"حضور دستیاران ایرانی در کنار کی‌روش الزامی است"

معینی: تیم خوبی را برای جام جهانی جوانان آماده می‌کنیم

عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گفت: بحث تمدید قرارداد کی روش تاکنون در این کمیته مطرح نشده و مدیران رده بالا درباره تیم ملی تصمیم گیری می کنند.

معینی: تیم خوبی را برای جام جهانی جوانان آماده می‌کنیم

فریدون معینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آغاز اردوی تیم‌ ‌ملی جوانان به منظور آماده سازی برای رقابت‌های جام جهانی کمتر از 20 سال کره جنوبی، اظهار کرد: آقای پیروانی تعامل بسیار خوبی با باشگاه‌ها و مربیان دارد و باید ببینیم چه تعداد بازیکن در کوران مسابقات لیگ برتر و دسته یک به تیم‌ ‌ملی می‌آیند. تیم شرایط خوبی دارد. به موفقیت خوبی در آسیا دست یافته‌ایم و امیدوارم که بتوانیم حداقل از گروه‌مان در جام جهانی صعود کنیم.

رییس کمیته‌ فنی و توسعه و جوانان فدراسیون فوتبال با بیان این که دو بازی دوستانه برای تیم‌ ‌ملی جوانان هماهنگ شده، افزود: 14 اردیبهشت دو بازی دوستانه با سنگال در تهران انجام می‌دهیم. سنگال جزو تیم‌های خوب است. قرار بود یک اردو هم در ارمنستان داشته باشیم اما نمی‌دانم چرا این اردو لغو شده است. تیم‌ ‌ملی جوانان از شرایط خوبی برخوردار است و یک سرمربی خوب در راس هدایت این تیم قرار گرفته است.

او درباره دعوت از امید نورافکن به تیم‌ ‌ملی جوانان با وجود مشکلات به وجود آمده بین این تیم و باشگاه استقلال، گفت‌: ما تعامل خوبی با باشگاه‌ها داریم و همه تصمیمات به نفع بازیکنان است. نورافکن جزو سرمایه‌های ما محسوب می‌شود و باید بزرگان و مطبوعات به او کمک کنند. اتفاق خاصی رخ نداده و به طور قطع نورافکن در جام جهانی حضور خواهد داشت.

معینی درباره وضعیت تیم‌ ‌ملی نوجوانان که مجوز حضور در جام جهانی کمتر از 17 سال را کسب کرده است، گفت‌: به طور جدی کارهای این تیم را دنبال می‌کنیم. اردوی این تیم از پنجشنبه گذشته آغاز شده بود و به پایان رسید. تیم از شرایط خوبی برخوردار است و برای تورنمنت‌های آینده برنامه‌ریزی شده که تیم‌ ‌ملی به شرایط ایده‌آل برسد. تا پانزدهم مهر فرصت داریم تا تیم‌ ‌ملی را برای رقابت های جام جهانی آماده کنیم.

او درباره شرایط تیم‌ ‌ملی امید پس از مشخص شدن رقبای ایران در انتخابی قهرمانی آسیا گفت‌: چند روز قبل فدراسیون بیانیه‌ای را در این مورد منتشر کرد که اطلاعات دقیق در آن ارائه شده بود. پس از پایان لیگ بازیکنان برای تغییر روحیه و تنوع به استراحت می‌پردازند و سپس اردوی تیم‌ ‌ملی امید آغاز می‌شود. ما تلاش می‌کنیم این تیم به زودی آماده شود. پس از جام جهانی برخی از بازیکنان ما شرایط حضور در ترکیب تیم‌ ‌ملی را خواهند داشت.

معینی در پاسخ به این سوال که آیا در مسابقات کمتر از 21 سال از بازیکنانی استفاده خواهند که توانایی حضور در  المپیک 2020 توکیو را داشته باشند و یا مانند گذشته صرفا از بازیکنانی استفاده می‌کنند که منجر به موفقیت تیم‌ ‌ملی شود، گفت‌: ما می‌خواهیم یک تیم خوب را آماده کنیم. پس از این که سازمان لیگ اقدام به جوانگرایی در مسابقات لیگ برتر کرد خون تازه ای در فوتبال ما جاری شده است و ما هم از این رویه پیروی می‌کنیم و از بازیکنانی بهره خواهیم برد که حضور در  المپیک را داشته باشند.

او درباره تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش تا جام ملت‌های 2019 امارات، اظهار کرد: تیم‌ ‌ملی تاکنون بسیار موفق بوده و تمام تلاش همه اعضای فدراسیون فوتبال موفقیت تیم در جام جهانی است. با این حال کمیته‌ فنی توسعه و فدراسیون فوتبال درباره این موضوع جلسه‌ای نداشته است و ارکان بالادستی و مدیران رده بالای فدراسیون در این باره تصمیم گیری می‌کنند. ما فقط نقش مشاوره‌ای در کنار تیم‌ ‌ملی داریم. 

عضو کمیته‌ فنی و توسعه فدراسیون فوتبال درباره کنار گذاشتن کادر ایرانی تیم‌ ‌ملی در چند ماه گذشته، گفت‌: امیدوارم همه این مسائل حل شود. نباید این مسائل را بزرگ کنیم. حضور دستیاران ایرانی در کنار کارلوس کی‌روش الزامی است و آنها می‌توانند مشاوره های خوبی به سرمربی تیم‌ ‌ملی بدهند.

او در پایان درباره برگزاری برگزاری جلسه کمیته‌ فنی و توسعه فدراسیون فوتبال، گفت‌: بعد از سال جدید جلسه‌ای بر پا نشده و احتمالا روز یکشنبه این جلسه برگزار خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان