مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران به میزان خبرداد

مرگ ۱۳۶ نفراز عابران پیاده در ۹ ماهه امسال

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد در نه ماه امسال، تعداد ۱۳۶ نفر (۹۳ مرد و مابقی زن) از عابرین پیاده در اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش داشته است.

مرگ 136 نفراز عابران پیاده در نه ماهه امسالعباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در نه ماه امسال را 445 نفر اعلام کرد و افزود: 30 درصد کل تلفات حوادث رانندگی نه ماه امسال عابرین پیاده هستند که 53 درصد از عابرین پیاده در محل حادثه و ما بقی در بیمارستان فوت کردند.

این مقام اجرایی استان مازندران درادامه عنوان کرد: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای 61 سال با 44 درصد و کمترین سنین 10 سال با 6 درصد قرار دارند.بر اساس این گزارش، آذر ماه با 22 فوتی بیشترین و تیر ماه با 5 مورد کمترین ماهی بود که این اتفاق در آن به ثبت رسید.

عباسی تصریح کرد: بالاترین آمار فوتی‌های عابران پیاده در شهرستان‌های ساری با 21، بابل با 20 و آمل با 19 مورد هستند و کمترین شهر مربوط به نکا و گلوگاه هر کدام با یک مورد فوتی ثیت شده است.

وی با اشاره به اینکه 63 درصد از محل تصادف عابرین در محور برون شهری و روستایی اتفاق افتاد، در خصوص افزایش سن سالمندی خاطر نشان کرد:این افزایش ایجاب می‌کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند. چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی‌توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند؛ و از طرف دیگر به علت بیماری‌های مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می‌یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می‌برد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان