دیجیکالا بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور، اینک در آستانهی دهمین سال فعالیت، با گسترهای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر ردهی سنی، برای کاربران خود «تجربهی لذتبخش یک خرید اینترنتی» را تداعی میکند.در دیجی کالا «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که دیجیکالا از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال، حوزههای تازهای را در فروش کالا و خدمات، به دایرهی فعالیت خود افزوده است.
جهت ورود به سایت اصلی دیجی کالا اینجا کلیک کنید
گسترهای به وسعت کالای دیجیتال (موبایل، تبلت و کتابخوانها، لپتاپ، کامپیوتر و لوازم جانبی، دوربین، صوتی و تصویری، ماشینهای اداری و لوازم جانبی کالای دیجیتال)، لوازم خانگی (لوازم برقی، آشپزخانه، سرو و پذیرایی، دکوراتیو، خواب و حمام، شستوشو و نظافت و ابزار)، زیبایی و سلامت (عطر، لوازم آرایشی، لوازم بهداشتی، لوازم شخصی برقی، ساعت، زیورآلات، ابزار سلامت)، فرهنگ و هنر (کتاب و مجلات، لوازمتحریر، صنایع دستی، آلات موسیقی، موسیقی، فیلم، نرم افزار و بازی و محتوای آموزشی) و ورزش و سرگرمی (لوازم ورزشی، اسباب بازی، تجهیزات سفر و کفش ورزشی)؛ از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس جهانی همچون اپل، سونی، سامسونگ، الجی، اچپی، کانن، بوش، نایک، آدیداس، نیوا و ... دیجیکالا، یک دهه پس از آغاز فعالیت، با داشتن مراکز توزیع در استان تهران، امکان تحویل کالا را بهصورت رایگان (در مورد خریدهای بیش از صدهزارتومان) در همان روز ثبت سفارش فراهم کرده است.
جهت ورود به سایت اصلی دیجی کالا اینجا کلیک کنید
فروشگاه اینترنتی دیجیکالا بخشی به نام «پیشنهاد شگفتانگیز» دارد. در این بخش روزانه تعدادی کالا با تخفیف ویژه و با قیمتی کمتر از قیمت همیشگی خود، تنها به مدت 24 ساعت عرضه میشوند. مشتریان میتوانند در این مدت زمان محصولات پیشنهاد شگفتانگیز دیجیکالا را با تخفیف ویژه بخرند. این محصولات معمولا بر اساس نیاز روزانه مشتریان و با قیمت مناسب ارائه میشوند.
جهت مشاهده کالاهای با تخفیف ویژه و خرید شگفت انگیز از دیجی کالا اینجا کلیک کنید
در مورد دیجی کالا بیشتر بدانید
دیجی کالا نام یکی از وبگاههای فعال در زمینه تجارت الکترونیک در ایران است. این وبگاه بزرگترین فروشگاه آنلاین در ایران است و بهطور میانگین روزانه بیش از 850 هزار بازدیدکننده دارد. دفتر مرکزی این شرکت که برای امور مالی و بازرگانی استفاده میشود، در بلوار صبا در منطقه جردن تهران واقع است. دفتر دوم که محل استقرار تیمهای مارکتینگ و تأمین کالا است در خیابان گاندی و دفتر سوم که مرکز پردازش نام دارد خارج از تهران در جاده قدیم کرج (فتح) واقع شدهاست.
دیجی کالا اکنون در رتبه سوم الکسا در ایران بعد از گوگل و آپارات قرار دارد.
زیرمجموعههای دیجی کالا، دیجیاستایل (پوشاک)، فیدیبو (کتاب الکترونیک) ، دیجیپی و دیجی فرش هستند
تاریخچه دیجی کالا
مدیرهای این سایت از سال 83 تصمیم به راهاندازی آن گرفته و در سال 1385 توسط برادران، حمید و سعید محمدی بنیانگذاری شد. پرسنل اولیه آن 5 نفر بودند که تا اسفند 1392 به 200 نفر افزایش پیدا کرد و طبق گفته مدیران تا پایان سال 93 به 700 نفر رسید.این شرکت در سال 91 پیشنهاد شراکت صندوق سرمایهگذاری سرآوا را پذیرفت. محمدی در مصاحبهای در سال 1392 مدعی شد که دیجی کالا با فروش روزانه بیش از 1 میلیارد تومان، سهمی بیش از 85 درصد از بازار خرده فروشی آنلاین ایران را در دست دارد.مدیران شرکت معتقدند ارزش شرکت در سال 1394 به بیش از 500 میلیون دلار رسیدهاست.
ایده شکلگیری دیجی کالا
در مورد ایده و دلیل راهاندازی شرکت دیجیکالا، برادران محمدی گردانندگان این وبسایت فروش اینترنتی این داستان را بازگو میکنند که این دو برادر یعنی حمید و سعید محمدی در سال 1384 هر دو عکاسی دیجیتال را پیگیری میکردند. بعد از جستجو در اینترنت دربارهٔ دوربینها، دوربین مورد نظر را از بازار خیابان جمهوری تهران خریداری کردند. اما بعد از چند روز پی بردند، لنز روی دوربین دست دوم و تعمیری است. این اتفاق ناخوشایند از تجربه خرید به شکل سنتی، جرقه اولیه تأسیس شرکت دیجیکالا بودهاست.
اشتغالزایی دیجی کالا
تا دی ماه 1394، دیجی کالا با اشتغال زایی برای 1200 نفر، عملاً 15 درصد از تعهدات بودجهای دولت در حوزه اشتغال را عملی کرد. علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد رقمی که دولت باید برای ایجاد یک شغل هزینه کند، میگوید: «برای ایجاد یک شغل در پالایشگاه حدود 12 میلیارد تومان هزینه نیاز است. در پتروشیمی نیز برای ایجاد 700 شغل به 3 هزار و 500 میلیارد تومان نیاز است و هزینه ایجاد شغل در بنگاههای میانی نیز 500 میلیون تومان است.» حالا اگر 1200 شغلی را که با راهاندازی دیجی کالا به وجود آمده با در نظر گرفتن اینکه دیجیکالا یک بنگاه میانی است، ضرب در رقم مبنای آقای وزیر 500 میلیون تومان کنیم، میشود 600 میلیارد تومان. این در حالی است که کل بودجه دولت برای یک سال اشتغالزایی 4 هزار میلیارد تومان است. به عبارتی دیجیکالا بهتنهایی بدون محاسبه اشتغالزایی دیگر شرکتهای نوپای موفق در ایران و بدون دریافت پولی از دولت با اشتغالزایی برای 1200 نفر 15 درصد از تعهدات دولت را در حوزه ایجاد اشتغال عملی کردهاست. صرف نظر از اینکه این تعداد نیروهای مستقیم دیجیکالا هستند و نیروهای بسیار دیگری هم به صورت غیرمستقیم از این فروشگاه ارتزاق میکنند که آنها هم بعد از دیجیکالا به گردونه بازار کار پیوستهاند.دیجیکالا همچنین با مشارکت در برگزاری جشنواره توان تک که با هدف توانمندسازی معلولین برای ورود به حوزه کسب و کار برگزار گردید، در راستای ارتقای سازوکار اشتغال حمایت شده با سایر شرکتهای نوپا ایرانی نظیر اسنپ و همچنین شرکتهایی نظیر کاله در کنار مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد قرار گرفت.
خدمات و ویژگیها
از جمله اقلام بهفروش رسیده در فروشگاه آنلاین دیجیکالا میتوان به گوشیهای موبایل، تبلت، لپتاپ و انواع رایانه، دوربین دیجیتال، ماشینهای اداری، خودرو، کنسولهای بازی، ساعت، لوازم خانگی و نیز ادوات موسیقی، زیور آلات، اسباببازی، پوشاک و کتاب اشاره کرد. از ویژگیهای دیجیکالا میتوان به نقد و بررسیهای مفصل و کامل آن در مورد انواع محصولات دیجیتال اشاره کرد. دیجیکالا خدمات پس از فروشی برای کالاهایی که میفروشد ندارد، اما (برای تعدادی از کالاها) خریداران هفت روز فرصت دارند تا اگر کالای خریداری شده ایرادی داشت آن را تعویض کنند. برخی از محصولات دارای گارانتی از نمایندگیهای مختلف هستند. در تیرماه سال 1397 این شرکت اعلام کرد که با فروشگاه اینترنتی مواد غذایی آنلاین روکولند شریک شده و فروش محصولات سوپرمارکتی به صورت آنلاین را هم آغاز کرد.
دیجیکالا به عنوان یکی از قدیمیترین فروشگاه های اینترنتی با بیش از یک دهه تجربه، با پایبندی به سه اصل کلیدی، پرداخت در محل، 7 روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصلبودن کالا، موفق شده تا همگام با فروشگاههای معتبر جهان، به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران تبدیل شود. به محض ورود به دیجیکالا با یک سایت پر از کالا رو به رو میشوید! هر آنچه که نیاز دارید و به ذهن شما خطور میکند در اینجا پیدا خواهید کرد.