ماهان شبکه ایرانیان

نتیجه اجرای یک قانون اشتباه؛ افزایش شدید هزینه انتقال سند خودرو در سال ۹۸

نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمى انجام مى شود، دارندگان وسایل نقلیه مکلفند قبل از هرگونه نقل و انتقال وسایل مذکور در دفاتر اسناد رسمى، ابتدا به ادارات راهنمایى و رانندگى یا مراکز تعیین شده از سوى راهنمایى و رانندگى براى بررسى اصالت وسیله نقلیه، هویت مالک، پرداخت جریمه ها و دیون معوق و تعویض پلاک به نام مالک جدید مراجعه نمایند

نتیجه اجرای یک قانون اشتباه؛ افزایش شدید هزینه انتقال سند خودرو در سال 98

نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمى انجام مى شود، دارندگان وسایل نقلیه مکلفند قبل از هرگونه نقل و انتقال وسایل مذکور در دفاتر اسناد رسمى، ابتدا به ادارات راهنمایى و رانندگى یا مراکز تعیین شده از سوى راهنمایى و رانندگى براى بررسى اصالت وسیله نقلیه، هویت مالک، پرداخت جریمه ها و دیون معوق و تعویض پلاک به نام مالک جدید مراجعه نمایند.
در هر معامله‌ ای نیاز است هر دو طرف یعنی هم خریدار و هم فروشنده قرار دادی را میان خود بنویسند و این قرار داد باید به امضای هر دو طرف برسد. در انتقال سند خودرو نیز در ابتدا باید این کار را انجام دهند.
قانون افزایش هزینه انتقال سند خودرو، در وضعیت نامناسب فعلی می‌ تواند همین نبض کم‌ توان بازار خودرو را متوقف کند. با توجه ‌به افزایش قیمت خودرو در بازارهای مصرف و کاهش قدرت خرید مردم، بالا رفتن هزینه انتقال سند خودرو موجب کاسته ‌شدن از قدرت خرید مشتریان می‌ شود. سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در این خصوص می ‌گوید: قانون افزایش هزینه انتقال سند خودرو، در وضعیت نامناسب فعلی بازار نباید اجرا می ‌شد.

نوسانات نرخ خودروهای داخلی طی هفته گذشته را چطور بررسی می‌ کنید؟

قیمت خودروهای داخلی نسبت‌ به هفته گذشته دچار تغییر خاصی نشده و قیمت‌ های هفته گذشته حفظ شده است. تنها قیمت خودرو اچ‌ سی‌ک راس در هفته گذشته به دلیل شایعه افزایش قیمت مجدد از سوی شرکت، حدود 4 میلیون ‌تومان افزایش یافته بود.

وضعیت بازار خودروهای خارجی را چطور ارزیابی می‌ کنید؟

خودروهای خارجی نیز قیمت ‌های هفته گذشته را حفظ کرده‌ اند و تفاوت قیمت در این بخش نیز به وجود نیامده است. اما در دو، سه روز گذشته مشکلی ایجاد شده مبنی بر اینکه هزینه انتقال سند خودرو از ابتدای سال میلادی 2019 افزایش حدودا 130 درصدی یافته و مصرف‌ کننده و فروشنده را با مشکل مواجه کرده است.
به عنوان مثال تا چند روز گذشته، هزینه انتقال سند خودرو سانتافه حدود 3.5 میلیون تومان بود که اکنون به 7 میلیون‌ تومان رسیده و این قانون برای تمام خودروهای خارجی برقرار است.هزینه انتقال سند خودرو

مسئولیت تعیین سطح افزایش هزینه انتقال سند خودرو با توجه‌ به شرایط رکود در بازار خودرو با چه ارگانی است؟

افزایش قیمت دلار، سبب شده طی هشت ماه اخیر ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم 80 درصد کاهش پیدا کند، این در حالی است که سال 96 در حال نزدیک شدن به قدرت خرید سال 90 بودیم اما با این وضعیت اگر هیچ عامل مخرب دیگری بر اقتصاد کشور تاثیر نگذارد شاید 10 سال دیگر قدرت خرید مردم به قدرت خرید سال 90 برسد.
اداره دارایی سالانه این موضوع را اعلام می‌ کند اما این قانون نباید امسال و در حال حاضر با وضعیت نامناسب بازار و در شرایطی که در صدد ایجاد رونق بازار هستیم، اجرایی می ‌شد زیرا علاوه‌ بر نبود رونق خرید و فروش، قدرت خرید مردم نیز بالا نیست و در این شرایط، خریدار یک دستگاه خودرو سانتافه، حدود 4 میلیون‌تومان بیشتر پرداخت خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان