خطاهای شناختی چه تاثیری در زندگی فرد دارند؟

خطاهای شناختی یا خطاهای ادراکی (تحریف های شناختی) از جمله بحث‌های مهم در حوزه مدیریت و روانشناسی محسوب می‌شوند. این خطاها، هنگام تحلیل و تفسیر و قضاوت در مورد رویدادها ما را به دام خود گرفتار می‌کنند و باعث می‌شوند که ما نتوانیم شرایط موجود را به درستی ارزیابی کرده و بهترین گزینه‌ی پیش رو را انتخاب کنیم.

برترین ها: خطاهای شناختی یا خطاهای ادراکی (تحریف های شناختی) از جمله بحث‌های مهم در حوزه مدیریت و روانشناسی محسوب می‌شوند. این خطاها، هنگام تحلیل و تفسیر و قضاوت در مورد رویدادها ما را به دام خود گرفتار می‌کنند و باعث می‌شوند که ما نتوانیم شرایط موجود را به درستی ارزیابی کرده و بهترین گزینه‌ی پیش رو را انتخاب کنیم.

اکثر خطاهای شناختی به مرور زمان و در اثر زندگی طولانی‌ مدت انسان بر روی کره زمین، در مغز ما شکل گرفته‌اند و ضمن اینکه بسیاری از آنها به بقاء ما کمک کرده‌اند و یا به فکر کردن سریع‌تر و تصمیم گیری بهتر مغز ما کمک می‌کنند، هزینه‌هایی هم به ما تحمیل می‌کنند. در این سری برنامه سعی کرده ایم با آموزه های احسان یزدان پناه، مربی توسعه فردی و سازمانی، ای خطاها را بشناسیم و قدمی هر پند کوچک در راستای بهبود مهاره های ارتباطی و زندگی خود برداریم. مثل همیشه با ما همراه باشید.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید
خطاهای شناختی چه هستند و چه تاثیری در زندگی فرد دارند؟
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان