ماهان شبکه ایرانیان

تک ستاره نمایشگاه شهر آفتاب؛ باگی دست ساز BG ONE از شرکت ایرانی درویش پایا

نمایشگاه امسال صنعت خودرو در شهر آفتاب را می توان آینه تمام نمایی از وضعیت صنعتی کشور قلمداد کرد. در شرایطی که شرکت های بزرگ خودروسازی ایران برای این نمایشگاه عملا هیچ محصول تازه ای را تدارک ندیده اند، یک شرکت خصوصی به همت جمعی از مهندسان جوان خوش ذوق دست به ساخت یک خودرو باگی با الهام از خودرو جذاب آریل نومد زده است.

تک ستاره نمایشگاه شهر آفتاب؛ باگی دست ساز BG ONE از شرکت ایرانی درویش پایا

نمایشگاه امسال صنعت خودرو در شهر آفتاب را می توان آینه تمام نمایی از وضعیت صنعتی کشور قلمداد کرد. در شرایطی که شرکت های بزرگ خودروسازی ایران برای این نمایشگاه عملا هیچ محصول تازه ای را تدارک ندیده اند، یک شرکت خصوصی به همت جمعی از مهندسان جوان خوش ذوق دست به ساخت یک خودرو باگی با الهام از خودرو جذاب آریل نومد زده است.

BG ONE

این باگی که براساس یک شاسی فضایی لوله ای (تیوب لار) شکل گرفته در حدود 3.8 متر طول دارد و به موتور و گیربکس مشترک با تندر 90 (پیشرانه K4M ساخت رنو) با قدرتی در حدود 110 اسب بخار مجهز است و به لطف وزن حدود 800 کیلوگرمی می تواند شتاب صفر تا صدی در محدوده 7 ثانیه را در اختیار راکبین خود قرار دهد. خودروهای باگی اساسا برای استفاده تفریحی و آفرود ها پر سرعت (در محیط صحرا و کویر) کاربرد دارند و به ندرت امکان استفاده آن ها در فضای شهری و بزرگراهی فراهم می شود. از همین رو شماره گذاری چنین خودرویی با توجه به قوانین پیچیده مربوط به استانداردها و شماره گذاری بسیار بعید به نظر می رسد و تیم مهندسی این خودرو در صدد کسب مجوز های لازم برای تولید محدود این خودرو و فروش به عنوان یک خودرو خاص با قابلیت های ورزشی هستند.

BG ONE

آرش درویش مدیر شرکت درویش پایا از امکان تولید سفارشی این خودرو پس از کسب مجوزهای لازم خبر می دهد و محسن خرسندی نیز به عنوان طراح بدنه و یکی از افراد کلیدی این پروژه، بر عرضه مدل های متفاوتی از BG ONE بنا به سفارش مشتریان تاکید دارد.

قیمت تمام شده BG ONE در صورت تولید کارگاهی هنوز مشخص نیست اما با توجه به قیمت حدود نود میلیون تومانی نسخه های تولید انبوه تندر 90 می توان حدس زد که قیمت تمام شده BG ONE به عنوان یک محصول کم تیراژ و سفارشی نیز افزون بر 70 میلیون تومان خواهد بود.

BG ONE

هرچند شاید در نگاه نخست، خرید چنین خودرویی حتی برای قشر مرفه نیز چندان توجیح نداشته باشد، اما با توجه به وجود طبیعت مناسب کویری در بسیاری از مناطق کشور، می توان حدس زد که استفاده تفریحی و کرایه دادن چنین خودرویی در حاشیه کویر می تواند مد نظر برخی از خریداران قرار گرفته و به اشتغالزایی و درآمد زایی برای ایشان منجر شود.

BG ONE

از سوی دیگر با توجه به ساختار نسبتا سبک وزن و دوام بالای پیشرانه K4M رنو، باید گفت که هزینه های نگهداری از BG ONE به مراتب از خودروهای دو دیفرانسیل و آفرود کمتر خواهد بود و در عین حال شتاب و قدرت بالاتری را با لذت رانندگی بیشتر ارائه می دهد که این امر می تواند برای افرادی که خواهان یک خودرو تفریحی کم دردسر و نو هستند، حائز اهمیت باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان