ماهان شبکه ایرانیان

عدم حمایت خودرو‌سازی‌ها پس از تحریم؛

رحمانی:کیفیت بسیاری از خودروهای داخلی قابل قبول نیست/ وزارت صمت برنامه جامعی برای افزایش کیفیت و رونق تولید داخلی دارد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبِنا، رضا رحمانی در پاسخ به اینکه علت مشکلات متعدد در خودروسازی علی‌رغم حمایت های بسیار از این صنعت چیست؟ اظهار داشت: اگرچه در سال‌های گذشته حمایت های خوبی از این صنعت انجام گرفت اما پس از تحریم های جدید حمایت جدی مانند پرداخت تسهیلات به آنان اتفاق نیافتاد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه در خودروسازی همه دم از تولید ملی می‌زنند درحالیکه با شروع تحریم‌ها خودروسازان از عمل به تعهدات وا مانده‌اند خودروسازی چه منفعتی برای کشور دارند، خاطرنشان کرد: در صورتی که صنعت خودروسازی در کشور وجود نداشت برای واردات خودروهای موردنیاز باید سالانه 15 هزار میلیارد دلار هزینه می‌شد در حالیکه در حال حاضر حدود 5 هزار میلیارد دلار برای واردات قطعات موردنیاز خودروسازی هزینه می شود.

وی ادامه داد: در واقع صنعت خودروسازی ایران علیرغم مشکلات موجود 10 هزار میلیارد دلار برای کشور صرفه اقتصادی به همراه دارد.

رحمانی با بیان اینکه، کیفیت بسیاری از خودروهای داخل قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه جامعی برای افزایش کیفیت و رونق تولید داخل در این حوزه دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان