راهکار‌هایی برای کنترل خوردن و کاهش گرسنگی

چند استراتژی ساده، به شما کمک خواهد کرد تا هنگام کاهش کالری مصرفی، در طول روز بیشتر احساس سیری کنید.

راهکار‌هایی برای کنترل خوردن و کاهش گرسنگی

یکی از بزرگ‌ترین مسائل، هنگامی که رژیم می‌گیرید یا میزان کالری‌های مصرفی‌تان را کاهش می‌دهید، این است که در طول روز احساس سیری کنید. چرا که دقیقاً در زمانی که انتظار نمی‌رود، گرسنگی بر شما غلبه می‌کند، بنابراین بهتر است زمانی که به کاهش وزن اقدام می‌کنیم، با برنامه‌ریزی قبلی، از پرخوری جلوگیری کنیم.

شکمتان را از فیبر پر کنید

برای اینکه در طول روز سیر بمانید، بهترین چیز، فیبر است. فیبر جزئی از میوه‌ها، سبزیجات، بنشن جات و حبوبات است. بدن شما نمی‌تواند فیبر را کاملاً هضم کند، اما فیبر وعده‌های غذایی شما را حجیم کرده و باعث می‌شود تا برای مدت بیشتری احساس سیری کنید.

همچنین غذا‌هایی که سرشار از فیبر باشند، جویدنشان هم بیشتر طول می‌کشد، بنابراین فرایند خوردن وعده‌ی غذایی‌تان کندتر شده و به مغزتان فرصت داده می‌شود تا سیری شما را اندازه بگیرد، و در نتیجه از پر خوری جلوگیری خواهد کرد.

برای جلوگیری از نفخ و یبوست، اطمینان حاصل کنید که میزان مصرف فیبرتان را به تدریج افزایش می‌دهید و به مقدار مناسب هم مایعات مصرف می‌کنید.

آبرسانی به بدن

آب رساندن به بدن هنگامی کاهش اندازه‌ی وعده‌های غذایی، بسیار به کاهش وزن کمک می‌کند. نوشیدن آب، مخصوصاً پیش از وعده‌های غذایی، شکم شما را پر کرده و باعث خواهد شد تا احساس سیری کرده و احتمال پرخوری‌تان کاهش یابد.

بعلاوه، افراد معمولاً تشنگی را با گشنگی اشتباه می‌گیرند، به همین دلیل زمانی که واقعاً گرسنه نیستند، غذا می‌خورند؛ و این اتفاق می‌تواند تمام زحمات شما برای کاهش وزن را خراب کند. می‌توانید یک بطری آب با خودتان حمل کنید و در طول روز دائماً از آن بنوشید و هر از چند گاهی دوباره بطری‌تان را پر کنید.

بشقابتان را با انواع محصولات گیاهی پر کنید

از آنجایی که میوه‌ها و سبزیجات حاوی مقدار زیادی آب هستند و حداقل کالری را فراهم می‌کنند، می‌توانید بدون اینکه از میزان کالری مجازتان فراتر بروید، مقدار زیادی میوه بخورید.

کاهش اندازه‌ی وعده‌های غذایی سخت است، اما می‌توانید با افزودن مقدار زیادی سبزیجات غیر نشاسته‌ای شکمتان که به وعده‌های حجیم گذشته عادت کرده است را پر کنید. همچنین محصولات گیاهی سرشار از فیبر هستند، یک متحد دیگر برای کاهش وزن شما!

در مصرف پروتئین صرفه جویی نکنید

پروتئین برای اینکه هضم شده و تبدیل به سوخت شود، زمان زیادی نیاز دارد. همچنین برای پردازش پروتئین، کالری بیشتری هم مصرف می‌شود. از سوی دیگر مطالعات نشان داده‌اند که پروتئین بهتر از کربوهیدرات یا چربی‌ها می‌تواند گرسنگی شما را برطرف نماید.

برای اینکه بتوانید به رژیم غذایی‌تان بچسبید، احساس سیری و رضایت در طول روز اهمیت ویژه‌ای دارد، پس مطمئن شوید که در وعده‌ی صبحانه مقدار مناسبی پروتئین مصرف می‌کنید.

همچنین هنگامی که وزن کم می‌کنید، مهم است پروتئین کافی مصرف کنید تا از ریزش عضلاتتان جلوگیری شود. بسته به مصرف پروتئین شما، بدن شما می‌تواند با استفاده از آمینو اسید‌ها توده‌ی عضلانی ساخته و از آن نگهداری کند.

آدامس باد کن و بترکان!

شاید احمقانه بنظر بیاید، اما تحقیقات نشان داده‌اند که جویدن آدامس می‌تواند هوس شما را کنترل کرده و به شما کمک کند تا با گرسنگی کنار بیایید، در این صورت وزنتان کاهش خواهد یافت. در تحقیقات متعددی، آدامس جویدن به مشارکت کنندگان در تحقیق کمک کرده است تا در برابر وعده‌های چرب و چیلی مقاومت نشان دهند، هوسشان را کنترل کنند و مصرف کالری روزانه شأن را تا حدود 40 کالری، کاهش دهند.

همچنین می‌توانید پس از صرف غذا بجای مصرف دسر، به سراغ آدامس‌های کم شیرینی بروید.

تمرینی برای ران‌های لاغرتر

تحقیقات نشان داده‌اند که تمرینات ایروبیک می‌توانند هورمون‌های تحریک اشتها را سرکوب کنند. بعلاوه ما می‌دانیم که ورزش، کالری می‌سوزاند و عضله می‌سازد، حتی هنگامی که بدنتان در حالت استراحت باشد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بیشتر بخوانید:

کوچک کردن شکم با این مواد غذایی

کوچک کردن‬ سریع ‫‏شکم تا نوروز، با چند روش

یک رژیم 3 روزه با 4.5 کیلوگرم کاهش وزن!

کاهش وزن سریع با آبلیمو در 2 هفته!

فوایدو عوارض مصرف ال کارنیتین و تاثیر آن بر لاغری

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان