معرفی و بررسی Mary Poppins Returns؛ همه چیز در این دنباله عالی است

انتظار برای تماشای برخی از فیلم‌ها با شادی همراه است و برای برخی دیگر دچار کمی اضطراب و برآورده نشدن توقعات‌مان می‌شویم

انتظار برای تماشای برخی از فیلم‌ها با شادی همراه است و برای برخی دیگر دچار کمی اضطراب و برآورده نشدن توقعات‌مان می‌شویم. از زمان اعلام خبر ساخت دنبالهٔ «مری پاپینز» محصول 1964، من هر دو حالت را تجربه کردم. فیلم اصلی برای من و هم‌سالان من تجسم مطلق سحر و جادو به حساب می‌آمد. با هربار تماشای فیلم، لذت دیدن جولی اندروز Julie Andrew در نقش اصلی چندبرابر می‌شد. حالا دنبالهٔ جدید این فیلم به کارگردانی راب مارشال Rob Marshall و حضور امیلی بلانت Emily Blunt در نقش مری پاپینز ساخته و اکران شده که انتظارات متفاوتی را در مخاطبان ایجاد می‌کند. «بازگشت مری پاپینز» با عشقی ملموس نسبت به اثر پیشین تولید شده و یک فیلم زیبا، مجلل و بسیار دوست‌داشتنی است.

همچنین بخوانید:
Widows؛ فیلم جدید استیو مک‌کوئین کارگردان 12 Years a Slave

خط روایت فیلم جدید در دهه 30 میلادی می‌گذرد و شبیه به فیلم قبل و خط داستان کتاب‌های پی. ال. تراورس P.L. Travers است. مری پاپینز با ورود غیرمنتظره‌اش، بچه‌های خانواده بنکس را وارد ماجراهای هیجان‌انگیز می‌کند و وقتی به‌نظر می‌رسد کارش تمام شده غیب می‌شود.
برای نسل جدیدْ داستان از این قرار است: مایکل بنکس Michael Banks (بن ویشا Ben Whishaw) که روحیه‌ای رویایی دارد و به تازگی همسرش را ازدست‌داده، برای مراقبت از بچه‌هایش آنابل Annabel (پیکسی دیویس Pixie Davies)، جان John (ناتانائیل صالح Nathanael Saleh) و جرج George (جوئل داوسون Joel Dawson) دچار مشکل شده است.

جین Jane (امیلی مورتیمر Emily Mortimer) خواهر زبروزرنگ مایکل به کمک او می‌آید. برخلاف تیتراژ اول پرانرژی که توسط جک Jack (لین-منیول میراندا Lin-Manuel Miranda) مسئول روشن کردن چراغ‌های شهر اجرا شد، فضای لندن با ابرهای تیره، پیاده‌روهای نمناک و در دوران رکود بزرگ به تصویر کشیده شده است.
و درست از میان ابرها، مری با یک کایت ظاهر می‌شود. از همان لحظه اول همه چیز به تسخیر بلانت در می‌آید. او فوق‌العاده است. اما داستان فیلم اصلا حول شخصیت زن آن نمی‌چرخد و تمام بازیگران بازی‌های بی‌نظیری دارند؛ از لین-منیول میراندا آوازخوان و رقصان گرفته تا نقش برجسته و فریبنده‌ٔ مریل استریپ Meryl Streep و بچه‌های بنکس.
موسیقی مارک شیمن Marc Shaiman با الگو قرار دادن موسیقی فیلم اصلی و ساختن آهنگ‌های جدید، آثار دوست‌داشتنی را ارائه کرده است. شما «‌‌‌مری پاپینز» 1964 را همه جا می‌بینید؛ در نوشتار ابتدایی فیلم، دنباله‌های انیمیشن دست‌ساز (بله! پنگوئن‌های گارسون بازگشته‌اند)، در تاریک روشن لندن، ترشرویی‌های شخصیت آدمیرال بوم Admiral Boom (دیوید وارنر David Warner) و چمن‌های مرطوب پارک. «بازگشت مری پاپینز» فیلمی است که با ظرافت هرچه تمام به تسخیر ارواح زیبا در آمده است؛ هم مادر فقید بچه‌ها (که بچه‌ها و پدرشان با مرور خاطرات او به سرخوشی می‌رسند) و هم روح فیلم اول. در ابتدای فیلم جین به آرامی و با صدایی متعجب به مری می‌گوید: “فکر می‌کردم دیگر هرگز تو را نمی‌بینیم”. من هم همین تصور را داشتم. اما هرگز قدرت جادویی فیلم را دست‌کم نگیرید.
این مقاله برگرفته از نوشتهٔ موریا مک‌دونالد Moira Macdonald در سایت The Seattle Times است.
نظر سایر منتقدان دربارهٔ این فیلم چیست؟
رابی کولین Robbie Collin ؛ تلگراف The Telegraph
در بیشتر بخش‌ها، فیلم راب مارشال از نظر سبک و ساختار بسیار شبیه به فیلم اصلی ساخته شده است. اما خوشبختانه به دلیل دید هنری که در فیلم وجود دارد، تفاوت‌های آن با فیلم اول نیز آشکار می‌شود. تماشای این فیلم مثل زنده شدن فیلم کلاسیک است.دیوید رونی David Rooney ؛ هالیوود ریپورتر The Hollywood Reporter
کارگردان کاملا به الگوی فیلم اول نزدیک شده و در همین حین ایده‌های تازه خود را در اثرش پیاده کرده است. «بازگشت مری پاپینز» حسی از نوستالژی و تازگی را در کنار یکدیگر در خود دارد.
جوسلین نووک Jocelyn Noveck ؛ اسوسییتد پرس The Associated Press
خبر بازگشت مری پاپینز پس از 54 سال بسیار شیرین است و شیرینی آن با حضور امیلی بلانت چند برابر شده است. بلانت هم مثل جولی اندروز از همه نظر برای این نقش یک انتخاب عالی است.
اولی ریچاردز Olly Richards ؛ امپایرEmpire
این فیلم دارای خلاقیت بی حد و حصر، جذابیت و کاملا دور از منفی‌بافی است. شاید این فیلم به معنی واقعی کلمه یک فیلم عالی نباشد، اما به عالی بودن بسیار نزدیک است. جانی اولکسینسکی Johnny Oleksinski ؛ نیویورک پست New York Post
این دنبالهٔ پاپینز کاملا از موسیقی جدیدی برخوردار است و از هیچ کدام از آهنگ‌های محبوب فیلم اندروز استفاده نکرده است. زمانی که با این مسأله کنار بیایید، از دیگر ابعاد این فیلم بسیار لذت خواهید برد. «بازگشت مری پاپینز» کاملا مناسب ایام تعطیل است.
کیتلین کوئینلان Caitlin Quinlan ؛ سینه‌ویو CineVue
طرفداران فیلم اصلی از تماشای دنبالهٔ آن هم لذت خواهند برد. شاید بتوان گفت که این فیلم از تبدیل شدن به فیلم برتر نسبت به فیلم قبل دچار کمی خجالت شده، اما در کل اثر مسرت‌بخشی در ادامهٔ داستان پرستار محبوب همه ساخته شده است.
کارن گوردن Karen Gordon ؛ اوریجینال سین Original-Cin
«بازگشت مری پاپینز»  یک فیلم استثنائی است. این فیلم یک فیلم موزیکال کلاسیک با پیامی کلاسیک به حساب می‌آید که به طرز خارق‌العاده‌ای در دنیای مدرن امروز کارکرد خود را حفظ کرده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر