جدیدترین گزارش اتاق بازرگانی تهران نشان می‌دهد:

۹۷درصد از خانواده‌های ایرانی موبایل دارند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آمارهای منتشر شده در این گزارش نشان می‌دهد روند افزایشی آغاز شده از سال 1387 تا سال 1396 همچنان ادامه یافته و در فاصله حدود 10 سال سهم خانوارهای استفاده کننده از تلفن همراه از حدود 80 درصد به 96.6 درصد رسیده است.

در سالی که گذشت (1396) نیز در قیاس با سال 1395 ضریب نفوذ تلفن همراه 0.3 درصد افزایش یافته است.

همچنین بررسی‌ها در رابطه با میزان بزرگی اقتصاد فعال در عرصه تلفن همراه نیز نشان می‌دهد که این بازار در سال 1396، 1772 میلیارد تومان درآمد از طریق خانوارها کسب کرده است که از این عدد حدود 1500 میلیارد تومان به خانواده‌های شهری و 250 میلیارد تومان به خانواده‌های روستایی اختصاص یافته است.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود 0.11 درصد از درآمد دهک اول خانواده شهری به خرید تلفن همراه اختصاص یافته و پس از آن با پیشروی در دهک‌های بعدی با 0.41 درصد در دهک نهم به بالاترین سهم رسیده است.

در حوزه مبادلات بین‌المللی نیز تلفن همراه یکی از اصلی‌ترین کالاهای وارداتی در سال 1396 لقب گرفته است. این محصول در این سال 529 میلیون دلار واردات را به ثبت رسانده و در میان کشورهای طرف معامله امارات متحده عربی و چین بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

در هشت ماهه ابتدایی امسال نیز بیش از 280 میلیون دلار صرف واردات تلفن همراه جدید به کشور شده است.

در سال 1396 تعداد تلفن‌های همراه وارد شده از مرز سه میلیون و 200 هزار دستگاه عبور کرده که این رقم در قیاس با سال گذشته افزایشی حدودا پنج برابری را نشان می‌دهد.

هرچند اختلاف آمارهایی در رابطه با عدد دقیق واردات تلفن همراه در سال گذشته وجود دارد، اما همچنان به نظر می‌رسد این بازار در سال جاری نیز توانسته سهم قابل توجهی از مراودات اقتصادی کشور را در اختیار بگیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان