واکنش نماینده کنگره به سخنان ترامپ درباره خروج آمریکا از برجام

خبرگزاری ایسنا: تولسی گابارد، یکی از نماینده‌های حزب دموکرات و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 به سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داد و در توییتی نوشت: اقدامات ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای احتمال آن را بالاتر می‌برد که آن‌ها (ایرانی‌ها) برنامه سلاح‌های هسته‌شان را از سر بگیرند و کره شمالی نیز برنامه‌های هسته‌ایش را متوقف نکند. این باعث می‌شود که از ایمنی مردم، کشور و جهان‌مان کاسته شود.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در سخنرانی سالانه خود در کنگره مدعی شد: برای اطمینان حاصل کردن از آنکه این حکومت دیکتاتوری هیچ‌گاه به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند، آمریکا را از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار ایران خارج کردم و در پاییز گذشته، سخت‌ترین تحریم‌هایی را که تاکنون بر کشوری اعمال شده‌اند بر این کشور اعمال کردم.

این اظهارات دونالد ترامپ در حالی مطرح می‌شود که مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا در چند روز اخیر در گزارش سالانه، پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام را تأیید کرده‌اند. همچنین پایبندی ایران به توافق هسته‌ای تاکنون در 13 گزارش متوالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان