بازداشت ۱۱ معترض در روسیه در آستانه مذاکرات پوتین و آبه

خبرگزاری ایسنا: به نقل ار خبرگزاری رویترز، یک سازمان روسی نظارت بر اعتراضات به نام OVD-Info اعلام کرد: پلیس روسیه 11 معترض را در جریان تجمع مقابل سفارت ژاپن در مسکو بازداشت کرد.

تجمع کنندگان برای اعلام اعتراض خود نسبت به تحت کنترل قرار گرفتن جزایر مورد مناقشه توسط ژاپن گردهم آمده بودند.

این تجمع در حالی برگزار شد که قرار است به زودی رهبران روسیه و ژاپن در مسکو درباره این مساله با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند.

پلیس روسیه این گزارش OVD-Info را تایید نکرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در آستانه آغاز مذاکرات میان شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در روز سه شنبه تاکید کرد که مذاکرات دو طرف برای حل مناقشه میان خود در مراحل اولیه قرار دارد و هنوز کار‌های زیادی برای انجام دادن باقی مانده است.

او اظهار داشت در حال حاضر هیچ گزینه خاصی برای معاهده صلح بین روسیه و ژاپن وجود نداشته و هیچ کس به صورت رسمی چیزی پیشنهاد نداده است.

برای دهه‌ها مسکو و توکیو بعد از جنگ جهانی دوم در حال انجام مذاکرات برای یک توافق صلح بوده‌اند. مانع اصلی امضای توافق صلح وضعیت قسمت جنوبی جزایر کوریل است. بعد از جنگ جهانی دوم کل این مجمع الجزایر بخشی از شوروی سابق شد، اما توکیو با ادعای روسیه مبنی بر مالکیت داشتن بر جزایر شیکوتان، کوناشیر، ایتوروپ و همچنین تعدادی از جزایر کوچک خالی از سکنه به نام هابومی مخالف و در حال منارعه است. وزارت امور خارجه روسیه بار‌ها بیان کرده است که حق حاکمیت روسیه بر این جزایر در متون قانونی جهانی ثابت است و نمی‌تواند زیر سوال برود.

پوتین و آبه نوامبر سال گذشته در ملاقاتی در سنگاپور توافق کردند تا مذاکرات صلح بین دو کشور را به جریان بیندازند. بعد از آن دسامبر سال گذشته در حاشیه اجلاس گروه 20 در بوئنوس آیرس دو رهبر از استقرار قالب جدیدی از مذاکرات صلح بین دو کشور خبر دادند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان