ماهان شبکه ایرانیان

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش‌بینی قیمت ۶۰دلاری نفت از سوی دو‌ تولیدکننده اصلی نفت/اوپک و آمریکا به جنگ قیمت‌ها ادامه می‌دهند!

به گزارش خبرنگار بین‌الملل اقتصادآنلاین، یکی از تولیدکنندگان برجسته صنایع پایین دستی ایتالیا و وزیر انرژی عمان، پیش‌بینی کردند که وضعیت نوسانی نفت ادامه خواهدیافت.

گفتنی است قیمت‌ها پس از یک زیان دوساله، در دو‌هفته اخیر بیش از 20 درصد افزایش یافت، این افزایش قیمت اطمینان خاطری به سرمایه‌گذاران داده است که کاهش خروجی نفت، باعث جان گرفتن بازارمی شود.

وزیر انرژی عمان در مصاحبه اختصاصی خود با بلومبرگ گفته است که توافق بین کشورهای عضو اوپک و همراهانش از جمله روسیه، می تواند قیمت نفت را در حد بشکه ای 60 دلار ثابت نگه دارد. او قیمت تجاری نفت را در سال میلادی جاری بین حداقل 60 و حداکثر 70 دلار در نظر گرفته است. 

دنزالی، از تولیدکنندگان صنایع پایین دستی ایتالیا می گوید:" تقاضا برای هیدروکربن همچنان در حال رشد است، وقتی صحبت  از 1.3 تا 1.4 میلیون بشکه در روز می کنیم یعنی تقاضا وجود دارد.”

چند هفته پیش که قیمت نفت برنت، مدت کوتاهی، به زیر 50 بشکه رسید، وزرای اوپک به سرمایه‌گذاران یادآوری کردند باید عرضه متعادل شوند. به نظر می رسد این پیام اوپک و چشم انداز روشن مذاکرات تجاری چین و آمریکا جواب داده و قیمت نفت را به بالای 60 دلار در هر بشکه رسانده تا پایانی باشد بر جلسات اضطراری اوپک.

نیازی به نشست اضافه نیست!

از طرفی سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده در مصاحبه روز یکشنبه خود گفته است " ما تنها زمانی که شرایط اضطراری باشد نشست می گذاریم، و در حال حاضر اضطراری وجود ندارد. عرضه بیش از تقاضای بازار نفت، در چهار ماهه اول سال 2019، از بین خواهد رفت و اوپک همچنان متعهد به تصمیم خود برای ایجاد تعادل در بازار است.”

طبق پیش بینی دنزالی، انتظار میرود نوسانات بازارهای مالی در سال گذشته، در سال 2019 نیز برای نفت ادامه یابد. قیمت ها می تواند به بیش از 60 دلار در هر بشکه افزایش یابد، در صورتی که مصرف کنندگان شکاف بین عرضه و تقاضا را درک کنند. 

از طرفی  الرحمی پیش بینی کرده است که نوسانات قیمت از این نیز تندتر باشد و بین 50 تا 80 دلار در هر بشکه در این سال متغیر باشد. 

اوپک به رهبری عربستان سعودی، توافق کرده است که برای حمایت از قیمت، تولید را کاهش دهد. وزیر انرژی عربستان گفته است کاهش تولید آغاز شده و در ماه دسامبر تولید نفت توسط اوپک  ومتحدانش، 600 هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

شانس مجدد ایران

وزیر انرژی عربستان گفته است تلاش برای متعادل کردن بازار زمانی مشخص می شود که تقاضا در چهار ماهه دوم سال جاری افزایش یابد. هم زمانی زمان بندی با اتمام زمان انتظار تحریم¬های آمریکا، به برخی از خریداران نفت ایران، اجازه ادامه خرید نفت این کشور را می دهد.

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفته است ما قصد داریم صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم و در زمینه قیمت نفت نیز این کار را انجام می دهیم.

بنابراین بار دیگر، ذخیره جهانی نفت با تصمیم ترامپ برای دادن شانس مجدد به ایران مشخص خواهد شد. 

وزیر انرژی عمان گفته است که اگر تصمیم آمریکا در فروپاشی صادرات ایران، به بازارهای نفت فشار وارد کند، گروه اوپک به این عمل پاسخ خواهد داد. این تعهد از جانب همه ما  وجود دارد که هیچ تاثیر منفی در بخش عرضه وجود ندارد و اگر افزایش عرضه وجود داشته باشد، ما آنرا متوقف می کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان