همزمان با دومین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

آیت الله هاشمی رفسنجانی به روایت مستندسازان/ هاشمی زنده است، لاتاری در بیروت و اتاق جنگ را با تخفیف تماشا کنید

یکی از شخصیت‌های بارز سیاسی دهه‌‌های گذشته ایران و انقلاب اسلامی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی است؛ شخصیتی که مسئولیت‌های کلیدی در نظام جمهوری اسلامی ایران داشته و عملکردش همواره مورد بررسی مردم، تحلیل‌گران و نخبگان سیاسی کشور بوده است.

گروه فرهنگی - رجانیوز: یکی از شخصیت‌های بارز سیاسی دهه‌‌های گذشته ایران و انقلاب اسلامی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی است؛ شخصیتی که مسئولیت‌های کلیدی در نظام جمهوری اسلامی ایران داشته و عملکردش همواره مورد بررسی مردم، تحلیل‌گران و نخبگان سیاسی کشور بوده است.

 

به گزارش رجانیوز، اما چنین جایگاهی در طول تاریخ معاصر ایران اندکی مغفول مانده و پیرامون شخصیت ایشان فیلم‌های اندکی ساخته شده است، به گونه‌ای که بیشتر مستندهای ساخته شده به عملکرد سیاسی و بررسی دولت سازندگی پرداخته‌اند.

 

همزمان با دومین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی 3 مستند که به زندگی سیاسی هاشمی رفسنجانی پرداخته است در ادامه معرفی میشود.

 

مستند «هاشمی زنده است»

 

«هاشمی زنده است» در 100 دقیقه‌ای برشی از زندگی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی از آغاز مبارزات سیاسی تا فوت ایشان را روایت میکند و به عنوان اولین کار بلند علی طادی در مرکز مستند سفیرفیلم تهیه و تولید شده است.

 

این مستند به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی طادی، پژوهشگری حامد قلی‌پور، صداگذاری مهدی جمشیدی، تدوین علی مومن علایی، ساخت موسیقی توسط رامتین وطن‌نیا، گویندگی ناصر طهماسب، روابط عمومی بهنام توفیقی و طراحی پوستر توسط محمد روح الامین تولید شد و یکی از جنجالی ترین مستند های سیاسی پاییز 97 می‌باشد.

 

مستند «لاتاری در بیروت»

 

«لاتاری در بیروت» روایتی کمتر شنیده شده از مذاکرات دولت سازندگی با آمریکایی‌ها در سال 69 و پس از رحلت امام خمینی (ره) است. مذاکراتی که به بهانه آزادی گروگانهای آمریکایی در لبنان آغاز شد.

 

این مستند بخوبی چهره واقعی آمریکایی‌ها و سازمان‌های بین‌المللی که دست نشانده آمریکایی‌ها هستند را نشان می‌دهد.

 

«لاتاری در بیروت» جدیدترین تولید مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج است که جواد موگویی از هنرمندان و کارگردانان جوان کشورمان کارگردانی آن را بر عهده داشته است.

 

مستند «اتاق جنگ»

 

«اتاق جنگ» که توسط مصطفی حریری ساخته شده است، از روند سیاست‌گذاری جنگ از منظر طراحان دفاع در برابر عراق، روایت می‌شود.

 

در این مستند مصاحبه‌هایی با موضوع جنگ تحمیلی با حسن روحانی، مرحوم هاشمی رفسنجانی، محسن رضایی و … صورت گرفته است که در آن مباحث تازه‌ای از تاریخ هشت ساله دفاع مقدس بیان می‌شود.

 

مخاطبان رجانیوز میتوانند با استفاده از کد تخفیف خرید اشتراک rajanews این مستندها را از سینمامارکت دانلود و تماشا کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر