بررسی کوتاه هیوندای توسان ۲۰۱۹؛ پیشرفت فراتر از انتظار کره ای ها

آیا می‌دانید حداکثر پولی که مشتریان حاضرند برای یک کراس اوور سایز متوسط شهری بپردازند، چقدر است؟ شرکت کره ای هیوندای با ارائه نسخه «التیمیت» هیوندای توسان ۲۰۱۹ سعی دارد تا به جواب این سوال پی ببرد.

بررسی کوتاه هیوندای توسان 2019؛  پیشرفت فراتر از انتظار کره ای ها

آیا می‌دانید حداکثر پولی که مشتریان حاضرند برای یک کراس اوور سایز متوسط شهری بپردازند، چقدر است؟ شرکت کره ای هیوندای با ارائه نسخه «التیمیت» هیوندای توسان 2019 سعی دارد تا به جواب این سوال پی ببرد.

هیوندای توسان 2019

توسان 2019 از یک پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر به جای نمونه 1.6لیتری توربوشارژ که در مدل‌های 2018 حضور داشت، نیرو می‌گیرد.

هیوندای توسان 2019

همچنین جعبه دنده شش سرعته مجهز به مبدل گشتاور جای گیربکس هفت سرعته دو کلاچه را در این خودرو به خود اختصاص داده است. میزان توان خروجی پیشرانه‌ی جدید در حدود شش اسب بخار افزایش یافته و به 181 اسب بخار رسیده اما گشتاور آن با کاهش 27 نیوتن متری مواجه شده و به 237 نیوتن متر تقلیل یافته است.

هیوندای توسان 2019

نکته ناامیدکننده‌تر این است که سه دنده ابتدایی گیربکس شش سرعته، دارای ضرایبی بلندتر در حدود 13 تا 26 درصد هستند. این عیبی است که مبدل گشتاور نیز قادر به جبران آن نخواهد بود.

هیوندای توسان 2019

شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت توسان جدید، معادل 8.8 ثانیه اعلام شده که بین 0.5 تا 0.9 ثانیه کمتر از نسخه‌های 1.6 لیتری توربوشارژ است اما نتایج تست یک چهارم مایل و figure-eight در حدود نیم ثانیه به نفع مدل  2019 بوده است.

هیوندای توسان 2019

نتایج حاصل از تست یک چهارم مایل، توسان 2019 را در رده‌های انتهایی جدول رقابت میان چهل کراس‌اور مشابه قرار می‌دهد که حدود نیمی از آنها، وزنی بیشتر از 1648کیلوگرم (وزن توسان 2019) دارند.

هیوندای توسان 2019

از سوی دیگر، ابعاد مناسب و شاسی بهبود یافته نمرات بهتری را در تست‌های مربوط به هندلینگ نصیب توسان نموده‌اند:

36 متر مسافت مورد نیاز برای توقف کامل، در تست ترمز از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت (یک چهارم بالای جدول 40 تایی ها)، 27.6 ثانیه و تحمل شتاب جانبی 0.6 جی در تست figure-eight. شتاب جانبی خودرو کلی نیز معادل 0.82 جی برآورد شد که آن را در میان 15 درصد بالای جدول 40 تایی‌ها قرار می دهد.

میزان مصرف سوخت این خودرو چندان رضایت‌بخش نیست؛ مصرف سوخت توسان 2019 در شهر و بزرگراه به ترتیب معادل 11.2 و 9.05 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است که آن را در میان 15 درصد پایینی جدول 40 تایی ها قرار می دهد.

فنربندی خودرو کمی سفت به نظر می‌رسد اما قابلیت عبور سریع و پایدار از پیچ‌ها و جاده‌های مارپیچ در این خودرو قابل  تقدیر است.

همچنین موارد دیگری نظیر: واکنش مناسب و دقیق پیشرانه نسبت به اعمال فشار بر روی پدال گاز، دقت کافی جعبه‌دنده در وضعیت تعویض دستی دنده ها، حس خوب فشردن پدال ترمز، تعادل مناسب در مسیرهای لغزنده و فرمانپذیری تند و تیز، از جمله دیگر نقاط قوت توسان جدید محسوب می‌شوند.

اگرچه قابلیت‌های دینامیکی خودرو چندان برجسته و جذاب نیست اما طراحی داخلی زیبا و چشم نواز آن می‌تواند عده زیادی را به خود علاقه‌مند نماید. طراحی مناسب صندلی‌ها و داشبورد (نسبت به رنج قیمت خودرو) به گفته مدیر تولید آن بسیار مناسب است.

البته متریال به کار گرفته شده در برخی از ادوات کابین چندان با کیفیت نیستند و حس ارزان بودن را منتقل می‌نمایند. صفحه نمایشگر لمسی سامانه اطلاعات سرگرمی بسیار واضح و با کیفیت است. وضوح دوربین 360 درجه نیز نسبت به بسیاری از رقبا برتری دارد.

هیوندای توسان 2019

صندلی‌های گرم شونده عقب حمایت خوبی از بدن سرنشینان به عمل می‌آورند و به 18 حالت مختلف قابل تنظیم هستند. فضای سر و شانه ها مناسب به نظر می‌رسد اما فضای پا برای سرنشینان عقب کمی تنگ است.

هیوندای توسان 2019

با وجود باز شدن 90 درجه‌ای درب‌های عقب، ورود به صندلی‌های ردیف دوم چندان سخت نخواهد بود. ضمنا صندلی‌های عقب دارای قابلیت تاشوندگی با درجه‌ی 60/40 هستند.

بنابراین به نظر شما توسان 2019 ارزش پرداخت مبلغ 33,995 دلار را دارد؟ البته که دارد. طراحی مناسب داخلی و شمایل جذاب بیرونی، در صورتی که از مصرف سوخت نامناسب آن فاکتور بگیریم، می‌تواند شما را برای خرید توسان 2019 التیمیت قانع سازد.

هیوندای توسان 2019

گارانتی 10 ساله تا 160 هزار کیلومتر نیز برای این خودرو بسیار اغوا کننده خواهد بود. همچنین نباید سامانه‌های فناورانه نظیر: کروز کنترل تطبیق پذیر،سیستم کمکی نگهدارنده بین خطوط و نیز سقف پانوراما را که برای این خودروی نه چندان گران قیمت، به طور استاندارد در نظر گرفته شده است را نادیده گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان