ماهان شبکه ایرانیان

این ۲۵ قانون را دنبال کنید تا زن قدرتمندی باشید [قسمت دوم/پایانی]

جورج آر

جورج آر. آر. مارتین در رمان طوفانی از شمشیرها می‌گوید: «من خون اژدها هستم، باید قوی باشم. هنگامی‌که با آن‌ها روبرو می‌شوم، باید آتش در چشمانم باشد نه اشک». این راهی به سمت خوشبختی است که توسط خود شما پیموده می‌شود. قوی و مستقل بودن نه‌تنها فراتر از تکیه به فرد دیگر یا حتی اجتماع برای تائید گرفتن از آن‌هاست، بلکه به اعتمادبه‌نفس خود شما بستگی دارد. یک زن قوی بودن به این معنی نیست که مثل یک مرد رفتار کنید، بلکه در آغوش گرفتن جنبش‌های حمایت از زنان پیش روی چشم جهانیان است. کنترل و مسئولیت کارهایتان را به عهده بگیرید و از پس آن‌ها برآیید. در قسمت قبل 12 نکته برای اینکه زنی قوی باشیم را بیان کردیم. برای ادامه‌ی مطلب با بنیتا همراه باشید.

13- اعتمادبه‌نفس داشته باشید

حرف‌ها یا رفتار دیگران نباید بر روی اعتماد به نفس شما تأثیری بگذارد. شما برای شیوه‌ی زندگی‌تان نیازی به تائید دیگران ندارید. رسانه‌ها انتظاراتی غیرواقعی را مبنی بر اینکه ظاهر زنان باید چگونه به نظر آید به تصویر می‌کشند، ولی این مسئله، تنها پدیده‌ای مضر و آسیب‌زننده است. شما باید به بدن خود افتخار کنید مثل زنان قوی! نگذارید تحت تأثیر این تبلیغات قرار بگیرید. چیزی که شما را از عامه متمایز می‌کند حقیقت وجودی شماست که باید به آن افتخار کنید. اندام شما، رنگ پوستتان، سایز و شیوه‌ی بیانتان، حتی هویت جنسی شما مربوط به خودتان است، پس خودتان باشید. یک زن قوی و مستقل به زن بودن خودش، به هر شیوه‌ای که هست افتخار می‌کند.

14- همیشه موقعیتی که در آن قرار دارید را مدیریت کنید

اعتماد به نفس

قوی بودن به این معنی است که شما بتوانید شرایطی را که در آن قرار می‌گیرید، چه خوب و چه بد، کنترل کنید. این کاری است که هرکسی باید در زندگی‌اش انجام دهد و به نوع خاص، شما باید زمامدار زندگی خودتان باشید. کاری کنید که صدایتان شنیده شود و تصمیم‌هایی که می‌گیرید انتخاب‌های خود شما باشند. نگرانی‌های شغلی، مشکلاتی که با هم‌اتاقی‌تان دارید، حتی لاستیک پنچر شده. شما باید از پس همه‌ی آن‌ها برآیید. از حرف‌های قدیمی که می‌گویند بعضی کارها مخصوص مردهاست پیش بیافتید و کنترل هر شرایطی را که در آن قرار می‌گیرید به دست بگیرید. دانش و آگاهی در حل مشکلات به شما کمک خواهند کرد. با این‌حال فراموش نکنید که وقتی اوضاع به‌شدت سخت می‌شود، یاری‌گرفتن از دیگران مسئله‌ی بدی نیست.

15- همیشه در حال یادگیری باشید

همه‌ی آموزش‌هایی که در زندگی می‌بینیم، لزوماً یک مدرک دانشگاهی به ما نمی‌دهند. اخبار را بخوانید، خود را با مطالعه‌ی آخرین حوادث دنیا و پیشرفت علم و فنّاوری به‌روز نگه‌دارید، دانش خود را با مطالعه‌ی انواع کتاب‌ها غنی کنید. یک‌ زبان جدید یاد بگیرید، یاد بگیرید یک ساز موسیقی بنوازید و چیزهایی از این قبیل. در کل طول عمرتان همچنان به فراگیری دانش ادامه دهید.

16- روابط خود را مدیریت کنید

قوی و مستقل بودن به این معنی نیست که از روابط رمانتیک و عاشقانه اجتناب کنید. قوی بودن در یک رابطه احساسی به این معنی است که شما شخصاً رابطه را اداره کنید. نه اینکه مرد خود را کنترل کنید، چراکه هر دوی شما باهم برابرید. وقت بگذارید و کسی را پیدا کنید که ارزش این را داشته باشد تا تلاش و انرژی و احساس خود را برای او صرف کنید. شما به شریکی نیاز ندارید که شما را کنترل کند، به شما بی‌احترامی کند یا شما را حقیر بشمارد. کنترل زندگی‌تان به دست خود شماست و کسی که بخواهد محدودتان کند ارزش این را ندارد که برایش وقت تلف کنید.

17- فرصت‌های شغلی را از دست ندهید

زنان موفق

Credit: cdn.skim

فرصت‌های شغلی باید اولین اولویت زندگی شما باشند. اگر به حد کافی تلاش نکنید هرگز نمی‌توانید مستقل باشید. صرف‌نظر از سن، مذهب و جنسیت، سخت‌کوشی بهترین دوست شماست. برای شغل و آینده‌ی خود تلاش کنید، فرقی ندارد این تلاش با اختصاص دادن همه‌ی وقتتان برای پیش‌برد یک پروژه باشد یا در مقام مدیرعامل یک شرکت چندملیتی. برای مستقل بودن باید سخت کارکنید و سخت‌کوشی یعنی قوی بودن. برابری زن و مرد به دست زنانی حاصل می‌شود که خود را به قله‌های موفقیت می‌رسانند و به تحقق رؤیاها و آرزوهای دیگر زنان نیز کمک می‌کنند. این‌ها انگیزه‌هایی هستند که باعث می‌شوند پتانسیل کاری شما هیچ محدودیتی نداشته باشد.

18- درآمد خود را آنالیز کنید

یک درس در امور مالی شخصی، احتمالاً مهم‌ترین نمود زندگی هر فرد است. بدانید از چه راه‌هایی چقدر درآمد دارید و مخارج شما به چه صورت است تا کمتر مجبور باشید به دیگران تکیه کنید. پول خود را خردمندانه خرج کنید، و از مخارج سبکسرانه و اسراف اجتناب کنید. هرماه وقتی حقوقتان به دستتان رسید درصدی از آن را پس‌انداز کنید. درآمد خود را بررسی کنید و مبلغی را که باید به مالیات و صندوق بازنشستگی اختصاص دهید محاسبه کنید. حساب دخل‌وخرج خود را داشته باشید تا از ولخرجی اجتناب کنید.  

19- خودتان را با دیگر زنان مقایسه نکنید

درحالی‌که مدل‌ها و مانکن‌ها الهام‌بخش‌های خوبی هستند، ولی مواظب باشید پیروی از آن‌ها شما را به حماقت وادار نکند. گرچه کمی حسادت امری طبیعی است و می‌تواند برای پیشرفت و سخت‌کوشی انگیزه‌بخش باشد، ولی هرگز اجازه ندهید این امر کنترل زندگی شما را در دست بگیرد.

20- یکتایی و یگانگی خودتان را تقدیس کنید

شما در مسیر و راه زندگی‌تان بی‌نظیر و یکتا هستید و هم خودتان و هم دیگران باید این مسئله را بدانند. حقیقت این است که هرکسی به شیوه‌ی خود، انسانی مستعد و خوش‌ذوق است، و این قاعده شامل شما نیز می‌شود. بهترین دارایی و استعداد شما چیست؟ توانایی‌های نقاشی کردن، مهارت‌های رهبری و مدیریتی، یا سخت‌کوش‌تر بودن نسبت به همتایان خود؟ خودتان را به خاطر ویژگی‌های خاصتان دوست داشته باشید، و از مهارت‌ها و استعدادهایی که دارید بیشترین استفاده را بکنید.

21- کنترل زندگی‌تان را در دست بگیرید

مهم‌تر از هر چیزی، یک زن قوی و مستقل همیشه کنترل زندگی را در دست دارد. برای اینکه زنی قدرتمند باشید، باید به این هدف برسید. کنترل چیزی نیست به‌جز انتظارات اجتماعی از اینکه هر فرد چه‌کارهایی را باید انجام بدهد و چه‌کارهایی را نباید! درواقع کنترل صرفاً توهمی ساخته‌شده مبتنی بر تحت امر گرفتن امور به روالی است که اگر آن روال و ترتیب شکسته شود، جامعه از هم فرومی‌پاشد. درحالی‌که این هدف را در نظر می‌گیرید، به یاد داشته باشید که در پایان هرروز، بازهم خود شما هستید که انتخاب می‌کنید و تصمیم می‌گیرید که راه و مسیر زندگی‌تان چه باشد.

اینکه بدانید کنترل اوضاع زندگی‌تان دست خودتان است، باعث می‌شود اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس شما بیشتر شود، و این ارزشمندترین دارایی شما خواهد بود. ایستادن در مقابل یک قلدر زورگو نشانه‌ی قدرت شماست. اینکه درست سروقت به‌قرار ملاقات خود برسید نشانه‌ی قدرت شماست. اینکه بعد از یک روز کاری خودتان را به یکی دو فنجان نوشیدنی دلپذیر مهمان کنید، استقلال شخصی شما را نشان می‌دهد. کارهای روزمره‌ی سخت و آسان خود را با موفقیت انجام دادن و آشپزی کردن برای خودتان استقلال شخصی شما را نشان می‌دهد. شما مسیر خود را در زندگی طراحی می‌کنید و در همان مسیر گام بر می‌دارید و این همان چیزی است که باید باشد.

22- منتظر نمانید تا کسی شما را نجات بدهد

زنان موفق

Credit: femside

مسلماً یکی از اصول مهم تبدیل‌شدن به یک زن قدرتمند این است که برای نجات خود به دیگران متکی نباشید. یک زن قوی و مستقل می‌داند تمام قدرتی که برای تغییرات مثبت زندگی‌اش نیاز دارد درون خود اوست. او منتظر نمی‌ماند تا برفرض مثال وقتی در شرایطی نامساعد قرار گرفت کسی به کمک او بشتابد یا اینکه کسی بیاید و او را در مسیر درست و خوب زندگی قرار بدهد. درست است که استقلال عاطفی در عرض یک شب به دست نمی‌آید، ولی چنانچه شما می‌خواهید زنی قوی باشید، می‌توانید هرروز روی این قضیه کارکنید. البته مهم است روابطی داشته باشیم که در آن‌ها بتوانیم نگرانی‌ها و مشکلاتمان را بروز بدهیم، اما نباید منتظر دیگران باشیم تا مرهمی برای دردهایمان باشند و ما را نجات دهند.

23- خود را اسیر «ذهنیت قربانی» نکنید

این موضوع که زنان در گذشته سرکوب‌شده‌اند و شاید امروزه نیز در بسیاری از شرایط درگیر نابرابری‌هایی با مردان هستند قابل‌انکار نیست، ولی شما نباید این باورها را تعمیم ببخشید. این طرز نگاه که شما ارزشی کمتر از مردان دارید را بشکنید چراکه واقعیت ندارد. مردان و زنان هر دو نقش‌های مهمی در جامعه بازی می‌کنند، و هیچ جنسی بالاتر و برتر از دیگری نیست. ولی داشتن ذهنیت قربانی و اینکه با مردها متفاوت و بهتر از ما برخورد می‌شود، این ایده را که ما در دنیای مردانه‌ای زندگی می‌کنیم را زنده نگه می‌دارد و تداوم می‌بخشد.

بهترین راه برای غلبه بر این باورها این است که اعتمادبه‌نفس داشته باشید، از خودتان دفاع کنید، و افکار و ذهنیاتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر اجازه ندهید دیگران شما را کنترل کنند، یا زمانی که حس می‌کنید با شما ناعادلانه رفتار شده و مورد سوءاستفاده قرارگرفته‌اید، برای احقاق حق خود بجنگید و از پای ننشینید، در این صورت در یکی از بهترین روش‌های تبدیل‌شدن به یک زن قوی تبحر پیداکرده‌اید.

24- خودتان را به چالش بکشید

اجازه ندهید به دام رکود و رضایت از آنچه که هست بیافتید. هرروز کارهایی را انجام بدهید که شما را چه ذهنی و چه فیزیکی به چالش بکشند. اگر به‌‌طور‌منظم خودمان را از مناطق امن زندگی‌مان بیرون نکشیم و چیزهای جدید را امتحان نکنیم، زندگی‌مان خسته‌کننده می‌شود و رو به رکود می‌رود. بنابراین با محدودیت‌های خودخواسته خودتان را عقب نگه ندارید. زنان قوی، زنانی هستند که اجازه نمی‌دهند ذهنشان به آن‌ها بگوید چه‌کار را باید انجام دهند و چه‌کاری را نباید! آن‌ها سدها را می‌شکنند و از موانع می‌گذرند، حتی اگر کار آسانی نباشد.

25- برای شاد بودن به دیگران وابسته نباشید

اعتماد به نفس

مهم‌تر از همه، برای شادی و خوشبختی به دیگران وابسته نباشید. این فقط باعث می‌شود باور کنید همیشه به کسی نیاز دارید تا باعث خشنودی شما شود. شما هر چیزی را که موردنیاز است تا احساس شگفت‌انگیزی به زندگی داشته باشید در درون خودتان دارید، پس باوری به‌جز این نداشته باشید. قطعاً روابط می‌توانند منبع شادی باشند، ولی تنها راه دست‌یابی به لذت و رضایت و شادی در زندگی نیستند.

به انتهای فهرست ما رسیدید. بدانید که همیشه یک نسخه‌ی بهتر از شما وجود دارد. پس آن را جستجو کنید و خود را ارتقا دهید. شور و اشتیاق از ویژگی‌های حیاتی یک زن قوی است. ناجی و رهبر باشید. اطرافتان را با آدم‌هایی پرکنید که شما را به جلو سوق می‌دهند. نگذارید کسی با پاهای کثیف روی چمن‌هایتان راه برود. اجازه ندهید افکار غلط دیگران بر روی شما تأثیر بگذارند. به شما پیشنهاد می‌کنیم «زنان خودساخته: داستان موفقیت جینی رامتی» را نیز بخوانید.

منبع: enkivillage ،smuggbugg ،powerofpositivity


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان