پیامدهای تنبیه بدنی کودکان چیست؟

تنبیه بدنی یک روش قدیمی و بحث برانگیز والدین است که می تواند مشکلات بیشتری را نسبت به درمان در پی داشته باشد. سعی نکنید این روش را برای منظم کردن و آموزش آن ها تحمیل کنید. پیامدهای تنبیه بدنی کودکان بسیار خطرناک است.

بسیاری از افراد تنبیه بدنی را برای مدت بسیار طولانی استفاده می کنند تا کودکان خود را منظم بار بیاورند. اما اکنون می دانیم که این روش موثر نیست. برعکس، تنبیه بدنی کودکان ممکن است بر روی پسران و دختران آسیب جدی ایجاد کند. با وجود این، بسیاری از والدین هنوز تنبیه بدنی را بهترین راه برای آموزش و یا اصلاح رفتار بد در فرزندان خود می دانند. این معمولا شامل سیلی زدن، تو سری زدن، نیشگون گرفتن و یا حتی ضربات سنگین با استفاده از وسایل جانبی است. رشد تنبیه بدنی کودکان به آمار نگران کننده ای رسیده است. در ادامه مطلب با پیامدهای تنبیه بدنی کودکان آشنا شوید.

 

تنبیه بدنی کودکان

پیامدهای تنبیه بدنی کودکان چیست؟

  • تنبیه بدنی اعتماد به نفس کودکان را از بین می برد. این امر باعث می شود که آنها به احساس نا امنی و ترس روی بیاورند و در مراحل نوجوانی و جوانی از وارد شدن به اجتماع بترسند.
  • تنبیه بدنی، استقلال یک کودک را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. به جای اینکه شخصیت ان ها مستقل بار بیاید، باعث می شود آن ها کاملا مطیع تربیت شوند و اطاعات کورکورانه ای داشته باشند.
  • حساس ترین دوره رشد احساسی برای هر فردی، دروان کودکی است. بنابراین اگر با تنبیه بدنی مواجه شود، این رشد تحت تاثیر قرار گرفته و جای خود را به غم، درد و اندوه خواهد داد.
  • برقراری ارتباط سالم میان کودکان و والدین شرط لازم برای احساس امنیت در آن ها خواهد بود. اما تنبیه بدنی کودکان را از والدین دور خواهد کرد و مانعی برای ایجاد ارتباط سالم میان آن ها خواهد شد.
  • تنبیه بدنی می تواند منجر به رفتار تهاجمی یا خشونت آمیز کودکان علیه دوستان و همکلاسی ها شود. زیرا این موضوع فرایندهای یادگیری کودک را تحت تاثیر قرار خواهد داد. تنبیه بدنی کودکان خلاقیت و توسعه احساسات و هوش هیجانی را کاهش می دهد.
  • بسیاری از کودکانی که تنبیه بدنی می شوند، خود نیز در آینده همین رفتار را با دیگران انجام خواهند داد. زیرا خشونت را به عنوان اولین راه حل مناقشات می دانند. این چیزی است که از والدین خود در کودکی آموخته اند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان