راه‌اندازی خدمات جدید ویکی تریبیون برای جلوگیری از انتشار اخبار اشتباه

تهران - ایرنا-جیمی ولز بنیانگذار ویکی پدیا،در حال راه‌اندازی یک خدمت خبری جدید موسوم به ویکی تریبیون است که امکان مقابله با اخبار اشتباه را فراهم می‌کند. قرار است در این خدمت برای تایید گزارش‌های خبری منتشر شده در سراسر جهان، از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران حرفه‌ای و مشارکت مردم کمک گرفته شود.

راه‌اندازی خدمات جدید ویکی تریبیون برای جلوگیری از انتشار اخبار اشتباه
به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از تلگراف، این خدمت خبری به رایگان ارائه می‌شود، اما از کمک مالی حامیان داوطلب نیز بهره می برد. این حامیان می‌توانند به صورت ماهانه کمک‌های مالی خود را ارئه کنند و در مقابل این امتیاز را دارند که موضوعات دلخواه خود را برای پوشش خبری پیشنهاد کنند.
این برای اولین بار است که روزنامه‌نگاران حرفه‌ای و شهروندان عادی برای تولید محتوای خبری و ویرایش زنده اخبار در کنارهم و دوش به دوش یکدیگر فعالیت می‌کنند و اخبار منتشره توسط آن‌ها به طور مستمر توسط افراد اجتماع بازبینی و اصلاح می‌شود. همچنین قرار است به منظور افزایش شفافیت اخبار تا حد امکان متن گزارش‌های خبری نیز در این خدمت ارائه شود.
در ماه‌های اخیر منابع خبری وب مانند گوگل و شبکه های اجتماعی مختلف از جمله فیسبوک به دلیل انتشار اخبار اشتباه و غیرواقعی به طور جدی مورد انتقاد قرار گرفتند.
علمی (6)**9259**1440
مترجم: سپیده علی کاشانی** انتشار: گلشن
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان