همایشی در ۳۰ سالگی نامه‌ی امام(ره) به گورباچف

آیین نکوداشت سی امین سالگرد ارسال نامه تاریخی بنیانگدار انقلاب اسلامی به گورباچف با مشارکت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و موسسه فرهنگی اکو در حرم مطهر امام خمینی(ره) پنجشنبه ۲۷ دی ماه ساعت ۱۶ برگزار می شود.

همایشی در 30 سالگی نامه‌ی امام(ره) به گورباچف

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی اکو، محمد محمودی، سخنگوی این مؤسسه، بیان کرد: این مراسم تحت عنوان «مصلح شرق» با هدف بررسی تاثیرات بی بدیل نوین انقلاب اسلامی در میان کشورهای اسلامی بالاخص حوزه تمدنی اکو با حضور جمعی از سفرا و دیپلمات‌های کشورهای اسلامی و سخنرانی یادگار امام(ره) برگزار می‌شود.

او با اشاره به جایگاه ویژه دیپلماسی عمومی در حوزه وظایف این نهاد بین المللی بیان کرد: تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر گسترش روابط  برادرانه با کشورهای اسلامی بالاخص در حوزه تمدنی اکو، چراغ راه برگزاری همایش «مصلح شرق» است و بازخوانی ابعاد نامه تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف می تواند گام موثری در تبیین مجدد قدرت نرم انقلاب اسلامی  باشد.

محمودی با اشاره به حضور سفرا و دیپلمات‌های کشورهای اسلامی در همایش مصلح شرق، افزود: این همایش فرصتی را برای مرور اهمیت حمایت‌های بی چشم داشت جمهوری اسلامی ایران به کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق فراهم خواهد کرد.

سخنگوی مؤسسه فرهنگی اکو با اشاره به ابتکار عمل دکتر محمدمهدی مظاهری رئیس این نهاد بین المللی در پیشنهاد برگزاری همایش «مصلح شرق» ابراز امیدواری کرد: این همایش در آینده به سمبلی برای تبیین سیاست‌های برادرانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه منجر شود.

پیمان اکو با حضور ده کشور جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان و پاکستان یکی از قدیمی ترین پیمان‌های منطقه‌ای در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر