنی طبق پیش بینی‌های دولت در سال 98 درآمدها از محل جرائم رانندگی 1000 میلیارد تومان در مقایسه با رقم سال 97 افزایش خواهد داشت.

سردار تقی مهری، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیز با محتمل دانستن این مساله پیش از این به ایسنا گفته بود: برابر قانون هر سه سال یکبار با هماهنگی وزرای کشور، مسکن راه و شهرسازی، دادگستری و فرمانده ناجا پیشنهاداتی برای افزایش نرخ جرائم رانندگی داده می شود که امسال هم در دستور کار هست که این اتفاق بیفتد و برابر قانون زمانش رسیده است.

کشف 80 درصدی جرایم در فضای مجازی/ لزوم تخصیص اعتبار لازم برای تأمین تجهیزات

سردار حسین اشتری در حاشیه پنجمین دوره مراسم دانش آموختگی مرزبانی و دریابانی آموزشگاه علمی تخصصی ثامن الائمه نیروی انتظامی در مشهد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جرایم در فضای مجازی نسبت به سال گذشته رشد 80 درصدی داشته که نیروی انتظامی با توجه به ظرفیت ها و آمادگی های خود توانسته بیش از 80 درصد جرایم این حوزه را کشف کند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه برنامه ما این است که تا پایان سال 98 همه شهرهای بالای 100 هزار نفر دارای پلیس فتا باشند، گفت: امیدواریم با تأمین اعتبار از سوی دولت بتوانیم در سایر شهرها نیز پلیس فتا را راه اندازی کنیم.

ثبت نام سفرهای نوروزی بازنشستگان از اول اسفند

زهرا زاده‌غلام، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به استفاده بیش از 100هزار بازنشسته از سفرهای نورزوی تا 9 ماهه اول سال جاری اظهار کرد: برای سفرهای نوروزی تقریبا یک ماه زودتر، اطلاعات سفرها برای ثبت‌نام در سایت صندوق قرار می‌گیرد.

وی درباره سفرهای نوروزی بازنشستگان کشوری توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: سهمیه‌ سفرهای سیاحتی و زیارتی در قراردادهای ما مشخص و به شرکت‌ها اعلام شده است و مشکلی برای ثبت نام و انجام سفرها وجود ندارد.

ایرادهای بهزیستی به کهریزک

پیشنهاد تبدیل بازداشتگاه کهریزک به مرکز نگهداری از معتادان متجاهر برای نخستین بار در تیرماه امسال مطرح شد؛ پیشنهادی که در ابتدا با واکنش مثبتی از سوی سازمان بهزیستی همراه نشد اما درنهایت بهزیستی صدور مجوز برای این مرکز که نامش به «سروش» تغییر کرده است را به رعایت دستورالعمل‌های خاصی منوط کرد.

فرزانه جوادی، معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران، با اشاره به تغییر نام مرکز درمان معتادان کهریزک به «سروش» گفت: این مرکز ابتدا با تیمی متشکل از شورای هماهنگی، نماینده ناجا و نماینده بهزیستی در هجدهم آذرماه مورد بازدید قرار گرفت. براساس همین بازدید مکاتباتی با نیروی انتظامی انجام و نکاتی از سوی سازمان بهزیستی مطرح شد.

امضا و ابلاغ طرح "معلم تمام‌وقت" از سوی رییس‌جمهور

علی الهیارترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی ضمن قدردانی از تلاش مدیران کل برای تأمین منابع موردنیاز، اظهار کرد: در خصوص بیمه‌ها با مصوبه دولت، بیمه تکمیلی ایثارگران به دستگاه اجرایی واگذاری شده است و برای تأمین بیمه شاغلین به اعتبار نیاز داریم که چون از طریق بودجه آموزش‌وپرورش امکان‌پذیر نبود مقرر شد شرکت بیمه دی از آبان ماه خدمت‌رسانی به ایثارگران شاغل را ادامه بدهد و اعتبار آن را سازمان برنامه تأمین کند و سازمان برنامه ابلاغ کرده است که اعتبار بیمه ایثارگران بازنشسته از طریق دستگاه ذی‌ربط که سازمان بازنشستگی است، تأمین شود.

یادداشت رییس سازمان غذا و دارو درباره حواشی اخیر حوزه "سلامت"

دکتر غلامرضا اصغری، رییس سازمان غذا و دارو گفت: روزهای اخیر تدبیر اداره امور کشور در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی، نیازمند هماهنگی و همدلی افزونتر مدیران، خصوصا مدیران ارشد، تسهیل فرایندهای تصمیم‌سازی و تسریع در تصمیم گیری و اجرا است.

احتمال منطقی‌سازی قیمت دارو در سال 98

دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به مشکلات بودجه‌ای دارو، گفت: در حوزه دارو ارز دولتی فقط گروه‌های کالایی خاصی را شامل می‌شود و در حال حاضر بسیاری از نهاده‌های تولید و تامین دارو عملا از ارز 4200 تومانی خارج هستند. بنابراین هزینه‌های تولیدکننده و تامین کننده هم در حال افزایش است. این موارد هم باید در بودجه دارو لحاظ شود. در غیر این صورت برای حفظ چرخه اقتصادی دارو، در قیمت‌گذاری دارو منطقی‌سازی انجام می‌شود.

سهم موتورهای کاربراتوری در آلودگی هوا

حسین ایزانلو، یک کارشناس حوزه آلودگی هوا با اشاره به اندازه‌گیری تعداد ذرات معلق ناشی از موتورسیکلت‌های کاربراتوری در یک پژوهش گفت: هر 10 موتورسیکلت کاربراتوری در هر کیلومتر به اندازه یک اتوبوس دیزلی قدیمی، ذرات معلق تولید می‌کند این در حالیست که می‌توان با تبدیل موتور کاربراتوری به انژکتوری، تعداد ذرات معلق را تا 90 درصد کاهش می‌دهد.

«فیلتر دوده» مصوبه‌ای لازم الاجرا است

محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر اینکه فیلتر دوده مصوبه هیات دولت است، اظهار کرد: تمام بحث‌های کارشناسی فیلتر دوده و چگونگی کارایی آن در زمان تصویب مصوبه انجام شده بنابراین تبدیل به مصوبه‌ای لازم‌الاجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری تهران موظف هستند تکلیفی را که دولت برعهده آن‌ها گذاشته اجرا کنند، گفت: بخشی که عهده‌دار مسئولیتی است نمی‌تواند درباره آن مسئولیت اظهار نظرهای کارشناسی کند.

تبدیل کارگاه عمرانی میدان فتح به 4800 متر مربع فضای سبز

علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به جمع آوری کارگروه عمرانی میدان فتح از تبدیل این محدوده به ٤٨٠٠ متر فضای سبز خبر داد و گفت: پیرو دستور شهردار محترم تهران در زمینه جمع آوری کارگاه های عمرانی غیر لازم در سطح شهر تهران ، کارگاه عمرانی میدان فتح واقع در ضلع شرقی فرودگاه مهرآباد جمع آوری و در کمتر از یک هفته توسط سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران به فضای سبز عمومی تبدیل شد.

بار سنگین آسیب‌های اجتماعی را بهزیستی و شهرداری به دوش می‌کشند

ولی‌الله شجاع پوریان،‌ معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت:‌ بار سنگین آسیب‌های اجتماعی را بهزیستی و شهرداری به دوش می‌کشند.

وی با بیان اینکه کم کاری نهادهای مختلف مسئول در این زمینه سبب شده است که مقام معظم رهبری شخصا به موضوع  آسیب‌های اجتماعی ورود کنند، گفت: در بحث آسیب‌های اجتماعی قوانین بالادستی خوبی چه در حوزه مجلس و چه شورا وجود دارد و به گونه‌ای روشن تقسیم کار ملی انجام شده است؛ ساماندهی‌ آسیب‌دیدگان معلول و کودکان کار  به بهزیستی سپرده شده، تامین خانه و حمایت‌های مالی بر عهده کمیته امداد و  جمع‌آوری و ایجاد زیرساخت‌های لازم همچون گرمخانه‌ها نیز بر عهده شهرداری ها است.

به گزارش ایسنا، پنج خبر پربازدید تحریریه اجتماعی ایسنا تا لحظه مخابره این گزارش نیز در ادامه می‌آید که با کلیک بر روی آن‌ها می‌توانید به متن کامل آن دسترسی پیدا کنید:

انتشار بوی نامطبوع در بخش وسیعی از پایتخت

آسمان 8 استان برفی و بارانی

سرقت خواهر و برادر با چاقوی سلاخی

ثبت نام سفرهای نوروزی بازنشستگان از اول اسفند

منطقه 15، رکورددار ساخت و ساز در تهران

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان