باید ها و نباید های خرید کیا اپیروس کارکرده را بدانید

کیا اپیروس یک سدان نیمه لوکس و جزو اولین پرچمداران خودرو سازی کره‌ای است. این سدان زیبا اولین بار در سال ۲۰۰۸ توسط اطلس خودرو که نمایندگی کیا در ایران محسوب می‌شود وارد ایران شد

کیا اپیروس یک سدان نیمه لوکس و جزو اولین پرچمداران خودرو سازی کره‌ای است. این سدان زیبا اولین بار در سال 2008 توسط اطلس خودرو که نمایندگی کیا در ایران محسوب می‌شود وارد ایران شد. بلافاصله بعد از ورود به ایران به دلیل مزایای خوبی که کیا برای این خودرو در نظر گرفته بود، خرید و فروش کیا اپیروس توانست بخش خوبی از بازار مربوط به رده سدان های نیمه لوکس را به خود اختصاص دهد. در طی یکی دو سالی که این خودرو وارد ایران می‌شد به دلیل قیمت مناسب، ظاهر شیک و امکانات فوق العاده توانست بازار خوبی را در ایران تجربه کند.
اما حالا که تقریباً 10 سال از ورود این خودرو به ایران می‌گذرد آیا باز هم خرید اپیروس گزینه خوبی محسوب می‌شود؟ اگر قصد خرید اپیروس را داشته باشید احتمالاً این موضوع ذهن شما را درگیر خواهد کرد. به همین دلیل در مقاله بایدها و نبایدهای خرید کیا اپیروس کارکرده سعی می‌کنیم به این سؤال پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.
(عکس)

بررسی مشخصات فنی کیا اپیروس و ارزش خرید آن
کیا این خودرو را به عنوان پرچمدار خود در سال 2003 به بازار معرفی کرد. به همین دلیل در ساخت این خودرو سنگ تمام گذاشته است. طراحی این خودرو با اینکه برگرفته شده از زبان طراحی چند شرکت مختلف است اما کماکان حس یک خودروی خاص و رسمی را منتقل می‌کند. اما چیزی که سبب برتری بی چون چرای این خودرو نسبت به رقیبان می‌شود هیولای زیر کاپوت آن است.
اگر به دنبال دلیلی برای خرید کیا اپیروس کارکرده باشید، موتور 6 سلیندر یا v6 با 24 سوپاپ و حجم 3778 سی سی می‌تواند اولین و مهمترین دلیل برای اقدام به خرید این خودرو باشد. این موتور فوق العاده می‌تواند 266 اسب بخار قدرت تولید کند. این موتور قدرتمند در کنار شتاب 7.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 230 کیلومتر بر ساعت که البته محدود شده است چیزی نیست که شما حتی در محدوده قیمت دو برابر قیمت این خودرو نیز بتوانید پیدا کنید. با این حال این موتور بزرگ فقط یک مشکل دارد و آن هم مصرف سوخت ترکیبی نزدیک به 11 لیتر در صد کیلومتر آن است.

بررسی امکانات و شرایط استهلاک کیا اپیروس کارکرده
برخلاف تصور بعد از گذشت ده سال از ساخت کیا اپیروس، همچنان امکانات این خودرو تنه به تنه رقیبان می‌زند. شما با خرید کیا اپیروس کارکرده به دنیایی از امکانات دست پیدا خواهید که در زمان خود فوق العاده بودند و حتی امروز هم عالی هستند. کیسه هوا برای راننده و سرنشین، تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، آینه‌های جانبی برقی، کروز کنترل، رینگ‌های 16 اینچی، نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها، گرمکن صندلی، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور)، سنسور باران، سنسور پارک، سانروف، انواع سیستم‌های ترمز و ایمنی استفاده از چرم و چوب در داخل کابین یکی از دلایل بالا رفتن فروش کیا از این خودروی زیبا است.
قطعات استفاده شده در این خودرو از کیفیت مناسبی برخوردار اند و حتی بعد از گذشت ده سال می‌توان این اطمینان را داد که همه کلیدها و دکمه‌های این خودرو به درستی کار خواهند کرد. تنها ضعفی که به اپیروس وارد است نرمی بیش از حد آن است که موجب حرکت گهواره‌ای این خودرو می‌شود.

قیمت خرید کیا اپیروس کارکرده در سایت دیوار
اگر سری به بازار خرید و فروش کیا در سایت دیوار بزنید متوجه خواهید شد که اپیروس جزو خودروهای پر طرفدار در این سایت است. اگر بخواهیم محدوده قیمتی بر اساس آگهی‌های فروش کیا اپیروس تعیین کنیم با قیمت‌های عجیبی رو به رو می‌شویم. این خودرو به طور میانگین بین 180 تا 250 میلیون تومان در این سایت قیمت گذاری شده است. ارزان‌ترین آگهی برای فروش کیا اپیروس 178 میلیون و گران‌ترین آن‌ها 560 میلیون تومان را نشان می‌دهد. با اینکه گران‌ترین آگهی مربوط به اپیروس سوپر رویال وارداتی است اما قیمت این خودرو کارشناسی شده نیست.
شما می‌توانید نسخه فول این شرکت که در سال 2008 تولید شده را با قیمتی در حدود 200 میلیون تومان تهیه کنید. همچنین اپیروس مدل 2009 نیز در دسترس خواهند بود. سایر اپیروس های کارکرده نیز در همین محدوده قیمتی بر اساس مدل ساخت، میزان سالم بودن بدنه و امکانات، دسته بندی شده‌اند و تنوع زیاد در قیمت به وجود آورده‌اند.

منبع: ویرلن
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان