۶ اشتباه معمول در خوردن صبحانه که نمی دانید!

اگر می خواهید صبحانه به عنوان تامین کننده انرژی مورد نیاز خود برای فعالیت در ادامه روز باشد، شما باید غذاهای مناسب بخورید و خودتان را فقط به یک قهوه یا چایی محدود نکنید.

صبحانه مهمترین و ضروری ترین وعده غذایی روز است. بدن شما بدون خوردن صبحانه نمی تواند به درستی فعالیت خود را در ادامه روز انجام دهد. پس از گذراندن چند ساعت بدون صرف غذا در هنگام استراحت، صبحانه اولین وعده غذایی است که شما را قادر می سازد تا روی کار خود تمرکز کنید. با خوردن صبحانه از خستگی یا خلق و خوی بد دوری خواهید کرد. بنابراین از شایع ترین اشتباهات صبحانه اجتناب کنید و مطمئن شوید انرژی مورد نیاز را دریافت می کنید.

 

اشتباهات خوردن صبحانه

1. اصلا صبحانه نمی خورید

این بدون شک یکی از بزرگترین اشتباهات است. متاسفانه بسیاری از جوانان به دلیل درگیری های کاری و زندگی و عجله بیش از حد تمایل به حذف یا فراموشی صبحانه خواهند داشت. دلیل این موضوع شاید این است که آنها زمان ندارند و یا احساس گرسنگی نمی کنند. اگر این کار را بکنید به یاد داشته باشید که این عادت بد می تواند منجر به مشکلات بسیاری گوارشی مانند زخم معده، گاستریت و اسیدیته شدن شود. این شرایط همگی بسیار دردناک است. افراد دیگری نیز هستند که رژیم های بسیار سختی را دنبال می کنند که آنها را از خوردن غذاهای مختلف برای چند ساعت محدود می کند. این امر توصیه نمی شود، مگر اینکه بر اساس توصیه پزشک و تحت نظارت باشد. در حالت کلی شما باید مقدار زیادی از مواد غذایی را بخورید که بتوانید بقیه روز را دوام بیاورید.

 

2. پروتئین کافی مصرف نمی کنید

برای شروع روز خود بسیار مهم است که دوز خوبی از پروتئین را با صبحانه دریافت کنید. بعضی افراد تنها غلات را می خورند و شیر را که دوز معمولی پروتئین را تامین خواهد کرد حذف می کنند. می توانید به عنوان جایگزین از یک نان تست گندم استفاده نمایید. همچنین می توانید از آوکادو یا یک جفت تخم مرغ آب پز به عنوان صبحانه مغذی بهره بگیرید. به خاطر داشته باشید که اگر میزان اساسی پروتئین را که نیاز دارید دریافت نکنید، تنها چند ساعت بعد دوباره گرسنه خواهید شد.

 

3. فیبر کافی مصرف نمی کنید

اگر در صبحانه خود شکر زیادی مصرف کنید، احساس گرسنگی بیشتری خواهید کرد. زیرا هضم آن بسیار سریع است. این اثر را می توان با خوردن فیبر کافی خنثی کرد، لذا احساس گرسنگی در زمان دیرتری سراغتان خواهد آمد. ضروری است که حداقل 5 گرم فیبر را به صبحانه خود اضافه کنید و مطمئن شوید که مصرف قند خود را به حداقل می رسانید. در حالت ایده آل شما باید از مصرف هر گونه قند تصفیه شده اجتناب کنید. بهترین صبحانه می تواند شامل سبزیجات، مغزه و میوه ها باشد.

 

صبحانه مقوی

 

4. خیلی کم می خورید

این یکی از رایج ترین اشتباهات صبحانه است. اکثر مردم بر این باورند که یک صبحانه خوب شامل یک میوه در راه کار یا مدرسه است. این ایده کاملا اشتباه است و شما باید آن را در اسرع وقت ترک کنید. بهتر است چند دقیقه را صرف خوردن صبحانه کنید و ان شامل وعده غذایی متعادل باشد. این وعده باید شامل مقدار مناسب کربوهیدرات، فیبر، پروتئین و چربی باشد که بتواند حداقل 300 یا 400 کالری را برای فعالیت تا زمان ناهار تامین نماید. یکی از چیزهایی که باید در نظر داشته باشید این است که اگر صبح ورزش کرده و تمرین شدید انجام دهید، بدن شما می تواند دچار شوک شود و به جای سوزاندن چربی، عضله را بسوزاند.

 

5. صبحانه شما شامل چربی نیست

این باور غلط وجود دارد که صبحانه کوچک و سالم باید فاقد هرگونه چربی باشد. این ایده کاملا نادرست است، زیرا یک وعده غذایی بدون چربی می تواند به احساس گرسنگی حتی بعد از یک ساعت منجر شود. به همین دلیل است که ما پیشنهاد می کنیم که در ساعات اولیه روز، ماست کم چرب را استفاده نمایید. اگر نمی خواهید این کار را بکنید، بعضی از آجیل ها را اضافه کنید تا بعدا احساس گرسنگی نکنید. البته باید وقت کافی را صرف صبحانه سالم کنید. فقط به یک کاسه ماست با چند آجیل بسنده نکنید.

 

6. خیلی دیر صبحانه می خورید

بهتر است صبح زود ار خواب بیدار شده و در یک ساعت اول صبحانه را میل کنید. اگر صبحانه را خیلی به تاخیر بیندازید، ممکن است برای وعده غذایی بعدی اشتهای لازم را نداشته باشد. کمبود وقت هرگز نباید مانع داشتن یک صبحانه کامل و سالم باشد. برای داشتن یک صبحانه کامل و سالم برنامه ریزی لازم را از قبل انجام داده و مواد غذایی سالم و مغذی را انتخاب نمایید. فراموش نکنید که خوردن یک صبحانه کامل به شما کمک می کند که انرژی لازم را برای تمام روز داشته باشید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان