ماهان شبکه ایرانیان

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:۲۰ درصد پرواز‌ها چارتری است

باشگاه خبرنگاران: علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چند شرکت هواپیمایی ساختار توزیع و فروش بلیت به صورت سیستمی ندارند و باید به این ایرلاین‌ها فرصت بدهیم تا فروش چارتری را به حداقل برسانند، اظهار کرد: هم اکنون سیستم فروش بلیت‌های هواپیما با بررسی‌های انجام شده به سمت سیستمی شدن حرکت می‌کند.

وی افزود: ایرلاین‌ها بیشتر فروش بلیت چارتری خود را به سمت شبکه پروازی قشم و کیش شیفت کرده‌اند تا بتوانند پرواز‌ها را چارتری به فروش برسانند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در حال حاضر حدود 20 درصد پرواز چارتری در کشور داریم که باید به سمت سیستمی برود.

عابدزاده اظهار کرد: بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی از جمله آسمان، ایران‌ایر، ماهان و زاگرس تقریبا بیشتر بلیت را به صورت سیستمی عرضه می‌کنند و اصولا نمی‌توانیم پرواز چارتری را در شبکه به طور کاملا قطع کنیم. قسمتی از مسافرت‌ها به صورت گردشگری انجام می‌شود که باید به صورت چارتری باقی بماند و موضوع تعریف شده در دنیاست.

وی گفت: در تلاش هستیم قسمت‌هایی که توانایی بیشتری دارند بتوانند به شرکت‌هایی که ساختار ضعیفی دارند کمک کنند تا کل شبکه فروش بلیت را سیستمی کنند.

عابدزاده گفت: باید مسیر‌های کیش و قشم را از فروش بلیت برنامه‌ای جدا کنیم، زیرا کیش و قشم عمدتا مقاصد گردشگری هستند و زیرساخت‌های اسکان به صورت هتل در این دو جزیره وجود دارد متقاضیان سفر به این دو مقصد خواهان خرید تور به جای بلیت هستند؛ ضمن اینکه مدیران کیش و قشم بیشتر مایل به خرید و فروش بلیت چارتری به این دو منطقه آزاد شده اند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: در صنعت هوایی سودی وجود ندارد و نباید مدیران آژانس‌های هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی به دنبال سود باشند و این موضوع در تمام دنیا وجود دارد.

وی با بیان اینکه توصیه می‌کنیم مردم از قیمت واقعی بلیت پرواز‌ها از طریق شبکه شرکت‌های هواپیمایی مطلع شوند، افزود: درصورتی که مسافران بلیت هواپیما را پیش از نرخ تعیین شده خریداری کرده‌اند سریعا به سازمان هواپیمایی اطلاع دهند تا در اولین فرصت رسیدگی شود.

عابدزاده ادامه داد: بازرسان سازمان هواپیمایی به صورت مداوم از آژنس‌های مسافرتی بازرسی می‌کنند و در صورت گران فروشی بلیت هواپیما با این آژانس‌ها برخورد قاطع می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید به سمت عرضه و تقاضا در بخش فروش بلیت حرکت کنیم، افزود: شبکه پروازی ایران گسترده‌تر از آن است که خدمات ارائه می‌دهد به طور مثال در برخی از مسیر‌ها از جمله مشهد، شیراز و کیش رقابت بسیار سنگین است و باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود.

عابدزاده در پایان گفت: قیمت بلیت را شرکت‌های هواپیمایی تعیین می‌کنند و حداکثر نرخ در تمامی آژانس‌ها و شبکه‌های هواپیمایی مشخص می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان