ماهان شبکه ایرانیان

قاضی‌زاده هاشمی: INSTEX تنها یک کاغذ است

باشگاه خبرنگاران: سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره ثبت سازو کار مالی اروپا موسوم به INSTEX، اظهار کرد: INSTEX تنها یک کاغذ است و هیچ کارآیی برای کشور ندارد.

وی افزود: غذا و دارو حتی در تحریم‌های آمریکا نیز مستثنی است و ما برای تهیه آن‌ها مشکلی نداریم که این کانال بخواهند برای ما راهکار ایجاد کنند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: INSTEX بازی جدیدی است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها شروع کرده‌اند تا ایران را پای میز مذاکره کشانده و مجبور به پذیرش تعهدات جدید کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: آمریکا و اروپا قصد داشتند که زیر برجام بزنند، اما آن‌ها تنها روش‌های متفاوت داشتند، به این شکل آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند تا فشار بیرونی را مدیریت کرده و تحریم‌ها را بازگردانند و اروپا نیز بدون هزینه ما را وادار کند تا در مسائل مختلف به خواسته آن‌ها تن دهیم.

وی افزود: اروپا سعی دارد تا با ایجاد تعهد برای ایران دستاورد‌های کشور را متوقف کند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: راهکار مالی اروپا باید در قبال تعهدات برجامی صورت می‌گرفت، اروپایی‌ها می‌خواستند منافع ایران را در برجام تضمین کنند و FATF ربطی به راهکار‌های مالی آن‌ها نداشت که اکنون برای ما شرط تعیین می‌کنند، لذا بنده برای مدیریت کلان کشور که منفعل و واداده به موضوعات برخورد می‌کند متأسفم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان