۸ روش درمان خانگی تبخال لب

حدود دو سوم از جمعیت بالغ جهان در معرض تهدید ویروس هایی هستند که باعث بروز تبخال می شوند. بنابراین لازم است با درمان خانگی تبخال آشنا شوید.

حدود دو سوم از جمعیت بالغ جهان  در معرض تهدید ویروس هایی هستند که باعث بروز تبخال می شوند. متاسفانه، هنگامی که این ویروس وارد بدن وارد شود به سادگی در سلول های عصبی شما زندگی می کند و از بین نمی رود. اکثر این افراد هرگز علائمی را بروز نمی دهند. اما بروز تبخال لب و سایر قسمت های بدن شایع ترین اثر این ویروس خواهد بود. این تبخال ها ممکن است گاهی دردناک باشند. بنابراین لازم است با درمان خانگی تبخال لب آشنا شوید.

 

درمان تبخال لب

1. سیر

سیر دارای قدرت قوی ضد میکروبی طبیعی است و می تواند به کوتاه شدن زمان بهبودی کمک کند. این می تواند به طور مستقیم روی تبخال لب اعمال شود. اگر از آن در مرحله اولیه بروز تبخال استفاده کنید، می توانید از پیشرفت آن ها جلوگیری کنید.

 

2. روغن های ضروری

اسانس گل مریم و چای به علت ویژگی ضد ویروسی، ضد باکتری و ضدعفونی کننده آنها شناخته شده است و برخی مطالعات نشان داده اند که اگر این روغن ها در مراحل اولیه پیشرفت تبخال استفاده شوند، می توانند بروز آن ها را متوقف نمایند. 2 قطره از این روغن را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل یا روغن زیتون رقیق کنید و با استفاده از تکه پنبه آن را بر روی تبخال بمالید.

 

3. ویتامین C

همانطور که در بالا ذکر شد تقویت سیستم ایمنی بدن، یک نکته کلیدی است و ویتامین C آنتی اکسیدان و تقویت کننده ایمنی شناخته شده ای است. بهترین راه برای دریافت آن از طریق رژیم غذایی می باشد.

 

4. مرهم لیمو

مرهم لیمو یک پماد یا کرم است که برای درمان موثر گیاهی تبخال است. این حاوی عصاره های گیاهی است که برای خواص شفا و ضد باکتریایی آنها شناخته شده است. اگر به طور منظم استفاده شود، می تواند روند بهبود را به نصف کاهش دهد. این مرهم را چند بار در روز به طور مستقیم در منطقه آسیب دیده اعمال کنید.

 

درمان تبخال لب

 

5. آلوئه ورا

آلوئه ورا به عنوان یک محصول ضد باکتری بسیار موثر است. هرچند زخم های تبخال ناشی از باکتری نیستند. این گیاه نیز برای رفع درد و ناراحتی بسیار موثر است و سرعت شفا را بالا می برد. ژل آلئه ورا را بیرون کشیده، بر روی تبخال مالیده و اجازه دهید حدود 20 دقیقه روی تبخال بماند. فقط بدانید ژل بسیار تلخ است. برای درمان چند بار در روز این کار را تکرار کنید. اگر گیاه در دسترس نیست، می توانید از ژل اماده آن نیز استفاده کنید.

 

6. شیرین بیان

ریشه شیرین بیان برای سال ها به عنوان یک محصول درمانی استفاده شده است و حاوی اسید گلیسیریزین است که به عنوان ضد ویروس شناخته می شود. شما می توانید عصاره ریشه لاکتوز را به صورت پماد به طور مستقیم بر روی درد بمالید یا آن را داخل کپسول بیاندازید.

 

7. سرخارگل (اکیناسه)

 سرخارگل یکی از قوی ترین تحریک کننده های سیستم ایمنی بدن است که دقیقا همان چیزی است که شما برای جلوگیری از تبخال ها نیاز دارید. این می تواند به طور منظم به شیوه های مختلف مانند مایع و قرص گرفته شده است.

 

8. ویتامین E

ویتامین E سلول های آسیب دیده پوست را با سرعت بیشتری بهبود بخشیده و به بازسازی مجدد ان ها کمک خواهد کرد. دو روش برای رسیدن به این درمان وجود دارد: می توانید روغن ویتامین E را به طور مستقیم بر روی پوست آسیب دیده اعمال کنید و یا مقدار زیادی از مواد غذایی حاوی ویتامین E بخورید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان