ماهان شبکه ایرانیان

نتفلیکس در سه ماهه گذشته ۷ میلیون کاربر جدید جذب کرد

نتفلیکس در گزارش مالی که به‌تازگی منتشر کرده، گفته است که قصد دارد با ۶ میلیارد بودجه، ۱۰۰۰ ساعت محتوای اختصاصی برای سال ۲۰۱۷ تولید کند.

نتفلیکس در سه ماهه گذشته 7 میلیون کاربر جدید جذب کرد

دو نکته برای آینده نتفلیکس کاملا مشخص شده است. نکته اول این است که رشد بیشتر این کمپانی در خارج از محدوده آمریکای شمالی است و باید در نقاط دیگر دنیا نیز حضور پررنگی داشته باشد و نکته دوم، تولید محتوای اختصاصی است تا بتواند کاربران و علاقه‌مندان بیشتری به سمت خود جذب کند.

دیروز نتفلیکس گزارش مالی خود در سه‌ماهه چهارم سال 2016 را منتشر کرده است که در آن می‌توان ارزش هر دو نکته کلیدی را مشاهده کرد. این کمپانی توانسته است در سه‌ماهه گذشته به مشترکان خود 7.04 میلیون کاربر جدید اضافه کند که یک رکورد جدید محسوب می‌شود. نتفلیکس در سه‌ماهه چهارم سال 2015 تنها توانسته بود 5.59 میلیون کاربر جدید جذب کند.

جالب است بدانید که 5.12 میلیون نفر از این مشترکان جدید در خارج از مرزهای ایالات‌متحده آمریکا به نتفلیکس دسترسی دارند. در کنار رشد آمار مشترکان، میزان درآمد کمپانی نیز در سه‌ماهه گذشته به رقم 2.48 میلیارد دلار رسیده است که چیزی در حدود 36 درصد بیشتر از میزان درآمد نتفلیکس در سه‌ماهه چهارم 2015 است.

سهام نتفلیکس با رسیدن به 133 دلار توانسته است به بالاترین حد خود تاکنون برسد. همین امر افرادی زیادی را به خرید سهام این کمپانی راغب می‌کند؛ زیرا آن‌ها به آینده نتفلیکس امیدوار هستند و تخمین می‌زنند که ارزش سهام این کمپانی در آینده بیشتر نیز خواهد شد.

در اکتبر سال گذشته، نتفلیکس اعلام کرد که قصد دارد 1000 ساعت برنامه اختصاصی در سال 2017 تولید کند که 600 ساعت از آنچه در سال 2016 تولید شد، بیشتر است. این کمپانی همچنین اعلام کرده است که ساخت محتوای مورد نیاز برای سال 2017 به بودجه 6 میلیارد دلاری نیاز دارد.

این میزان تقریبا یک میلیارد دلار از آنچه نتفلیکس برای تهیه محتوا در سال 2016 در نظر گرفته بود، بیشتر است که نشان می‌دهد نتفلیکس شناخت بهتری در تولید محتوا و سلیقه کاربران خود پیدا کرده است و قصد دارد با افزایش 16 درصد به بودجه‌اش، به تولید 1000 ساعت محتوا برسد. جالب است بدانید در حال حاضر تنها ESPN نسبت به نتفلیکس بودجه بیشتری به تولید محتوا اختصاص داده است.

کمپانی نتفلیکس در گزارش خود گفته است که این کمپانی از سال 2013 تولید محتوای اختصاصی را شروع کرده است و در عرض 4 سال توانسته به کیفیتی در تولید محتوا برسد که 5 مورد از ساخته‌های نتفلیکس در میان 10 سریال تلویزیونی باشند که بیشترین جستجوی اینترنتی در سال 2016 را داشتند. این کمپانی همچنین در مورد رقبای خود نیز تخمین زده است که BBC و HBO با گسترش فعالیتشان می‌توانند رقبای سختی برای نتفلیکس باشند؛ البته این رقابت برای نتفلیکس، چالش‌ها و فرصت‌های زیادی به همراه خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان