رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل: ۶۰۰ هزار تلفن همراه توقیفی به‌زودی وارد بازار می‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی بار دیگر خبر از ترخیص موبایل‌های وارداتی توقیفی در اواخر هفته جاری یا هفته آینده داد. «ابراهیم درستی» گفته است که واردات موبایل به شکل مسافری نیز از دی ماه آزاد شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل: 600 هزار تلفن همراه توقیفی به‌زودی وارد بازار می‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی بار دیگر خبر از ترخیص موبایل‌های وارداتی توقیفی در اواخر هفته جاری یا هفته آینده داد. «ابراهیم درستی» گفته است که واردات موبایل به شکل مسافری نیز از دی ماه آزاد شده است.

درستی در حاشیه نشست هیات رئیسه اتاق اصناف، خبر داد که بر اساس توافقات صورت گرفته و وعده مسئولان قرار است موبایل‌های وارداتی توقیف شده نهایتا تا هفته‌ آینده یا اواخر هفته‌ جاری در بازار عرضه شوند. به گفته او تعداد گوشی‌ها به حدود 600 هزار دستگاه می‌رسد و البته از نظر قیمت تفاوت چندانی بین گوشی‌های عرضه شده با نرخ گوشی‌های وارد شده وجود ندارد و مقرر شده‌است تا با نرخ ارز نیمایی این موبایل‌ها وارد شوند و مابه التفاوت آن تا نرخ ارز آن را از وارد کنندگان دریافت کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه تاکید می‌کند که بازار ماهانه حدود 70 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه نیاز دارد و آزاد شدن موبایل‌های توقیفی از نظر روانی روی بازار تاثیر می‌گذارد. او در همین رابطه به ایسنا گفت:

«ما به عنوان نماینده اصناف از مسئولان می‌خواهیم که هر چه‌ سریع‌تر این موبایل‌ها را آزاد کرده و در بازار عرضه کنند و از سوی دیگر نیز تقاضای ما و پیشنهادمان این بوده که موبایل‌های توقیفی را از طریق نمایندگی‌های مجاز برندهای مختلف و در سطح شهر عرضه کنند تا شاهد صف‌های طولانی و احیانا سودجویی نباشیم.»

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر این که چرا برخی از برندهای گوشی‌های تلفن همراه مشمول کاهش قیمت شده‌اند و برخی دیگر با وجود کاهش نرخ ارز در پی ماه‌های گذشته هیچ تغییر قیمتی نداشته‌اند، توضیح داد:

«یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد این کالا با نرخ ارز آزاد و عمدتا به صورت مسافری وارد می‌شود و شاهد بودیم که نرخ ارز در ماه‌های اخیر حتی به 20 هزار تومان هم رسید. بنابراین طبیعی است که موبایل تا حدی نوسان داشته باشد، اما مهم‌ترین عامل برای تثبیت بازار گوشی تلفن همراه به عنوان یک کالای اساسی تثبیت عرضه و تقاضا است و اگر بتوانیم تعادل آن را برقرار کنیم و از سوی دیگر نیز نرخ ارز برای واردات آن را به ثبات برسانیم قطعا قیمت انواع موبایل در بازار متعادل‌تر می‌شود.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان