‌گیاهانی که با شخصیت شما جور درمی‌آیند

اگر گیاهان خانگی زیادی پرورش می‌دهید حتما می‌دانید که نگهداری از این همه گیاه آسان نیست اما شاید این تنها به این دلیل است که گیاهان خانگی که برای‌تان مناسب هستند و با شخصیت‌تان جور درمی‌آیند را انتخاب نکرده اید

‌گیاهانی که با شخصیت شما جور درمی‌آیند

گیاهان خانگی یکی از بهترین آیتم‌ها برای تزئین خانه‌ اند که نه تنها آن را زیبا می‌کنند، بلکه با برگ‌های سبز خود انرژی را هم به آن تزریق می‌کنند.

اگر گیاهان خانگی زیادی پرورش می‌دهید حتما می‌دانید که نگهداری از این همه گیاه آسان نیست اما شاید این تنها به این دلیل است که گیاهان خانگی که برای‌تان مناسب هستند و با شخصیت‌تان جور درمی‌آیند را انتخاب نکرده اید. پس قبل از آنکه بخواهید به صورت رندوم گیاهی برای پرورش در خانه خریداری کنید، ابتدا نگاهی به گیاهان زیر بیاندازید و گیاهی را که با شما بیشتر سازگار است خریداری کنید.

گیاه تمام شب بیدار و تمام صبح خواب:

سانسوریا (زبان مادر شوهر)

هر چه کمتر دور این گیاه را شلوغ کنید برای آن بهتر است. پس این گیاه برای افراد آرام و خانه‌های کم جمعیت عالی است. این گیاه به نور زیادی نیاز ندارد پس برای افرادی خوب است که دوست دارند تا لنگ ظهر بخوابند و پرده‌ها را کنار نزنند!

گیاهی برای افردای که به هر چیزی که فکرس را کنید آلرژی دارند:

گندمی

به خاطر ظاهر زیبا و سرسختی‌اش یکی از محبوب‌ترین گیاهان خانگی است. گندمی، همچنین، یکی از بهترین گیاهان برای تصفیه هوای خانه است. به این گیاه مقداری آفتاب غیر مستقیم دهید و زمانی که چند سانتی متر ابتدایی خاکش خشک شد آن را آبیاری کنید، دیگر چیزی نمی‌خواهد. در ازای این رسیدگی گیاه گندمی هرگونه آلودگی هوای خانه را از آن می‌گیرد و برای افرادی که آلرژی دارند یک نعمت است.

گیاهی برای افرد رمانتیک که دوست دارند گیاه‌شان با آنها پیر شود:

پتوس

با فراهم کردن مکانی روشن و آبیاری منظم، این گیاه استوایی خوشحال خواهد بود و به طور مرتب رشد خواهد کرد. گیاه پتوس‌تان را در طول فصل رشد با کودهای مایعی که حاوی تمامی عناصر مورد نیاز گیاه است کود دهی کنید تا تمام خانه‌تان را پر کند و حتی بیشتر از شما عمر کند!

گیاهی برای افرادی که زیاد در اینستاگرام عکس می‌گذارند:

فیلودندرون

نمی‌توانید قبل از اینکه از وعده غذایی‌تان یا چیز تازه‌ای که خریده اید عکس بگیرید و در اینستاگرام قرار دهید، از آنها لذت ببرید؟ خب پس گیاه فیلودندرون با آن برگ‌های زیبایش، گیاه مخصوص شما است. برگ‌های بریده و لب دار این گیاه یکی از بهترین چیزها برای تزئین عکس‌های اینستاگرامی است. این گیاه از مکانی با نور زیاد و غیر مستقیم خوشش می‌آید و به آبیاری هفتگی نیاز دارد.

گیاهی برای افرادی ماجراجو:

آلوئه ورا

اگر فرد ماجراجویی هستید و هر روز یک جای بدن‌تان را می‌سوزانید، می‌برید یا خراش می‌دهید، آلوئه ورا همان گیاهی است که لازم دارید. ژله خارج شده از برگ‌های جادویی این گیاه هر گونه زخم و خراش را درمان می‌کند و پوست آفتاب سوخته و ملتهب را آرام می‌کند.

گیاهی برای افراد دلسوز و مسئول:

فیکوس برگ ویولونی

چند ماه ابتدایی نگهداری از گیاه فیکوس، مانند چند سال ابتدایی بزرگ کردن بچه است! در این مدت گیاه به شدت نیاز به مراقبت و توجه دارد تا از آب و گل دربیاید! بهتر است گیاه‌تان را در مکانی روشن و با نور غیر مستقیم قرار دهید تا با درآوردن برگ‌هایی براق و به رنگ سبز تیره از شما تشکر کند. اگر گیاه از محیطش راضی نباشد به راحتی بد خلقی می‌کند و برگ‌هایش می‌ریزند. پس اگر شما فردی مسئولیت پذیر و دلسوز هستید و می‌توانید بدخلقی‌های گیاه‌تان را تحمل کنید، پرورش فیکوس را فراموش نکنید. بقیه افراد بهتر است قبل از خرید فیکوس برگ ویولونی کمی تامل کنند!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان