دردسری به نام حساسیت به شکر

خبرگزاری فارس: زمانی که اسمی از آلرژی غذایی آورده می‌شود، فورا گلوتن و بادام‌زمینی به ذهن ما می‌رسد، اما برخی دیگر از مواد غذایی نیز حساسیت‌زا هستند که از جمله آن می‌توان شکر را نام برد.

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، ممکن است بیشتر انسان‌ها به قند‌های ساده حساسیت داشته باشند، زیرا این ماده به سرعت وارد جریان خون می‌شود.

سیستم ایمنی با تشخیص اینکه ماده غذایی مضر است، واکنش‌های حساسیت‌زایی را ایجاد می‌کند. داشتن آلرژی به یکسری غذا‌ها مشکل جدی است به گونه‌ای که فردی پس از قرار گرفتن در معرض یک ماده آلرژیک واکنش‌هایی را تجربه می‌کند که در نهایت می‌تواند برایش دردسرساز شود یا در برخی موارد سلامت او را تهدید کند.

اگر شما به شکر آلرژی داشته باشید، علائم فیزیکی همچون اسهال، ضایعات پوستی و خارش دهان به سرعت ظاهر می‌شوند. اگر شما دچار مشکلات تنفسی شدید شدید و احساس کردید که گلویتان سفت شده، فورا به پزشک مراجعه کنید. این علائم ممکن است نشانه‌های آنافیلاکسی باشد که می‌تواند منجر به مرگ شود.

همچنین برخی واکنش‌های دیگر ناشی از عدم تحمل شکر است. عدم تحمل غذا واکنشی است که عموما تهدیدی برای زندگی به حساب نمی‌آید و نسبت به واکنش‌های آلرژی از شدت کمتری برخوردار است. نشانه‌های عدم تحمل شکر نیز شامل تهوع، نفخ و شیوع جوش صورت است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان