ماهان شبکه ایرانیان

عذرخواهی از مشتریان

دنیای اقتصاد : وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌و‌گویی که طی هفته گذشته با روزنامه ایران داشت از خودروسازان خواسته که از مردم عذرخواهی کنند و قول دهند که کاستی‌های موجود را جبران می‌کنند

 اینکه تحریم‌ها صنعت خودرو را به وضعیت کنونی کشانده جای هیچ شک و شبهه‌ای نیست، اما اینکه وزیر از خودروسازان می‌خواهد در حالی که چالش تحریم‌ها و تاثیر آن بر خودروسازی کشور را توضیح می‌دهند، بلافاصله از مشتریان هم بابت بلایی که تحریم‌ها بر صنعت خودرو آورده عذرخواهی کنند، جای شگفتی دارد. آنچه مشخص است خودروسازان مانند دیگر بنگاه‌های اقتصادی کشور به دست خود در گردونه تحریم نیفتاده‌اند و به نوعی تابع تحولات سیاسی اقتصادی کشور هستند. این‌طور از اظهارات رحمانی بر می‌آید که خودروسازان باید با پیش‌بینی زمان تحریم‌ها، برنامه‌ریزی صحیحی برای تولید و تعهدات خود می‌کردند و حالا که پیش‌بینی در این زمینه صورت نگرفته باید از مردم عذرخواهی کنند. قصد دفاع از عملکرد خودروسازان را نداریم، اما به‌نظر می‌رسد پیش‌بینی تحریم‌ها و تاثیرپذیری صنایع از این دست محدودیت‌های بین‌المللی باید در سطحی کلان‌تر از یک بنگاه اقتصادی صورت می‌گرفت و تمهیداتی نیز قبل از اعمال تحریم‌ها اندیشیده می‌شد.  ازسوی دیگر اگرچه خودروسازان بابت پیش‌فروش‌هایی که پشتوانه‌ای نداشت، باید به گفته وزیر از مشتریان عذرخواهی کنند، اما ظاهرا مشتریان اول باید شاهد عذرخواهی مجموعه وزارت صنعت باشند که بدون هیچ تمهیدی مجوز پیش‌فروش‌ها را به خودروسازان داده است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان