۱۰ عکس حیرت انگیز از ناسا

تنها بعد از گرفتن عکس‌هایی واقعی از فضا بود که انسان با حقیقت آشنا شد. در ادامه ۱۰ عکس پیشگام ناسا را مشاهده می‌کنید که اولین نمونه‌های دستاوردهای بین ستاره‌ای ما و تلاش برای درک حقیقت بوده اند.

10 عکس حیرت انگیز از ناسا

از زمان پیدایش انسان، فضا ما را فریفته است و آسمان قوه تخیل ما را به کجاها که نبرده است. می‌توانید تصور کنید اجداد ما با نگاه کردن به آسمان شب چه حیرتی می‌کردند و برای توضیح شگفتی آن چه داستان‌هایی می‌بافتند؟

تنها بعد از گرفتن عکس‌هایی واقعی از فضا بود که انسان با حقیقت آشنا شد. در ادامه 10 عکس پیشگام ناسا را مشاهده می‌کنید که اولین نمونه‌های دستاوردهای بین ستاره‌ای ما و تلاش برای درک حقیقت بوده اند.

10- طلوع زمین، 1968

این عکس چهارمین عکسی است که ناسا از زمین گرفته است و یکی از بهترین عکس‌های ناسا است. عکس طلوع زمین در ماموریت آپولوی 8 در سال 1968 گرفته شد. این تلاشی برای یک رویداد پیشگامانه بود که سرانجام انسان را به آرزوی دیرین خود، یعنی قدم گذاشتن بر ماه می‌رساند. این عکس حوالی کریسمس و زمانی که مهندسان آپولو داشتند به دور ماه می‌چرخیدند گرفته شد.

9- مرمر آبی

ورژن‌های جدیدتر و به روزتر این عکس‌ هم گرفته شده است اما این اولین ورژن آن است که در 17 دسامبر 1972 توسط خدمه آپولو 17 گرفته شد. این اولین بار بود که مسیر حرکت یک آپولو اجازه گرفتن عکسی از قطب جنوب را می‌داد و این اولین عکس فضایی قطب جنوب است.

8- مرمر آبی 2012

مانند هر فیلم باشکوه دیگری، عکس مرمر آبی زمین 40 سال بعد دوباره بازسازی شد! اگرچه ورژن اصلی عکس قاره آمریکا را نشان می‌داد، ناسا این بار عکسی از نیم کره شرقی گرفت.

7- مرمر سیاه

این لیست، لیستی از 10 عکس برتر ناسا از زمین نیست و آخرین عکس‌های مرمرینی نیست که از سیاره ما گرفته می‌شود.

6- ستون‌های خلقت، 1995

در طول سال‌های کشف و جستجو در فضا، حیاتی‌ترین ابزار ناسا تلسکوپ فضایی هابل بوده است. این وسیله با ارزش از سال 1999 در حال چرخش به دور زمین است و عکس‌های خارق العاده‌ای برای ما گرفته است، به خصوص از اعماق فضا. یکی از این عکس‌ها “ستون‌های خلقت” یا همان ستون‌های بین ستاره‌ای متمایز است.

5- یک پانورامای رئیس جمهوری گرفته شده از مریخ 1997

متاسفانه در هنگام گرفتن عکس “یک پانورامای رئیس جمهوری گرفته شده از مریخ” هیچ مریخی در عکس نبوده؛ که اگر مریخی مشاهده می‌کردیم، مردم دیگر نگاه‌شان به این ماموریت‌های فضایی تنها نگاهی کنجکاوانه نبود و برای‌شان جنبه یک ماموریت حیاتی را پیدا می‌کرد.

4- چلنجر

این ستون دود هر اطلاعاتی را که مردم لازم داشتند راجع به فاجعه شاتر فضایی چلنجر بدانند، به آنها می‌داد. در این حادثه 7 فضانورد شجاع کشته شدند.

3- لکه قرمز بزرگ مشتری

اگر این عکس تنها یک چیز را نشان دهد، آن آشفتگی و سرکشی طبیعی و حیرت انگیز اتمسفر سیاره مشتری است. نقاطی که بر روی سیاره می‌بینید در شامل لکه معروف قرمز و بزرگ سیاره هم می‌شوند. این خال مادر زادی که روی سیاره مشتری می‌بینید در واقع حاصل طوفان‌های مداومی است که روی آن در جریان است. این گونه طوفان‌ها بر روی سیارات مایع دیده می‌شود. این طوفان احتمالا به اندازه بدترین طوفان‌هایی که روی زمین رخ می‌دهند قدرتمند است، اما چیزی که شگفت انگیزتر است وسعت این طوفان است، اندازه این طوفان به اندازه 3 کره زمین است! ستاره شناسان از سال 1665 با این لکه آشنا بودند، یعنی زمانی که ستاره شناس ایتالیایی، جیان دومنیکو کاسینی، برای اولین بار آن را کشف کرد.

2- میدان فوق عمیق هابل

عکس میدان فوق عمیق هابل حاصل ماه‌ها پردازش اطلاعات است. هدف از گرفتن این عکس شناسایی کهکشان‌های دوری بود که در طول انفجار بزرگ اولیه، یعنی بیگ بنگ، به وجود آمدند.

1- آپولو 11 “عکس کلاه”

این یک عکس کوچک از یک مرد است، اما برای جامعه انسانی عکسی است بزرگ. باز آلدرین دومین مردی است که پا بر روی ماه گذاشته است. این عکس را نیل آرمسترانگ گرفته و از کلاه باز به عنوان آیینه‌ای برای عکس انداختن از خودش استفاده کرده است. از شوخی که بگذریم این، عکسی از دو نفر از شجاع‌ترین مردانی است که زمین تاکنون به خود دیده است. مردانی که از جان‌شان گذشتند و خود را فدای تحقیقات و ماجراجویی‌های فضایی کردند و در همه دنیا برای دوستداران علم فضا الهام بخش شدند. این عکس بهترین عکسی است که در این ماموریت گرفته شد و به عنوان یک الگو و الهام بخش به حیات خود ادامه خواهد داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان