سرعت خودروها در اتوبان های آلمان همچنان نامحدود باقی می ماند، با وجود اینکه گزارش جدیدی حاکی از این بود که محدود کردن سرعت خودروها در کاهش آلودگی هوا موثر است.
یک سخنگوی دولتی در برلین گفته است مکانیزم های کنترل آلودگی هوشمندانه تری از محدودیت سرعت 130 کیلومتر بر ساعت وجود دارد. آندریاس شویر وزیر ترابری آلمان هم این حرف را تایید کرد و گفت محدودیت سرعت کاملا غیرعقلانی است. او همچنین به این نکته اشاره کرد که هم اکنون 7640 کیلومتر از بزرگراه های آلمان محدودیت سرعت دارند و گفت اجرای محدودیت سرعت فقط 0.5 درصد از آلودگی هوای کل کشور را کاهش می دهد.
پیشنهاد اولیهی این محدودیت سرعت از طرف کمیته ای دولتی به نام «پلتفرم ملی برای آیندهی حمل و نقل» ارائه شد. این کمیته برای کاهش آلودگی هوای آلمان و رساندن میزان آن به میانگین اتحادیه اروپا شکل گرفته بود.
نتیجهی نهایی گزارش اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) منتشر خواهد شد، اما جزییاتی از این گزارش افشا شده است. با توجه به این نظرسنجی در آلمان، 52 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی از محدودیت سرعتی بین 120 تا 140 کیلومتر بر ساعت حمایت کرده اند، در حالی که 46 درصد سیستم کنونی اتوبان ها را ترجیح داده اند.