آنچه برای حرفه‌های بازار آهن مهم است

شرکت بازرگانی  "های متال " با دارا بودن مرکز تحقیق و توسعه و ایجاد بخش کنترل کیفیت QC توانسته این نظارت بر کیفیت محصول را از مرحله دریافت و سفارش مواد اولیه تا عرضه و خدمات پس از فروش پوشش دهد.

اما معتقدیم تضمین کیفیت و کنترل کیفیت یک شعار نیست. امروزه مدیریت کیفیت نه تنها حوزه تولید، بلکه خدمات را هم شامل می‌شود. کنترل کیفیت مجموعه عملیاتی مثل اندازه‌گیری یا تست است که روی محصول انجام می‌شود تا مشخص شود آیا آن محصول با مشخصات فنی مورد نظر مطابقت دارد یا خیر.

به طور معمول تمام مراحل آماده‌سازی محصول، از ورود مواد خام به کارخانه تا تحویل محصول نهایی به مشتری، با بازرسی و نظارت واحد کنترل کیفیت QC انجام می گیرد و نیز تمامی آزمایش‌های مورد نظر مشتری همراه با تاییدیه رسمی ارائه می‌شود.

اما در فرآیند تولید تا بارگیری محصولات چه اقداماتی باید انجام شود؟ یا بهتر بگوییم برای سفارش و خرید محصولاتی نظیر میلگرد، پروفیل سبک، تیرآهن هاش، ورق سیاه و .... برای خرید چه چیزهایی را باید بدانید:

در میلگرد فقط قیمت میلگرد مهم نیست؛ مشخصات آن و آزمایش‌های کنترل کیفیت هم از اهمیت برخوردار است. به طورکلی میلگرد به روش‌های مختلفی طبقه‌بندی می‌شود .از نظر مصالح : فولادی ، رشته‌های پلاستیک فولاد ، کابل‌های فولادی، از نظر روش ساخت نیز : گرم نورد شده ، سرد اصلاح شده ، گرم عمل آمده، شکل مقطع: ساده ، آجدار ، آجدار پیچیده و نوع عملکرد در بتن و اما  در کنترل کیفیت میلگردها انجام آزمایش‌های کشش میلگرد، تا شدگی میلگرد و جوش پذیری میلگرد ضروری است.

در پروفیل هم باید دوباره تاکید کنیم فقط قیمت پروفیل سبک مهم نیست؛ مشخصات آن و آزمایش‌های کنترل کیفیت هم از اهمیت بالایی برخوردار است. تست جریان گردابی ( ادی کارنت )،  تست هیدرو استاتیک، آزمون سختی سنجی،‌ آنالیز شیمیایی،  آزمون متالوگرافی، تست اولتراسونیک، تست سمبه (تست مخروط)،‌ تست خمش،‌ تست تخت کردن ( تست فلت )، کنترل ابعادی، زبری سختی از جمله فرآیندهای کنترل‌کننده کیفیت است.

در تیرآهن هاش نیز؛ مشخصات آن و آزمایش های کنترل کیفیت باید لحاظ شود. نوع تیر آهن در واقع یکی از مصالح مهم ساختمانی است که علاوه بر کاربرد در ساختمان، در صنعت نیز پر کاربرد است. تیرآهن بطور کلی به سه استاندارد IPE و INPو IPE که همان بال‌پهن است یافت می‌شود. خطوط تیرآهن توسط بازرسان کنترل می‌شود. به عبارتی بازرسان سایز و مشخصات محصول را بررسی می‌کنند. ضخامت بال محصولات، وزن آن‌ها، سایز و ارتفاع در قیاس با استاندارد ملی قرار گرفته و بعد محصولاتی که دارای نواقصی باشند برای اصلاح به انبار ضایعات ارجاع داده می‌شوند. قیمت تیرآهن هاش یا هر نوع دیگر آن همانند میلگرد به نوع، ضخامت و خصوصیات آن بستگی دارد.

در ورق سیاه نیز همانطور که گفتیم فقط قیمت ورق سیاه مهم نیست؛ مشخصات آن و آزمایش‌های کنترل کیفیت هم از اهیمت برخوردار است. پارامترهای کنترل خواص مکانیکی ورق فولادی، ترکیب شیمیایی فولاد، درجه حرارت پیش گرم کردن تختال در کوره، زمان حرارت دادن تختال در کوره، میزان کاهش ضخامت در آخرین پاس نورد، درجه حرارت پاس آخر نورد، درجه حرارت کلاف پیچی از جمله فرآیندهای کنترل کیفیتی و نظارتی است.

در پایان باید گفت، با توجه به اینکه عمده محصولات تحت فرایندهای مختلف شکل دادن و جوشکاری قرار می‌گیرند، همچنین با توجه به شرایط حساس و ویژه‌ای که بیشتر این محصولات در خرید، انتقال و استفاده با آن روبه‌رو هستند لازم است برای سفارش این نوع محصولات حتما از کیفیت و نظارت بر تولید و ارسال سالم به محل اطمینان حاصل کنید، اگر برای شما مهندسان، اهل فن و متخصصان آیتم‌های گفته شده مهم است برای ثبت سفارش و خرید می‌توانید "های متال" را www.himetal.ir انتخاب کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان